Nephaar (vlechten) uithalen hoe het makkelijkst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

michele

Nephaar (vlechten) uithalen hoe het makkelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:15

Hoi,

Ik heb nu een poosje vlechten in mijn haar en wil ze er wel uit gaan halen (maar is zo'n takkewerk Haha! )
Hebben jullie nog tips om het haar wat uit de vlechtjes komt te behandelen? bv. olie of juist niet of nou ja laat maar weten
Ik heb van mezelf al wat kroeshaar.

alvast bednakt

Sieppus

Re: Nephaar (vlechten) uithalen hoe het makkelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:16

Goed kijken waar je eigen haar eindigd, daar het neppe gedeelte wegknippen en met 2 vriendinnen 2 dagen lang plukken!!!!
Ik heb er tenminste 2 dagen over gedaan. Schrik niet van alle haren die mee komen!!! Ik dacht dat ik kaal was!!!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:18

Sieppus schreef:
Goed kijken waar je eigen haar eindigd, daar het neppe gedeelte wegknippen en met 2 vriendinnen 2 dagen lang plukken!!!!
Ik heb er tenminste 2 dagen over gedaan. Schrik niet van alle haren die mee komen!!! Ik dacht dat ik kaal was!!!

nou dat gedeelte wegknippen was ik wel van plan idd.
en nee ik schrik niet hoor, heb het al eerder gedaan. maar omdat ik wat kroes haar heb, gaat het aan het begin van het vlechtje nog weleens wat klitten, dus dacht misschien heeft iemand daar een tip voor om het dan makkelijk uit elkaar te halen

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:20

Uithalen kostte mij een avond, ik heb het op de bank voor de tv gedaan.
Vlecht afknippen net onder het punt waar je eigen haar eindigt en dan voorzichtig 'terugvlechten' en voorzichtig kammen. Evt. puntkam gebruiken en in vlechtje steken om de slagen wat 'losser' te maken.
Ik heb het daarna een aantal keer gewassen met een goede shampoo en een haarmasker voor beschadigd haar.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:28

Even goed wassen met een shampoo voor droog haar. Daarna een masker voor je haar gebruiken en dit eventueel de volgende dag ook even herhalen. En draag het de komende dagen even los of in een losse paardestaart zo krijg je haar de kans om te herstellen...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:31

Jolanda_ schreef:
Even goed wassen met een shampoo voor droog haar. Daarna een masker voor je haar gebruiken en dit eventueel de volgende dag ook even herhalen. En draag het de komende dagen even los of in een losse paardestaart zo krijg je haar de kans om te herstellen...

whahahahaha mijn haar los?
wil je dat de jaren 80 afro kapsels weer terug komen? Haha! Haha! Haha! Bloos Knipoog

wassen jullie het ook vlak voor je het uithaald?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:35

beste kun je ze wassen nadat je de vlechten eruit hebt gehaald
ik had altijd dreads en knipte de elastiekjes los dan kon ik zo alles eruit halen
maar was er ook een halve avond mee bezig

WilmaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:36

michele schreef:
omdat ik wat kroes haar heb, gaat het aan het begin van het vlechtje nog weleens wat klitten, dus dacht misschien heeft iemand daar een tip voor om het dan makkelijk uit elkaar te halen

Ik weet niet meer hoe ik het toendertijd heb gedaan maar ik heb heel glad haar....

Misschien kun je eens op een vlechtje proberen er anti klit spray op te doen (van de paarden)
Ik heb er geen ervaring mee hoor maar probeer het eens op 1 vlecht

michele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 12:37

onley schreef:
beste kun je ze wassen nadat je de vlechten eruit hebt gehaald
ik had altijd dreads en knipte de elastiekjes los dan kon ik zo alles eruit halen
maar was er ook een halve avond mee bezig

ja maar dreads was idd minder werk vond ik daar was ik zo mee klaar.
Maar vlechten is rot omdat je idd terug moet vlechten.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 12:45

Heb het zelf nooit gehad, maar een vriendin wel, alleen pakte die het dus verkeerd aan. Die vlocht terug, maar liet nog aardig wat van het nephaar zitten en toen ging ze gelijk wassen. Resultaat een enorme klit waar ze eerst een hele avond (op mijn verjaardag) aan hebben zitten plukken, en uiteindelijk is die eruit geknipt.

Dus wat je niet moet doen is zonder uit te kammen gaan wassen. Dan heb je echt een probleem.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:27

Ik heb destijds m'n zus en moeder mee laten plukken, met z'n drieën waren we zo klaar. Daarna doorborstelen, wassen, een maskertje en het zag er weer super uit. Ik heb ze geloof ik 1,5 maand ingehad (is alweer 9 jaar geleden). Echt geweldig hoe je kop eruit ziet als je al die vlechten eruit hebt gehaald, met dat gewafelde haar. Jammer dat ik daar geen foto van heb. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:29

Ik zet nephaar, maar ik doe gewoon waar je haren beginnen dus bij je hoofdhuid maak je het een beetje los, desnoods laat je iemand even dat beginstukje van het nephaar knippen.
En dan trek je het er zo uit, tenzij je het er natuurlijk te lang in heb laten zitten en het al een klittenboel is. Dan zijn er andere manieren haha.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:49

ztugwell schreef:
Ik zet nephaar, maar ik doe gewoon waar je haren beginnen dus bij je hoofdhuid maak je het een beetje los, desnoods laat je iemand even dat beginstukje van het nephaar knippen.
En dan trek je het er zo uit, tenzij je het er natuurlijk te lang in heb laten zitten en het al een klittenboel is. Dan zijn er andere manieren haha.

nou dat laatste is dus het geval Bloos Haha! Haha!

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:27

Hat advies van mijn kapster bij het uithalen van natuurlijke dreads was wasverzachter. Als niets meer helpt om de klitten eruit te krijgen blijkt dit vaak nog een reddend middel te zijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:06

Ik heb bij iemand eens met een vork de vlechten uitgehaald. ROFL