Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Geen psycholoog die zal zeggen: "HAHA, get a life, meid, vergeet die rotpoes en koop gewoon een nieuwe!", natuurlijk niet!

Lies_Tijger schreef:bedankt voor je reactie,
maar dan ben ik nog steeds bang dat de psycholoog mij niet begrijpt of dat anderen mensen mij een aansteller vinden.
Wij worden opgeleid om begrip te hebben. elk mens is uniek en elk mens heeft een ander verhaal te vertellen. En jij hebt nu je verhaal gedaan en dat is al knap dat je het er zo neer zet. Nu is het tijd voor een volgende stap: hulp zoeken zodat je het kan loslaten en weer gewoon verder kan gaan.
)
Lies_Tijger schreef:ik heb toen met een maatschappelijk werkster gepraat. maar zei heeft letterlijk tegen me gezegd dat het MAAR een kat was.
(ik kan het weten, ik heb beide soorten meegemaakt
)
Ik weet hoe het is om je geliefde huisdier te verliezen. Van mijn 6e tot mijn 14e hadden wij in ons gezin een hond, een ontzettend lieve herder die we gered hadden van een zwerfleven. Ik was dol op dat dier en was ontzettend verdrietig toen ze ineens dood was... Ik kwam daarna ook wel in een dip terecht. Het duurde alleen niet zo lang als bij jou. Het maakt in mijn ogen niet uit of het nou een huisdier of een mens was, jij hebt verdriet omdat je vriendin is overleden. Maar ik denk dat veel mensen dat niet begrijpen, gewoonweg omdat ze die goede band met een huisdier niet kennen. Ik vind het niet gek, je hebt vele jaren met haar meegemaakt, elke dag was ze er, en toen opeens niet meer... Je hoeft je niet te schamen, zo'n verdriet als dit laat maar weer zien hoeveel een mens van een dier kan houden
Dat is toch een mooi iets. Het is alleen vervelend als je er zoveel last van hebt zoals jij nu hebt. Dat zou je kat ook niet gewild hebben toch? Ik sluit me bij de rest van de meningen aan dat het wel beter zou zijn als je erover zou praten met iemand die het begrijpt en waar je je fijn bij voelt. Dan kan je het vast wat beter verwerken, en dan kan je later aan haar terugdenken en met een glimlach al haar typische dingetjes en kenmerken herinneren
. Het heeft mij trouwens heel veel goed gedaan om actief te zijn op www.thecatsite.com , gewoon omdat iedereen daar ook zoveel van katten houdt en ik daar veel meer begrip tegen kwam dan in het dagelijks leven en dat gaf toch een stukje steun (ik had wel het geluk dat mijn manager een groot kattenliefhebber was, die begreep het wel) .
. En Paddle, de gekste en meest vocale kat die ik ken, die antwoord als ik zijn naam roep, en elke dag om 5 uur 'smorgens aan mijn raam staat te miauwen om vervolgens tevreden te nestelen aan mijn voeteinde, die heeft ook een plaatsje in mijn hart veroverd.