Hoe contact opnemen met halfzussen? (Nooit gekend)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cynn
Fotograaf

Hoe contact opnemen met halfzussen? (Nooit gekend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:55

Hi allemaal.

Ik zit met een behoorlijk drama, maar ik ga niet alles open en bloot hier vertellen.
Laten we het erop houden dat ik bij Bureau Jeugdzorg zit, GGZ (Geestelijke gezondheidszorg) Meerkanten in Lelystad,
en in de gaten wordt gehouden door school ook nog. Ik heb dit wel allemaal zelf gestart overigens hoor.
Nou ja, 2 vrienden hebben me aangedrongen naar een volwassene toe te gaan en die heeft me doorverwezen naar zorgcoördinator op school.

Maar o.a. is een klein deel waar ik (nog steeds) mee zit is dat ik 2 halfzussen schijn te hebben van me vaderskant.
Eerder getrouwd en alles, en tot ver kort wist ik dit niet. (Heb zelf ook nog 2 volle broers. 18 en 28)
Ik zou heel graag contact met ze willen opnemen, maar het probleem is ik ben 15 en die andere blijken al rond de 20/22 te zijn ofzo.
Ik weet niet of ze wel blij met mij zullen zijn, of het wel klikt, en of het wel verstandig is.
Via Hyves van mijn oudste broer (28) heb ik ze gevonden, maar de moed om een bericht te sturen of te krabbelen heb ik niet..
zou niet weten hoe ik moet beginnen..

iemand die me kan adviseren?

xxx

tamary

Re: Hoe contact opnemen met halfzussen? (Nooit gekend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:00

Als je ze via je oudste broer gevonden hebt heeft die kennelijk contact met ze ? Kan hij misschien bemiddelen?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:00

Heb je wel namen en adressen van deze mensen?
Mij lijkt namelijke dat je het voor zowel jezelf als hen het makkelijkst maakt als je je verhaal (voor zover je dat kwijt wil) op papier zet samen met je ideeen over hen leren kennen en dergelijke.
Een geschreven of getypte brief kun je per post sturen als je een adres hebt, een mail kun je eventueel ook sturen.
Door het op te schrijven kun je het voor jezelf een aantal keer overnieuw doen en dingen weg laten of toevoegen tot je zelf tevreden bent.
En op die manier geef je degene aan wie je het stuurt, even de tijd te verwerken dat ze kennelijk een halfzusje hebben en je geeft ze de mogelijkheid om even rustig na te denken over een reactie, die kansen hebben ze niet als je ze aan de telefoon benaderd en ze dan misschien overdonderd...

Heb je bij de GGZ een persoonlijk begeleider? Misschien kan deze je ook wat tips geven over wat je wel of niet over jezelf in een eerste kennismakings brief zou kunnen zetten. Of misschien een goede vriendin van je die na kan lezen wat je opgeschreven hebt en je kan vertellen wat zij er van denkt en of je volgens haar misschien sommige dingen anders zou kunnen verwoorden...

Heel veel sterkte in elk geval!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 14:23

tamary schreef:
Als je ze via je oudste broer gevonden hebt heeft die kennelijk contact met ze ? Kan hij misschien bemiddelen?

Dat zou idd misschien wel kunnen ja.. dankje wel Lachen

Nickeltje schreef:
Heb je wel namen en adressen van deze mensen?
Mij lijkt namelijke dat je het voor zowel jezelf als hen het makkelijkst maakt als je je verhaal (voor zover je dat kwijt wil) op papier zet samen met je ideeen over hen leren kennen en dergelijke.
Een geschreven of getypte brief kun je per post sturen als je een adres hebt, een mail kun je eventueel ook sturen.
Door het op te schrijven kun je het voor jezelf een aantal keer overnieuw doen en dingen weg laten of toevoegen tot je zelf tevreden bent.
En op die manier geef je degene aan wie je het stuurt, even de tijd te verwerken dat ze kennelijk een halfzusje hebben en je geeft ze de mogelijkheid om even rustig na te denken over een reactie, die kansen hebben ze niet als je ze aan de telefoon benaderd en ze dan misschien overdonderd...

