1 reden waarom de ziekenfonds zo hoog is....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

1 reden waarom de ziekenfonds zo hoog is....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:40

Het is mij weer eens duidelijk geworden waarom we allemaal van die torenhoge premies betalen aan onze zorgverzekeraar..

A.s Maandag wordt ik geopereerd, ik krijg een brief thuis dat ik mezelf vandaag..vrijdag 12 dec moet melden voor de opname, maar ik mag wel gelijk op weekendverlof Knipoog Dat is dus voor het ziekenhuis lekker vangen voor 3 dagen voor een bed wat in rekening wordt gebracht waar niemand in ligt...tja waarom zijn de premies nou zo hoog vragen wij ons af..

ikenindi

Re: 1 reden waarom de ziekenfonds zo hoog is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:42

nou, dan hebben we dus nu antwoord Knipoog

sterkte maandag! Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:47

Eigenlijk is het heel raar dat je nu al naar het ziekenhuis moet. Ze willen je juist zo snel mogelijk het ziekenhuis uit hebben, omdat de verzekeraars alleen de eerste paar dagen dat je er in ligt vergoeden. De eerste dag het meest, en daarna steeds minder. Maar misschien ligt dat in de weekenden anders, zou zomaar kunnen...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:48

Tsjonge jonge. Ik maakte laatst ook zo iets mee. Was in het ziekenhuis voor nieuw gips en de dokter heeft welgeteld 1 minuut naar mn vinger gekeken. Kan ie dus wel mooi weer een hele DBC aanmaken voor weet ik hoeveel euro's, terwijl ie dit bij wijze van spreken in zn pauze even had kunnen doen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 21:48

wat een raar gedoe jah..
wel veel sterkte gewenst maandag Lachen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 21:55

dank jullie wel.
Ik vind het zelf best schandalig en dan te bedenken dat ik vandaag te horen kreeg dat ik maandag pas om 13.00u geholpen wordt! Ik heb er zelf geen last van, ik zit nu nog lekker thuis, en de verzekering betaald wel. Maar dit is toch te gek voor woorden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 22:13

ach ja ik vraag me ook af waarom ik betaal hoor..
was laatst snachts naar de 1e hulp geweest in het ziekenhuis omdat ik van de trap was gevallen.. 4 hechtingen..

rekening 140 euro waarvan ik er zelf 120 moest betalen ivm eigen risico.. BOVENOP de 112 euro die ik al per maand betaal!! en het nadeel is dat je wel verzekerd MOET zijn!!

ik had liever die 140 euro contant in het ziekenhuis af willen rekenen.. en geen maandelijkse bijdrage van 112 euro.. pfffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:23

Judithh, UMCG toevallig? Daar heb ik dat laatst ook gehad. Woensdag zelfs al opgenomen en maandag erop pas OK.. En mijn bed was idd al die tijd voor mij gereseveerd.. Vond het ook best schandalig..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:31

Relaxed schreef:
Judithh, UMCG toevallig? Daar heb ik dat laatst ook gehad. Woensdag zelfs al opgenomen en maandag erop pas OK.. En mijn bed was idd al die tijd voor mij gereseveerd.. Vond het ook best schandalig..

Dit is wel vreemd, maar vrijdags opgenomen om maandags echt opgenomen en geopereerd te worden kan niet altijd anders. Er moet vaak nog van alles geregeld worden (denk aan bezoek zaalarts, bloedafname door lab, bespreking opnamepapieren en afdelingszaken met verpleegkundige etc), wat op de hectische maandagmorgen echt niet altijd kan. Dus dat vind ik niet zo verwonderlijk,z e moeten het toch op de een of andere manier plannen en dat soort dingen doen ze als het anders kan toch echt niet op de zondag.
Maar woensdags opgenomen worden voor de maandag vind ik inderdaad wel héél erg vreemd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:42

Nou kwam het nu doordat er dagen van de KNO waren ofzo, waar de artsen heen waren. Normaal zou ik idd die vrijdag opgenomen worden.. Maar toch, ik vind het niet kloppen..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:44

nou, dat kan best voor 13.00 uur maandag Knipoog

@limabamboo: wacht maar tot je een keer WEL pech hebt en hogere kosten hebt. dan ben je echt wel blij dat je MAAR 150 euro per jaar aan eigen risico hebt, en MAAR alleen een premie hoeft te betalen. 1 dagje zh opname en het is er al uit Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:47

Mijn moeder heeft met haar medicatie in een dag haar eigen risico eruit (leukemie)

Maar toch vind ik de premies belachelijk hoog, en als je dan ziet wat je alsnog zelf moet betalen aan alternatieve therapieen.. te gek voor woorden.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 08:52

dat ligt ook aan je verzekering toch? ik heb het niet zo op alternatieve therapieen, maar als ik wil krijg ik tot 750 per jaar vergoed aan alternatieve therapieen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:04

Ik denk dan aan osteopatie , acupunctuur etc.
Ik vind dat daar nu te weinig van vergoed word.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 14:59

Ik krijg 70% terug als ik naar de osteopaat ga. Het is in ieder geval iets zeggen m;n ouders. Maar inderdaad raar dat je dan wel op weekend verlof mag...Verward Succes met je operatie trouwens!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 15:35

crossmonster schreef:
Ik denk dan aan osteopatie , acupunctuur etc.
Ik vind dat daar nu te weinig van vergoed word.

