Het kwam ineens weer terug....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Het kwam ineens weer terug....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 11:13

Jaren geleden liep ik samen met een collega / goede vriend naar de metro toe, toen hij ineens een hartstilstand kreeg.
De buschauffeur stopte en belde 112, samen met een voorbijgangster heb ik hem gereanimeerd.
Helaas heeft hij het niet gered Huilen .
Heb het toen allemaal weg gestopt, niet bewust, maar ben sterk gebleven en gewoon door gegaan.

Nog steeds krijg ik tranen in mijn ogen als de ambulance of politie met gillende sirenes langs me scheurt.

Nu was ik tassen aan het opruimen en ineens kwam ik een briefje tegen met daarop naam van da ambulancebroeder met wie ik met de tweede ambulance mee ben gegaan naar het ziekenhuis.

Vaak denk ik dat ik er klaar mee ben, maar op dit soort momenten.......
er komen dan ineens weer allemaal flitsen van het hele gebeuren langs.

Weet niet zo goed hoe dit nog goed te verwerken zeg maar.

haflingertje

Re: Het kwam ineens weer terug....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:16

Wat een ontzettend nare ervaring!
Ik kan me goed voorstellen dat je het er nog moeilijk mee hebt.
Is er iemand waar je mee kunt praten? Want dat is wel erg belangrijk!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 11:27

Ben er niet steeds mee bezig hoor Knipoog
Maar soms is het er ineens weer even heel heftig.

Zo vond ik het ook lastig toen ik de cursus kinderehbo moest gaan doen en ik op een pop moest gaan reanimeren. Was even slikken zeg maar.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:30

ook als je er niet de hele tijd mee bezig bent is erover praten belangrijk Lachen
je geeft zelf aan dat je het nog niet helemaal verwerkt hebt..

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:32

Jeetje wat heftig zeg! Ik kan me voorstellen dat je niet weet hoe je dit moet verwerken, vaak gaat het wel vanzelf en heeft het tijd nodig, en dan bedoel ik niet een jaar maar kan het enkele jaren duren. Gelukkig denk je er niet de hele tijd aan, probeer het een plekje in je hart te geven door er over te schrijven bijvoorbeeld.

Sterkte..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:36

Ik heb het ook hoor, met ambulance en politiesirene's. Mijn vader kreeg 5 jaar geleden een ernstig hartaanval 's nachts. Samen met mijn moeder, broertje en zusje hebben we hem moeten reanimeren maar hij kwam niet meer bij. Toen de ambulance kwam hebben ze hem tientallen klappen met zo'n schok apparaat gegeven, en ik zat ernaast... Vreselijk om zijn lichaam zo te zien schokken. Bij ons waren er 3 ambulances, 3 politie auto's en twee brandweerwagens (moest via het raam op de eerste verdieping i.v.m trapgat/brancard). En die stonden allemaal in een klein 'hofje'. Mijn vader heeft het wel overleefd maar met een hersenbeschadiging en is nu wel anders dan mijn vroegere vader. Meestal gaat het prima maar soms dat denk ik, bij zo'n sirene, in een keer weer aan dat moment en voel ik de tranen en paniek opkomen. Het is nu, na 5 jaar wel iets beter geworden. Ik denk ook dat het nooit iets 'normaals' wordt maar wel dat het steeds minder wordt en bij jou gaat na verloop van tijd dat heftige er vast ook wel vanaf! Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 11:44

jemig dat lijkt me echt verschrikkelijk om zoiets mee te maken, heel veel sterkte ermee gewenst...
is je toen geen slachtoffer hulp oid aangeboden?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:31

Dat is zeker een heftige gebeurtenis die zeker veel impact kan hebben!

Toch vraag ik me af, aangezien je aangeeft dat je er normaal gezien niet zo heel erg mee bezig bent, of je het gebeuren niet al wel een plaatsje hebt gegeven. Verwerken betekent natuurlijk niet dat je er emotieloos van wordt of er nooit meer aan mag denken. Wat versta je zelf onder 'verwerken'?

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 06:00

@Rytir: heftig zeg! Kan me voorstellen dat dat erg veel met je gedaan heeft!
Dat met die peddels deden ze toen ook, wat was dat een rotgezicht zeg. Tv gaat nog steeds over op een ander net als ik het daar zie. Brrr.

@Chubby: ik denk dat je gelijk hebt. Denk dat ik alles best wel een plekje gegeven heb. Kan er de ene keer beter over praten dan de andere keer. En sommige dingen zij nog beetje lastig soms. Maar het is wel gesleten. En emotieloos wil ik zeker niet worden hoor!