Sony a 200 ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

el1986

Sony a 200 ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 16:20

Hallo,

Ik ben van plan om een spiegelreflex camera te kopen en nu heb ik de sony a 200 gezien voor €400,-
Nu is mijn vraag is dit een goede camera?
Ik ben geen professional, maar wil gewoon voor de hobby leuke plaatjes schieten?! Vooral van paarden natuurlijk Knipoog
Nu is mijn vraag hoe jullie denken over dit toestel???

Groeten Elke

Ouwe

Re: Sony a 200 ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:24

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 18:28

Ik heb de sony alpha 200 nu een paar maanden in mijn bezit en ben er enorm tevreden over. Ik heb wel een cursus gevolgd over de ins en outs van digitale spiegelreflex en moet zeggen dat ik er nu pas echt goed mee uit de voeten kan. Dat wil zeggen dat ik geen foto's meer maak op de automatische stand. Maar goed dat geldt voor iedere Digitale Spiegelreflexcamera denk ik of ik nou een Canon, een Nikon of een Sony had gekocht.
Persoonlijk ben ik voor de Sony gegaan omdat die de beeldstabilsatie in de body heeft en ik dan dus met relatief goedkopere objectieven uit de voeten kan. Op de cursus heb ik gezien dat zo'n camera een heel persoonlijke keuze is. Ik zou echt gaan voelen in de winkel en kijken of de menukeuze voor jou op een handige plek zitten. Er is niets zo vervelend als het niet kunnen vinden van de juiste instelling, terwijl het onderwerp van je foto net uit beeld stapt of z'n oren naar achteren draait Knipoog

el1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 11:09

@ Mikkie:

Bedankt voor jou duidelijke en fijne uitleg.
tja het punt waar ik een beetje mee zit is dus dat ik een beginner ben en dat ik dus nog nooit heb gewerkt met een spiegelreflex.
ik zoek dus eigenlijk een beetje een simpel, maar ook niet te duur toestel.
Ben wel berreid om inderdaad een cursus te volgen om een beetje achter de in and outs te komen denk dat ik anders niet ver kom met een spiegelreflex?
Heb jij een voorbeeld foto voor mij die met de sony geschoten is??
(mag ook via pm)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 10:47

Je ontvangt zo meteen een pm. Moet de foto nog even uploaden.
Persoonlijk vind ik de sony een erg fijn beginnerstoestel, ben zelf namelijk ook beginner en kom er goed mee uit de voeten.
Tijdens de cursus heb ik van die momenten gehad dat ik dacht: "ben blij dat ik een sony heb, want ik kan dat en dat menu wel heel makkelijk vinden", maar ook momenten waarop ik dacht: "Damm de canon/ nikon van mijn buurvrouw heeft dit en dit programmaatje weer makkelijker". Mijn mening: Dé camera, dus die waarop alles 100% naar jouw wens is, is niet te vinden (of kost bakken met geld)
Voor mij zitten bepaalde menu-knopjes bij de Sony op een handige plek, zodat ze makkelijk te bedienen zijn. Ik heb zelf ook een (analoge) Nikon en daarbij moest ik steeds op zoek naar het juiste knopje, terwijl ik ze bij de Sony in een relatief korte tijd blindelings kan vinden.

Het volgen van een cursus kan ik je zeer aanbevelen. Er is niks leuker dan écht fotograferen, dus de camera vooral niet instellen op automatisch... Zelf durfde ik dat in eerste instantie niet zo heel goed. Bang dat ik de foto zou verpesten. Nu weet ik wat er gebeurd als ik instellingen verander, dus experimenteer ik er rustig op los.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:49

Ik heb vorig jaar maart ook mijn eerste spiegelreflex gekocht (heb 'm overigens nog steeds hoor Clown ) de Nikon D40. Dit is echt een instapcamera zegmaar voor de beginnende hobbyfotograaf..

Maar je moet idd voelen wat voor jou het beste is, net wat Mikkie zegt moeten de knopjes voor jou op een handige plek zitten enz. Je leert je camera al doende kennen, dat wel, maar het moet wel handig zijn en voelen voor je Lachen

Iig niet overhaast beslissen ofzo, het is wel een camera waar je lang mee doet meestal Vork

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 14:32

Ik heb ook een Sony A200, fijne camera en als je eenmaal door hebt wat al die instellingen doen kun je er mooie foto's mee schieten Ja

Enkele voorbeelden:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn allemaal met de standaard 18-70 lens gemaakt en niet mijn beste werk, maar ik heb op deze computer nog geen nieuwere foto's staan.... Bloos

Ikzelf ben nu hard opzoek naar een telelens (van Minolta, die zijn aardig goedkoop en de meesten passen op de Alfa modellen van de Sony, dus dat is weer een voordeel van de Sony's *LOL* )