Mijn acupunctuur wordt alleen vergoed bij een arts-acupuncturist. Vertel mij even waar ik die kan vinden ROFL acupunctuur is een post-hbo opleiding, dus de meeste acupuncturisten zijn helemaal geen arts Clown

JustWendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 16:07

Ik werk zelf bij een zorgverzekeraar en maak dagelijks mee dat mensen zich afvragen waar ze eigenlijk voor betalen. Mensen vinden altijd dat ze teveel betalen. Maar wat mensen vaak vergeten is dat er wel degelijk heel veel vergoed wordt door de ziektekostenverzekeraars. Een behandeling in een ziekenhuis bijvoorbeeld is heel prijzig en vervoert worden met de ambulance ook. Op het moment dat je echt iets overkomt moet je blij zijn dat je alleen 150 euro ER hoeft te betalen en niet de hele behandeling in het ziekenhuis.

NOg een tip van mij voor iedereen, laat je goed informeren over je verzekering! Zodat je je niet over of onder verzekerd. Heel veel mensen weten niet eens waar ze wel of niet voor verzekerd zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:20

Amanda_T schreef:
Maar inderdaad raar dat je dan wel op weekend verlof mag

Als je voor bijvoorbeeld een grote knie-operatie komt, moet er vooraf wel vanalles gebeuren, maar is er echt geen enkele reden waarom je het hele weekend in het ziekenhuis moet blijven. Alleen maar vervelend voor jou, extra duur en levert ook nog eens extra risico's voor jezelf op. Dus gewoon lekker naar huis en terug komen op de dag van de operatie. Dus ook dat is niet raar.

Inderdaad wat Donnie zegt, er is zoveel keuze in verzekering, als je niet tevreden bent over wat je wel of niet vergoed krijgt, kijk dan verder. Oké, uiteindelijk krijg je soms nog niet alles wat je hebben wilt. Maar soms is er best winst te halen op je verzekering.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:23

Dat is raar.
Vind het wel kwalijk dat er wachtlijsten zijn en dat je als je aan de beurt bent zo behandeld wordt. Dan kunnen die wachtlijsten misschien ook wel een stuk korter.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:30

Liezel1 schreef:
Dat is raar.
Vind het wel kwalijk dat er wachtlijsten zijn en dat je als je aan de beurt bent zo behandeld wordt. Dan kunnen die wachtlijsten misschien ook wel een stuk korter.

???????

Hoe wil je het dan doen??? In het weekend opereren? Of op maandag ook maar niet opereren, omdat op maandag nog alles gedaan moet worden wat nu al op vrijdag gedaan is? Of mensen wel op vrijdag laten komen zoals ze het nu doen, en ze dan ook nog eens het weekend in het ziekenhuis houden en ze dan op maandag opereren, net als nu?? Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:34

Relaxed schreef:

Nee ik ga naar het Erasmus MC. Mocht jij ook naar huis voor die dagen of moest je blijven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:36

judithh schreef:
dank jullie wel.
Ik vind het zelf best schandalig en dan te bedenken dat ik vandaag te horen kreeg dat ik maandag pas om 13.00u geholpen wordt! Ik heb er zelf geen last van, ik zit nu nog lekker thuis, en de verzekering betaald wel. Maar dit is toch te gek voor woorden.

eigenlijk moet je je gewoon gaan melden en dan heel, heel vervelend zijn........... en als het personeel gaat klagen die brief laten zien .........

schandalig!!!! ECHT

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:38

Lalidan schreef:
Liezel1 schreef:
Dat is raar.

???????

Hoe wil je het dan doen??? In het weekend opereren? Of op maandag ook maar niet opereren, omdat op maandag nog alles gedaan moet worden wat nu al op vrijdag gedaan is? Of mensen wel op vrijdag laten komen zoals ze het nu doen, en ze dan ook nog eens het weekend in het ziekenhuis houden en ze dan op maandag opereren, net als nu?? Volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar.

Je zou ook de mensen op donderdag of vrijdag kunnen laten komen voor de nodige vooronderzoeken en gespreken en dan zondag of maandagmorgen opnemen. Waarom vrijdag al opnemen dit is gewoonweg niet nodig en daardoor hoge kosten voor de verzekeraar. Die dat op zijn beurt weer moet doorberekenen bij de klanten.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 17:40

KiWiKo schreef:
judithh schreef:
dank jullie wel.

eigenlijk moet je je gewoon gaan melden en dan heel, heel vervelend zijn........... en als het personeel gaat klagen die brief laten zien .........

schandalig!!!! ECHT

Zou ik eigenlijk wel moeten doen ja.. Duivel

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 17:54

judithh schreef:
Je zou ook de mensen op donderdag of vrijdag kunnen laten komen voor de nodige vooronderzoeken en gespreken en dan zondag of maandagmorgen opnemen. Waarom vrijdag al opnemen dit is gewoonweg niet nodig en daardoor hoge kosten voor de verzekeraar. Die dat op zijn beurt weer moet doorberekenen bij de klanten.

Volgens mij kan dat administratie-technisch niet, maar dat is een ander verhaal. Zelfs als dat zou kunnen, dan nog maakt het voor de wachtlijsten niks uit. Mijn reactie was op Liezel1 die het erover had dat de wachtlijsten dan ook wel korter konden, maar die worden hier echt niet langer van.