Buitenland stage --> België (ziekenhuis)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eempiej

Buitenland stage --> België (ziekenhuis)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:55

Op dit moment ben ik zeer geïnteresseerd in een stage in belgië. Ik doe de opleiding Hbo-Verpleegkunde. Als ik heen ga zou dat zijn naar Kortrijk of Leuven (in het ziekenhuis).

Zijn er hier bokkers die in belgië hebben stage gelopen? Hoeft niet persee ziekenhuis of in de zorg. Waar moest je rekening mee houden. Wat zijn je ervaringen en wat zou ik kunnen verwachten?

Hebben de Belgische bokkers nog tips of op en aanmerkingen? Ook over de stad? Of over de ziekenhuizen?

Ik hoop dat ik met ervaringen van anderen een beter beeld kan krijgen.

Groetjes Amy

saskia23

Re: Buitenland stage --> België (ziekenhuis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 17:02

Een klasgenoot van mij heeft haar externe stage in Belgie gedaan. Waar precies weet ik niet maar het is haar niet bevallen. Ik begreep weinig begeleiding etc.
Ze doet trouwens HBO-V

mawaikee

Re: Buitenland stage --> België (ziekenhuis)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:13

Ik studeer nu zelf in Leuven, en derhalve ook stage gelopen in het ziekenhuis hier. Allereerst... Leuven is leuk!!!
Stage. Het is anders hier, ook een beetje afhankelijk van waar je zou komen te staan. Bijvoorbeeld gasthuisberg is HET grote ziekenhuis, maar er zijn nog 4 ziekenhuizen die ook bij het UZ horen. Hoe kleiner het ziekenhuis, des te leuker de sfeer is mijn ervaring. Verder is begeleiding inderdaad iets minder. Maar, je kan hier wel echt heel heel heel erg veel leren.
Overigens studeer ik kinesitherapie, dus dat kan mijn ervaringen natuurlijk anders maken dan voor verpleegkunde.