Heb je bij de GGZ een persoonlijk begeleider? Misschien kan deze je ook wat tips geven over wat je wel of niet over jezelf in een eerste kennismakings brief zou kunnen zetten. Of misschien een goede vriendin van je die na kan lezen wat je opgeschreven hebt en je kan vertellen wat zij er van denkt en of je volgens haar misschien sommige dingen anders zou kunnen verwoorden...

Heel veel sterkte in elk geval!

Ja ik heb daar een persoonlijk begeleider, zeggen ze, (veranderd telkens namelijk Nors opkijken ), maar dat is idd ook een goed idee.
Ik wil ze namelijk helemaal niet overdonderen aan de telefoon ofzo,
en ik ben zelf al nooit echt een 'beller' geweest.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:48

waarom stuur je ze niet een prive bericht via hyves ? staat het ook niet zo open en bloot dat iedereen het kan lezen, vermeld erbij dat je niet goed weet hoe dit aan te pakken en vandaar je keus via hyves Knipoog

Is dat een idee ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:55

Mijn moeder en haar halfzus hebben in eerste instantie gemaild.
Ze hebben na een paar keer mailen de stap genomen elkaar te bellen allemaal heel leuk!
Vervolgens hebben ze afgesproken wat ze ook leuk vonden.
Maar hun vader heeft wel mijn moeders half zus geaccepteerd en niet mijn moeder. En in eerste instantie wilde half zus wel contact en toen ineens niet meer dus dat is toen een beetje raar gelopen.

Maar de insteek is hetzelfde dus gewoon een mailtje (of prive berichtje op hyves sturen) nee heb je ja kun je krijgen.
En wil ze geen contact jammer maar helaas, heb je het in elk geval geprobeerd.
Voor het zelfde geld vinden ze het juist heel leuk!

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:02

Ik zou gewoon een poging wagen. Niet geschoten is altijd mis. Gewoon proberen joh!! succes

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:12

Gewoon inderdaad zoals is gezegt eerst alles lekker even rustig voor jezelf op papier zetten, desnoods schrijf je die brief 4x over net zolang tot hij goed genoeg is. Als je geen adres hebt kun je hem idd ook altijd nog via een privé bericht op hyves verzenden, hoeft ook niet iedereen het te lezen Lachen
En vraag indd even aan je begeleider of hij/zij je er misschien bij kan helpen.
Succes!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:20

Het zou heel leuk kunnen zijn, ineens een paar halfzussen erbij Knipoog

Maak een kladje waarin je alles opschrijft wat je ze zou willen vertellen. Laat het desnoods een dag liggen en kijk er dan nog eens naar of laat het door iemand anders lezen. En stuur dan een privéberichtje naar hun Hyves.
Dan is het aan je zussen om te kijken wat ze ermee willen doen.

Ik hoop voor je dat je succes hebt en dat het hele leuke meiden blijken te zijn waar je wat aan hebt!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:18

Ik zou toch alle moed bij elkaar rapen en een privébericht sturen
(geen krabbel! mijn vriend heeft ook een halfzusje die hij nooit gekend heeft, hij kreeg zowat een hartverzakking toen hij de krabbel 'hallo, ik ben je zusje!' kreeg Bloos )
Veel succes, hopelijk klikt het tussen jullie Knipoog

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:24

Gewoon doen hoor. Nee heb je, ja kun je krijgen.
En anders blijf je je toch maar steeds afvragen hoe het geweest zou zijn als je wél contact met ze hebt opgenomen..

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 16:29

Olga88 schreef:
Gewoon doen hoor. Nee heb je, ja kun je krijgen.
En anders blijf je je toch maar steeds afvragen hoe het geweest zou zijn als je wél contact met ze hebt opgenomen..

