Eventueel overstappen autoverzekering, hoe werkt dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Eventueel overstappen autoverzekering, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 13:59

Onze auto raakt versleten en dus zijn we uit aan het kijken voor een "nieuwe" auto.
Een goed moment ook maar meteen naar de autoverzekering te kijken of we eventueel over moeten stappen of juist niet.
Maar nu komt het....geen verstand van Clown

Om te beginnen hebben we qua verzekeringen een combi pakket, moet dan het hele pakket over of is dat niet nodig?
Vorig jaar hebben we een klein ongelukje gehad. Geen drama's, enkel langs elkaar geschaafd. Wij zaten fout.

En hoe vandaar uit nu verder?
Hoe ga ik uitvissen of we ergens anders goedkoper uit zijn (maar wel net zo goed)?
Hoe pak ik dat aan en waar moet ik op letten?

Anoniem

Re: Eventueel overstappen autoverzekering, hoe werkt dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:36

Eerst bepalen hoe je wilt verzekeren, dus WA, WA+ of All risk.. Op internet staat wel uitgelegd wanneer welke vorm het beste is en wat het verschil is. Dan ga je bepalen wat je eventueel aan extra's wilt.
Persoonlijk vind ik het bij Unive op de site wel duidelijk uitgelegd, bij ieder punt kan je op uitleg klikken..
Ik zou gewoon op diverse sites kijken en dan premies vergelijken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:25

Kijk ook naar de polisvoorwaardes...Univé leuke prijzen allemaal maar als je wat heb zijn ze niet thuis of kan je duur aan de bak.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:24

Ik heb mijn auto ook verzekerd bij Unive, nooit problemen mee Lachen De premie was voor mij aan de hoge kant (woonde in Utrecht en had geen schadevrije jaren, dat bepaalt je premie).

Misschien even kijken op www.independer.nl ?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:30

Haha! Univé wil me niet eens accepteren ondanks 15 schadevrije jaren. Sowieso kom ik een boel verzekeringen niet in. Maar ik lach nu heel hard want bij Centraal Beheer doen ze gelukkig niet moeilijk en krijg ik via mijn werk nog eens 37,5 % extra korting op de premie ivm collectiviteitskorting. Go jij! Go jij!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:40

Ik heb ook alleen maar goeie ervaringen met centraal beheer..
Maar ookal zou ik niet de collectiviteitskorting (3x woordwaarde) krijgen, de service is gewoon uitermate goed, snel en simpel..

Als je je oude auto verkoopt en je levert een kopie vrijwaring (bij CB was een telefoontje dat hij verkocht was al genoeg) in bij je huidige verzekering, eindigt daarmee vaak ook je autoverzekering. Je wordt geregistreerd bij een databank met je schadevrije jaren, en je nieuwe verzekeraar kan daar je nieuwe premie op baseren.

Aangezien je auto verzekering stopt, neem ik aan dat de rest van je verzekeringen gewoon door loopt, maar dat zou je na moeten kijken. Verder kan je op internet een hoop premies berekenen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 21:47

Ik had m altijd bij Unive, geen problemen mee Nu stap ik over op Centraal beheer omdat ik ook via mijn werk korting krijg Knipoog Scheelt me nogal wat in de maand Ja