Werk zoeken rond juni

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Werk zoeken rond juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 14:03

Denken jullie dat dit een beetje te doen valt met die financiele crisis enz? Het liefste wil ik in het buitenland gaan werken daarna, dus gewoon tijdelijk werk. Ik heb op dit moment op mijn werk nml het aanbod. Of je blijft tot het einde van je contract(eind mei). Of je blijft tot eind januari 2010. Ik doe een bbl opleiding(administratief) waar ik wrs begin juli mee klaar ben, mocht dat om de een of andere reden niet lukken dan november.

Dan heb ik nog een ander probleem, ik heb het hier nml niet echt meer naar mijn zin en om een lang verhaal kort te maken, ze kunnen mij wel missen als goedkoop hulpje aangezien ik geen interessante kennis heb. Logisch, maar ik begon de laatste weken ook echt een negatieve houding te ontwikkelen omdat ik met tegenzin naar mijn werk ging. Mijn hele motivatie is weg omdat ik niks nieuws leer en weet dat mensen die hier een jaar werkten met niks begonnen en daarna alles wisten. Eerst leerde ik langzaamaan moeilijkere dingen, waar ik dan een uitdaging inzag. Nu is dat ineens omgeslagen omdat ze mij echt zijn gaan zien als stagair en nou willen ze mij ineens alle rotklusjes laten opknappen. Aangezien dat niet in mijn taakomschrijving staat heb ik hier niet veel zin in. Dit mag ik dan toch gewoon weigeren? Ik heb zo goed als niks al eerder gedaan, dus dan kunnen ze het daar ook niet opgooien(omdat het dan gelijk tot je taakomschrijving behoort zegmaar). Even voor de duidelijkheid, het werk wat ik nu doe is printen, archiveren en voorderest af en toe een makkelijke salarisverwerking. Als er niks te doen is zit ik heel de dag op internet me dood te vervelen.

Als het niet duidelijk is of iemand heeft nog vragen dan hoor ik het graag Lachen Ik weet nml niet zo goed wat ik hiermee moet op het moment.

Edit: Ik werk hier nu een jaar.

Njen

Re: Werk zoeken rond juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:12

Weet iemand zoiezo op de onderste vraag een antwoord? Bloos Ik kan dat toch gewoon weigeren?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:17

Ik denk wel dat je dit mag weigeren, als er een echte taakomschrijving is. Tuurlijk horen die dingen er ook bij, maar niet die dingen alleen maar, daar leer je niet voor & daar doe je ook geen bbl voor natuurlijk. Heb je het er al wel over gehad? Zou eerst eens een goed gesprek met ze hebben hierover en dan een beslissing maken. Lachen

Ik ben op zoek naar een bedrijf die BBL aanbied voor mijn opleiding, directiesecretaresse/managementassistent. Heb nu bij ongeveer 50 bedrijven gesolliciteerd, 2 gesprekken gehad & nog niks. Mijn ervaring is dus slecht, en ik zou gewoon bij dat bedrijf blijven als ik jou was.. Lachen Maar dan wel wanneer je duidelijke afspraken hebt gemaakt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:21

Nou voor mij is het straks dus geen bbl-baan meer waar ik voor ga solliciteren Lachen En een gesprek, dat heb ik net gehad, daar kwam uit dat ik mocht kiezen hoelang ik bleef, want ik was niks waard voor ze maar wel handig in de drukke maanden/periodes(aangezien ik erg goed ben in dat stomme werk)... Taakomschrijving heb ik nooit officieel gehad, maar ik heb dezelfde functie als een collega van mij die veel meer doet en ik zie ze haar ook niet in de kelder zetten... Het rare vind ik ook dat gewoon nu alles omgedraaid word, eerst leerde ik juist meer, nu juist minder en ineens na een jaar de rotklusjes? Er dingen leren doe ik trouwens ook niet. Wat ik moet kennen voor mijn opleiding komt in de praktijk nooit aan bod.

