Ik moet voor school een werkstuk maken over de geschiedenis. Hierin heb ik het onderwerp de renaissance gekozen.
Nu had ik gisteren mijn eerste hoofdstuk af en stuurde dat voor controle op.
Het bleek niet goed genoeg te zijn. Ik heb in mijn werkstuk gezet dat de renaissance wordt onderverdeeld in 3 tijden:
de vroege-renaissance, de hoog-renaissance en het maniërisme. Nu moet ik dat verder toe gaan lichten van mijn leraar,
maar kan ik nergens goed vinden wat het is. In de boeken die ik heb maken ze geen duidelijk onderscheid en op internet staan er maar vaak 1 of 2 zinnetjes waar ik niks mee kan. Dat het de 'eerste' periode in de renaissance is bijvoorbeeld (de vroege-renaissance)Ik ben echt al de hele dag aan het zoeken, maar heb nog niks kunnen vinden. Ik wil namelijk graag weten wat het verschil tussen de 3 is en waarom dat onderscheid gemaakt wordt, sloeg het om of ging het vanzelf over in het andere?
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik écht alles doorzocht heb. (Mijn leraar kan mij hierbij niet helpen wegens schoolregels)
Weten jullie misschien iets of weten jullie een site, dat zou écht fijn zijn!
(boeken heb ik op dit moment niet zoveel aan, heb alle boeken uit de plaatstelijke bieb en op school hebben ze er geen over de renaissance)
Alvast bedankt!