Ja dat is natuurlijk ook weer zo.. hmm Nagelbijten / Gniffelen

Iedereen bij deze hartstikke bedankt en ik ga mijn moed bij elkaar rapen, en vanavond of zaterdag wat schrijven.
Morgen zit ik heel de dag in Keulen. Lachen

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:34

Waarom vanavond pas? Het kan nu toch ook Knipoog.
Succes in ieder geval!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 16:36

Haha, zou wel willen, maar anders stel ik mijn huiswerk weer zo lang uit.
En dan zul je zien; komt het er vanavond ook niet van. Vork

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:09

Heb mijn half zus gewoon via hyves toegevoegd, daarna wat gemsnt. Gewoon doen, kunnen ze echt wel waarderen hoor Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:10

Ik ben benieuwd of je het nu ook gaat doen. *LOL*
Wie niet waagt niet wint. Lachen

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:18

Ben benieuwd of er een leuk contact uit voort zal komen Pling

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:21

Ja, ik ook. Ben nu al beetje bezig met bedenken wat ik ga schrijven enz, hier en daar al wat op papier gekrabbeld.
Maar omdat ik last heb van oververmoeidheid ga ik zo wel vroeg slapen, als ik morgen heel de dag in Keulen ben, dus ga ik zaterdag echt actie ondernemen! Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:25

Mmm... via Hyves zou ik zoiets niet zo snel doen, want om een privé bericht te kunnen sturen, moet je eerst vriendjes worden met iemand.
Als er geen tekstje bij staat, weet je helemaal niet wie je heeft uitnodigd en als je er wel wat bijzet (in de trant van "hallo, ik ben je halfzusje, vriendjes worden Pling ?!!") heb je ook dikke kans dat je uitnodiging niet geaccepteerd wordt Clown .

Ik zou of een (handgeschreven) brief op de post doen, of een mailtje via de "gewone" mail sturen Lachen .

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:37

Ikzelf zit in een enigzins vergelijkbare situatie...
Ikzelf heb mijn vader nooit gekend. Heb n u sinds inmiddels 2 maanden een foto van hem gevonden op internet. En daarbij een manier om contact op te nemen.

2 dagen heb ik niets anders gedaan dan extreem vrolijk zijn en gigantische huil en woedeaanvallen... waren de emoties die er uit moesten.

heb het eerst even een beetje rustig op me laten inwerken. Had het geaccepteerd op een gegeven moment en op het moment dat het voor mij goed voelde heb ik een e-mail gestuurd (ja, en mijn moment was om half 5 's ochtends na een avondje stappen).

Nu heeft hij inmiddels nog niet gereageerd, dat is hard... kan er smoesjs voor verzinnen maar weet eigenlijk wel dat ik waarschijnlijk gewoon ongewenst blijf in zijn geval.

Ik zeg neem in ieder geval je tijd ervoor... Jij bent immers op het moment het belangrijkst en je hebt al aardig wat aan je hoofd... Sucses ermee

Tops_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:51

Wou je toch even een up-date geven.
Blijkt nu dus achteraf dat dat e-mail adres niet meer actief was. Maar via een netlogprofiel aan zijn andere acc. gekomen en nog een keer gemailt. Binnen 3 uur een raectie terug van hem; een positieve. Na wat mailen en msn-en (nooit gedacht dat ik een MSN-sessie van 10 uur 's ochtends tot 5 uur 's nachts zou volhouden inmiddels ook elkaar in het echt gezien.
Het is zo mooi en leuk om te zien dat we zoveel op elkaar lijken en dat onze levens zo weinig van elkaar hebben verschild... Zo heb ik op Duindigt gereden, en wat blijkt nu Hij heeft dat vroegre als kleine jongen ook gedaan, sterker nog mijn 'baas' bleek zijn beste vriend te zijn toen.
Ook ik ben erachter gekomen dat ik nog een stiefzusje heb. een jaartje jonger dan mij maar het is echt super, het klikt goed, we kunnen samen lachten en alles..?. en heb nu nog een heel stuk familie erbij die ik ga leren kennen.

Gewoon doen zou ik zeggen.
De eerste reactie zou misschien een schok kunnen zijn maar geloof me... je kan er zoveel moois voor terug krijgen...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 08:05

Je kán er moois voor terug krijgen, maar houdt er ook rekening mee dat het ernstig kan tegenvallen.

Ik ben persoonlijk betrokken bij een situatie waarin het contact maar beter achterwege had kunnen blijven.