Edit: Eerst werd ik ook tot de normale medewerkers gerekend, maar sinds een paar maanden zijn ze me ook ineens gaan zien als stagaire, dat vind ik zoiezo al raar... En de stagaires, iemand die later als mij dat is komen werken en er minder van af weet, die deed eerst die rotklusjes(was daarvoor aangenomen), maar mag die nu ineens aan ons als stagaires geven, zij heeft zoals ze het zelf zegt de leiding over ons, maar dat slaat zoiezo al nergens op, want ik val onder een andere afdeling dan waar zij werkt Verward En ze heeft officieel geen leidinggevende functie.
Laatst bijgewerkt door Njen op 09-12-08 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:24

Nou, dan snap ik je vraag eigenlijk niet. Ik was er dan gewoon weg gegaan, dan maar op zoek naar iets anders. Natuurlijk weet je nooit of je snel ander werk kunt vinden, maar met doorzetten kom je er wel. Gewoon veel solliciteren, en anders inderdaad eerst naar het buitenland. Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:28

Rianne_ schreef:
Nou, dan snap ik je vraag eigenlijk niet. Ik was er dan gewoon weg gegaan, dan maar op zoek naar iets anders. Natuurlijk weet je nooit of je snel ander werk kunt vinden, maar met doorzetten kom je er wel. Gewoon veel solliciteren, en anders inderdaad eerst naar het buitenland. Lachen

Ja maar ik wil zoiezo blijven tot het einde van mijn opleiding/contract(zou dus betekenen dat ik een maandje niet werk doe dat gerelateerd is aan mijn opleiding). Maar ik weet dus bijv. ook niet, als mijn contract afloopt, moet ik dan ook nog officieel ontslag indienen een of 2 maanden van te voren(hoelang weet ik zoiezo niet, dit is mij nooit verteld)? Ik neem toch aan van niet, want dan gooi ik mijn eigen ruiten in ivm een eventuele uitkering. Of doe ik dat tochwel als ik geen nieuw contract teken?
Edit: De reden trouwens dat ik hier ben blijven werken is dus ook omdat ik geen werk kon vinden netzoals jij Lachen Ik had dit gevonden met puur geluk.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:01

Je kunt idd gaan uitzoeken of je naar t buitenland kunt gaan..
maar waarom begin je niet gewoon weer een opleiding?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:04

Elma_ schreef:
Je kunt idd gaan uitzoeken of je naar t buitenland kunt gaan..
maar waarom begin je niet gewoon weer een opleiding?

Omdat ik die zelf moet betalen en dat kan ik op het moment niet. Als ik een opleiding ga volgen dan wil ik nml zo snel mogelijk uit huis. Als ik het vooruitzicht heb dat ik in de zomer in het buitenland kan gaan werken dan probeer ik het met veel moeite nogwel thuis uit te houden. Nog een reden waarom ik trouwens eigenlijk liever geen opleiding wil gaan doen is omdat ik nog geen leuke heb kunnen vinden en ik ben bang dat ik niet gemotiveerd genoeg ben om hem af te maken. Want ik heb nogal veel moeite met een hele dag op school te zitten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:05

het bekende probleem ik weet niet wat ik wil ken ik maar al te goed Ja
Ik weet het ook nog steeds niet helemaal zeker..
Kun je geen studiefinanciering krijgen dan?

Wat me trouwens wel heeft geholpen is de beroepentest van het CWI... Dat zijn 3 grote testen waarbij je er toch vrij goed achterkomt wat het beste bij je past..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:09

Elma_ schreef:
het bekende probleem ik weet niet wat ik wil ken ik maar al te goed Ja
Ik weet het ook nog steeds niet helemaal zeker..
Kun je geen studiefinanciering krijgen dan?

Wat me trouwens wel heeft geholpen is de beroepentest van het CWI... Dat zijn 3 grote testen waarbij je er toch vrij goed achterkomt wat het beste bij je past..

Heb ik allemaal al gedaan, kwam niks uit... Mijn interesses zijn of te breed of het is er gewoon niet. Studiefinanciering kan ik wel krijgen, maar ik kan daar niet van rondkomen en ik wil niet hetzelfde eindigen als mijn ex met torenhoge schulden omdat hij er niet van rondkwam. Die staat nu nml op straat. Uiteindelijk zal het hem wel worden denk ik, met een lening de hoogste die je maandelijks kan krijgen, maar ik heb dat er niet voor over als ik niet zeker ben of de opleiding me wel ligt. Anders mag ik straks ook nog alle studiefinanciering gaan terugbetalen(wil nml hbo gaan doen).

