Ik werk met paarden voor 20 uur per week. Gewoon netjes betaald, niks mis mee..
Mijn eigen paard staat sinds kort ergens anders zodat ik em door kan pakken met beleren, aangezien ik op mijn werk nog niet de mogelijkheden heb. Hier ga ik vanuit mijn werk naar toe.
Ik merk dat ik de laatste tijd erg snel (heel erg snel eigenlijk) over de zeik ga..
Of het met het weer te maken heeft.. geen idee.. had het van de zomer ook al een tijdje..
Ik tolereer eigenlijk geen misstap.. bv paarden die lopen te spetteren in de modder (komen in galop aan om naar binnen te mogen..) of paarden die denken mee te helpen bij het uitdoen van het halster (want er ligt hooi te wachten en hoe sneller ze dat eten hoe beter..).
Ik kan me er zo ontzettend kwaad om maken.. en ik weet dat dat niet moet en dat dieren wel dieren moeten mogen blijven, maar zo nu en dan..
Ik ben dus ook met mijn eigen paard bezig.. althans..
Aangezien hij zeer sensibel is, kan hij van een verkeerd woord van mij al in de stress schieten.
Vandaag bv ook.. longeren gaat braaf, ik stap op.. ook braaf.. en dan maakt hij een paar misstappen..
Ik weet dan (en dat heb ik ook gedaan) dat ik af moet stappen. Uiteraard wel toen hij weer braaf stil stond.. Niet omdat hij niet braaf is, maar omdat ik mijn eigen bui weer op voel komen.. en als ik dat door werk op mijn paard ben ik veel verder van huis.
Maar nu.. ik dus nog even paard naverzorgd en op stal gezet. Tranen over mijn wangen..
Waar is mijn plezier met paarden gebleven, waarom heb ik eigenlijk een paard..?
Ik kan er zo niets mee, wil em beleerd hebben maar zo lukt dat niet..
Wil er eigenlijk ook geen vreemde op zetten, aangezien ik bang ben dat diegene niet voorzichtig genoeg is, met alle gevolgen van dien.. Maar vrees dat dat nu eigenlijk wel de beste optie is.
Omdat ik zo gefustreerd naar huis ben gereden, heb ik ook daar nog even geluk gehad.
Ik reed me bijna op een hoop, het ging maar net goed.. remmen en abs deden goed hun werk..
Maar ik vraag me wel af..
Hoe kom ik hier vanaf.. en ga ik weer tot rust komen?
Ik heb er zo echt geen zin meer in.. en het interesseert me ook allemaal niet meer..
Ik moest het even kwijt..