Kinderfeestje in het bos

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ecyoj

Kinderfeestje in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:18

Wie kan mij helpen met wat ideen voor een kinderfeestje in het bos.

Het is voor kinderen van een jaar of 9 a 10, het bos is heel klein en loop in een mooi vierkantje.

Zaten zelf te denken aan een soort van speurtoch met mensen verkleed en een strooper. Verder kom ik niet. Want wat kan je met die verkleede mensen doen. En wat kan de strooper stroopen.

Wie o wie kan ons helpen.

Miemserik

Re: Kinderfeestje in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:20

Het dierengeluiden spel? Deden we met schoolreisjes altijd in de bossen. Dan zaten de leraren verstopt en die deden een dier na en dan moest je alle dieren vinden ofzo Clown Wel in het donker trouwens was errug spannend toen Huilen van het lachen

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:22

Of vossenjacht, vond ik vroeger ook altijd leuk Haha!

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:33

Een fotospeurtocht.
Je maakt van te voren foto's van dingen op de route te beginnen met het startpunt, de volgende foto is van iets wat je (met moeite) vanaf de start kunt zien en dan moeten ze daar dus heen lopen, op dit punt gekomen moeten ze op zoek naar het item/plaatje van de volgende foto. Dit kunnen ook detail beelden zijn van iets wat je in de verte kunt zien......... Een bepaalde boomstam, een stuk van een bankje, een paddestoel, enz. En op deze manier leid je ze naar een schat of zo.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:42

Het wordt overdag gehouden dus dat dierenspel (wat trouwens wel leuk is) gaat moeilijk.

Ja ben alleen de bedoeling van het vossenjacht een beetje kwijt

die foto;s hou ik er ook in gedachten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:46

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:47

De kinderen krijgen bij de vossenjacht een lijstje met namen van figuren die ze moeten gaan zoeken.
Elke keer als ze iemand gevonden hebben, krijgen ze bijvoorbeeld een letter, of een opdracht die ze moeten uitvoeren. De letters vormen dan een woord of zin. Daarmee zouden ze iets kunnen verdienen.
Meestal laat je ze zoeken in een bepaalde volgorde. Dan kan het dus gebeuren dat ze bijv. Roodkapje al zien, maar toch eerst Klein Duimpje moeten vinden.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:51

ben alleen bang dat heb bos daarvoor te klein is.
en met deze tijd te kaal. zodat je in 1 oog opslag elke vos kan zien.
of we moeten de ouders vragen het savonds te doen. tis tenslotte al om 5 uur donker

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:52

Heb ik ook eens georganiseerd voor me oppaskindje.
Ieder kindje nam een kadootje mee en ik had dan een speurtocht met aanwijzingen want de kadootjes lagen verstopt in het bos. Bij ieder lintje lag ergens een kadootje. Maar eerst moesten ze raden van wie hij die had gekregen dus bij kreeg je zoiets van, deze jongen heeft blauwe ogen en een heel lief hondje die Puk heet rara van wie is dit kado? En dan zoeken maar Lachen
Hebben zich prima vermaakt igg Lachen
Oh ja hij is ook in december jarig.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:04

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:13

Ik werk op een zorgboerderij ook met kinderen. En bij ons vinden ze het vreselijk leuk om schatverstoppen/zoeken in het bos te doen. Het gaat als volgt, je maakt 2 groepen en bij iedere groep 1 volwassenen of begeleider. Je deelt het een beetje zo in dat niet alle goede in een team zijn. Dan krijgt het eerste team een voorwerp wat je tot schat omtoverd, wij pakken altijd het roze speeltje van de hond Clown Dit team krijgt dan 5 min de tijd om zich te verstoppen in het bos en het andere team heeft wanneer de 5 min. om zijn 10 min. om het verstopte team te vinden. Wordt deze gevonde dan is dit 1 punt voor de zoekers zo niet dan is het punt voor de verstoppers. Na 15 min. mag het andere team verstoppen en zo maar door Haha!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:13

iets met een heksenfeestje ofzo?