Edit: Op het mbo heb ik nml ookal 3x de verkeerde keuze gemaakt en de laatste heb ik dus met veel moeite volgehouden, dat is deze Knipoog

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:11

Wat is je droom...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:12

Elma_ schreef:
Wat is je droom...

Das het mooie die heb ik niet, behalve de wereld zien, daarom wil ik graag in het buitenland gaan werken Lachen En misschien is het wel even goed voor me om ertussenuit te zijn...

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:13

Dan kan ik je alleen maar aanraden om dat tegaan doen!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:17

Elma_ schreef:
Dan kan ik je alleen maar aanraden om dat tegaan doen!

Ik denk ook dat het dat gaat worden Lachen Alleen nou zit ik nog met dit werkprobleem Clown Want ik vertrek wrs niet gelijk richting buitenland, dus mocht ik geen werk kunnen vinden dan wil ik tochwel graag een uitkering aan kunnen vragen mocht het nodig zijn. En ik moet ook zeker weten of ik dat werk kan weigeren hier op mijn werk, want wrs krijg ik morgen een lijstje met van die rotklusjes waar ik dus niet echt behoefte aan heb(buiten dat houden ze ook geen rekening met het feit dat ik het niet lang volhou om heel de tijd te sjouwen, vandaar dat ik ook ben geswitcht van magazijnwerk naar administratief, ben toendertijd door mijn rug gegaan en heb slechte knieen en dat weten ze)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:19

ik snap het.. is niet leuk nee...
Maar ik zie in je profiel dat je samen woont.. en dan neem ik aan dat jou vriend werkt? Dan krijg jij dus geen uitkering...
De norm voor met zijn 2en is 1.100 euro.. als hij dat verdient dan krijg jij noppes helaas...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:21

Ow ik wist niet eens meer dat dat erin stond Clown Hahah nee das mijn ex, ik zal het eens wijzigen. Ik woon momenteel tijdelijk thuis en tot de zomer blijf ik dus of hier wonen of antikraak als ik naar het buitenland ga. Zonee dan zoek ik iets vasts.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:23

aha, dan is het een ander verhaal Lachen
je kunt allicht eens aanvraag gaan doen of je recht heb op een uitkering.. Al weet ik niet zeker of je die krijgt als je zelf ontslag neemt...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:28

Elma_ schreef:
aha, dan is het een ander verhaal Lachen
je kunt allicht eens aanvraag gaan doen of je recht heb op een uitkering.. Al weet ik niet zeker of je die krijgt als je zelf ontslag neemt...

Nou daar zit ik dus mee, valt het onder zelf ontslag nemen als je contract niet verlengd word? Want als ik aangeef dat ik het niet verlengd wil hebben maken ze er geen probleem van, maar dan willen ze het wel binnen een maand weten. In feite willen ze me anders wel een nieuw contract bieden, maar dan eentje voor bepaalde tijd(tot eind januari 2010) en in overleg zelfs voor onbepaalde tijd, maar ik had zelf al aangegeven dat ik dat niet wou. Ik weet ook niet of ze het op mijn werk als ontslag zien, mijn contract loopt tot dan en het word gewoon niet verlengd klaar. Voorzover ik weet word het ook niet stilzwijgend verlengd, vorige keer kreeg ik nml van te voren te horen dat ik eind van de maand een nieuw contract moest ondertekenen omdat ze tevreden over mij waren. Maar ik heb vanaf het begin af aan aangegeven dat ik mijn opleiding graag hier af wou maken en dat was geen probleem. En eind mei ben ik zoiezo bijna klaar met die opleiding dus...
Als je zelf ontslag neemt heb je nml nergens recht op, als je ontslag krijgt of een contract word niet verlengd dan heb je recht op een uitkering(heb nml meer als een halfjaar gewerkt).

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 20:33

Als je contract niet verlengd wordt door hun dan valt dat neem ik aan niet onder zelf ontslag nemen..
Al zullen mensen misschien wel een reden willen weten van einde contract, en dit gaan na checken>? Maargoed ik heb echt niet genoeg ervaring met instanties en uitkeringen om hier een duidelijk antwoord op te kunnen geven.. maar je kunt gewoon naar het cwi gaan en je laten uitleggen hoe het allemaal precies zit...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 20:45

Ja misschien wel een idee Lachen Als iemand nog tips heeft ofzo dan hoor ik het graag Knipoog