Hoi bokkers,
Kort geleden had ik via marktplaats.nl een hoofdstel verkocht voor €40 (Nieuwprijs €80,- hoofdstel was 2x gebruikt), dus ze had hem al goedkoop.
Ik had in de advertentie een kopie van divoza erbij geplaats, maar vergeten weg te halen dat er dressuurteugels bij geleverd werden.
Daar kwam ik achter toen ik al accoord was gegaan met het bod.
Maar heb haar toch nog gemaild dat ze er niet bij zaten, gezien ik ze nniet meer had, voor ze het geld overgemaakt had.
Dat was geen probleem.
Wij het hoofdstel dus verzonden. Krijgen we een dag later telefoon van d'r waar die teugels waren.
Dus wij gezegd dat die er niet waren, en dat het in de mail stond.
Nu blijft ze volhouden dat het er niet in stond.
En moet ik nieuwe sturen anders wil ze de koop ongedaan maken. (wat ik dus niet doe gezien het vermeld stond en ze accoord ging)
Toen zeiden we, ga gewoon naar een ruitersport zaak en koop ze voor nog geen €10,-.
Dat wou ze niet, dus zij ons al 2 brieven verstuurd waarin de advertentie zat, en dat ze of teugels wou, of de koop ongedaan maken.
In de laatste brief wou ze mij zelf aan geven voor oplichting als ik binnen 7 dagen niets zou sturen.
Na mijn mening is dit van mijn kant geen oplichting..
Ik had het namelijk vermeld.
Verder, verstuurd ze via haar werk wel een aangetekende brief van €6,45 voor privézaken (wat al niet mag), en waar eventueel wel geld aan uitgegeven kon worden, waar ze dus net zo goed teugels voor kon kopen.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen?
Ik ga morgen in ieder geval langs het bureau, een melding maken van hoe en wat, dat ze waarschijnlijk aangifte doet, en daarbij vertel ik het verhaal vast, al denk ik dat hun het zelfde zeggen als ik.