Engels studeren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veirl

Engels studeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:58

Ik zit nu in havo 5 en ga na dit jaar de lerarenopleiding Engels volgen. Alleen nu heb ik ook gehoord dat als je je P haalt in het eerste jaar, dat je dan door kunt stromen naar de universiteit om Engels te studeren.
Ik vroeg me af wat je hier later dan mee kunt doen en hoe de opleiding in elkaar steekt, iemand die mij daar informatie over kan geven ? Lachen

Marieke_K

Re: Engels studeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:55

Inderdaad kan je met je HBO propedeuse doorstromen naar de universiteit. Als je een taal studeert aan een universiteit kan je daar ook een lerarenopleiding volgen (je graad halen noemen ze dat) en dan de eerste graad halen, dan mag je aan alle klassen van het voortgezet onderwijs (dus vmbo / havo / vwo en volwasseneducatie) les geven.

Als je de lerarenopleiding op het HBO volgt kan jij je tweede graad halen, dan mag je alleen aan de eerste drie klassen van het voortgezet onderwijs les geven (en ook volwassen educatie). Overigens kan je na het behalen van je tweede graad ook door gaan voor je eerste graad Lachen

Succes!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:42

Veirl schreef:
hoe de opleiding in elkaar steekt, iemand die mij daar informatie over kan geven ? Lachen

Is natuurlijk wel afhankelijk van de school waar je naartoe gaat, maar bij de NHL:
Citaat:
Jij + jouw vakken

Bij Engels volg je modules als:

* Proficiency: je traint je luister-, spreek-, lees- en schrijfvaardigheid
* Grammar and Phonetics: de grammatica, klank-, vorm- en betekenisleer komen aan bod
* Britsh and American Studies, Literature: je verdiept je in de Engelstalige wereld en maakt kennis met de Engelse en Amerikaanse cultuur

Een aantal vakken volg je samen met andere taalstudenten, bijvoorbeeld cultuurkunde, grammatica, stijl & spelling en computergebruik voor studie en beroep.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:52

klopt, na de lerarenopleiding engels P kun je doorstromen naar de UNI. Moet je wel voor jezelf bepalen of je dat leuk vindt, want leraren opleiding engels en Engels aan de uni zijn 2 heel verschillende opleidingen.

HBO is veel meer praktijk, uitspraak, schrijven, luisteren, lezen, grammar & Phonetics, en het lesgeven natuurlijk.

uni is veel meer literatuur, en veel minder praktijk, meer boeken stampen.