Wat is 'Natuur, Leven en Technologie'?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wat is 'Natuur, Leven en Technologie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:40

Komend jaar doe ik eindexamen op Havo niveau. Ik doe dat via staatsexamens na thuisstudie. Nu moet ik onder andere examen doen in het vak 'Natuur, Leven en Technologie' maar de LOI biedt dat vak nog niet aan, dus ik heb geen idee wat me te wachten staat. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde zal zijn als het oude 'Algemene Natuur Wetenschappen', maar is dat ook zo? Tips en trucs van havisten? Alvast bedankt! Haha!

Anoniem

Re: Wat is 'Natuur, Leven en Technologie'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:41

Nee het is niet hetzelfde, ik heb het vak niet maar wel voorlichting in gehad vorig jaar.

Het is meer richting de natuurkunde en techniek.
Anw is er nog steeds gewoon en dat is een heel ander vak Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:45

Oh, da's best wel oliebol dan Nagelbijten / Gniffelen Had ik toch beter aardrijkskunde kunnen kiezen voor erbij Huilen van het lachen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:48

Ik heb zelf ook 'gewoon' eindexamen gehad, maar kinderen huiswerkbegeleiding gegeven die het vak nlt hadden. Ik vond het veel weg hebben van 'natuurkunde met een beetje extra'. Natuurkunde met wat biologie ed erin, iets meer toepassingsgericht. Anw is wat algemener en wat meer op biologie/sociale dingen gericht.

Edit: nog een tip, misschien zijn er op internet wel leerdoelen oid te vinden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:49

Okee, is het net zo diepgaand als natuurkunde dan, of wat oppervlakkiger? De simpele dingen weet ik nog wel... Heb tot 5 vwo Natuurkunde gehad, maar ben toen overgestapt naar een alfa-profiel (en nu dan NG op havo niveau).

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:50

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:58

Oeh, dank je Batje, ik ga daar even snuffelen!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:58

NLT is een combinatie van Natuurkunde, biologie, aardrijkskunde en scheikunde. Je gaat juist dieper op de stof in.

Ik heb het zelf niet en het wordt voor het eerst dit jaar op onze school gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:54

batje schreef:
nog zo'n oude muts die niets van het nieuwe systeem snapt.. is anw natuurkunde?

Heb je hier iets aan Len:
http://digischool.kennisnet.nl/communit ... dules_havo
ik kan op deze comp niet downloaden, maar volgens mij zijn dit handouts voor leerlingen..

Nee anw is heel oppervlakkig wat biologie en natuurkunde en aardrijkskunde achtige dingen

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:02

Paar mensen die ik ken volgen NLT en vinden het echt niet leuk. Het is inderdaad wat natuurkunde/wiskunde en biologie bij elkaar maar het is geloof ik een beetje nieuw vak dus soms wat rommelig/niet met elkaar samenhangend Lachen En ook erg veel leerstof/maakwerk en denkwerk Tong uitsteken

ANW is gewoon over uitvindingen en over de aarde/heelal enzo en ook over ontwikkelingen, beetje alles wat er speelt in de wereld op natuurlijk /wetenschappelijk niveau.

Heb zelf gelukkig wel aardrijkskunde ipv NLT gekozen Tong uitsteken Het klonk bij mij als iets te veel van het goede Haha! Natuurkunde is ook niets voor mij Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 16:17

Ik heb bij de IB-groep m'n examenvakken gewijzigd Huilen van het lachen NLT eruit gegooid en Aardrijkskunde ervoor in de plaats genomen. Is toch wat makkelijker voor me Knipoog