Mijn moeder is 18 dec jarig en we (ik, zus, broertje) hebben samen als cadeau een snor-scooter (peugeot buxy) bedacht. De snor-scooter staat nu nog tot het zover is bij ons in de schuur omdat wij hem vorige week vrijdag opgehaald hebben, en vriendlief nog even e.e.a. dingen erop wilt zetten zoals nieuwe knipperlichten en een accu. Goed waarom we dit cadeau zo bedacht hebben is dat onze moeder al jarenlang vele km op haar stalenros aflegd, fietste door weer en wind en echt overal naar toe, en dat terwijl ze de 50 net gepasseerd is.
Ze heeft voorheen ook wel een eigen auto gehad alleen deze had ze voor mij verkocht omdat ik een eigen pony wou (lees:dit was al enkele jaren terug gebeurt) ze heeft echt alles voor haar kinderen over (heeft 5 kinderen waarvan ze nog met 4 intensief goeie contacten heeft, de 5e is eigenwijs en ???meer erover kan ik per pb uit leggen). Maar goed onze moeder heeft zoveel voor ons over en dat terwijl ze absoluut GEEN topsalaris heeft maar het allemaal net aan kan betalen qua rekeningen en onderhoud van haar zelf en dat van mijn nog thuiswonende broertje en der vriend. Ze werkt in de zorg (Icare) vandaar dat we (ik, zus en broertje) zo op dit idee zijn gekomen om haar een snor-scooter cadeau te doen.
Maar goed doordat ze eigenlijk voor mij nog zoveel meer gedaan heeft (dure opleiding gegeven, pony gegeven, mee betaald aan mijn nieuwe paard) vind ik een snor-scooter alleen nog niet goed genoeg en zat ik te denken om de scooter alvast te laten verzekeren maar dan wel op haar naam als het kan maar dat ik de 1e 3 maand alvast vooruit betaald heb, maar kan ik dat zo regelen met een verzekering en dan wou ik als kan omdat het voor m´n moeder is ook nog een die niet zo´n dure premie zal bedragen.
Via mijn verzekering zal het zeker niet lukken want zit samen met vriendlief bij Centraal Beheer via de mooie korting van ons werk. Dus dan zou ik wel graag willen weten of er hier bokkers zijn welke premie verzekering jullie hebben zodat ik elke verzekering zelf rustig kan bekijken.
En is het mogelijk met wat ik wil ´´De verzekering op mijn moeders naam alvast te laten zetten en dat ik 1e 3 maand vooruit al betaal ??´´
Hoop dat ik dit overigens hier goed geplaatst hebt anders hoor ik het wel..
Ik heb mijn scooter bij Unive verzekerd, ik bedoel ongeveer 20 euro en dat is ook tegen diefstal (wel een goedgekeurd slot erbij kopen)