Problemen met Sanoma/ Zester

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeser

Problemen met Sanoma/ Zester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:26

Hallo allemaal

Eind augustus heb ik via Zester een abbo afgesloten voor de Yes. Ik kreeg 13 nummers voor € 25 icl tas. 5 september kreeg ik mijn 1e nummer. Om een hoop problemen voor te zijn heb ik 30 september weer opgezegd en hier een bevestiging via email van gekregen. In week 50 2008 zou ik mijn laatste nummer krijgen.

Nu is er onlangs €78 afgeschreven. Ik meteen bellen naar Sanoma. Hun zeggen dat er in de abbonementsvoorwaarden heeft gestaan dat je minimaal een jaar abbo moet zijn. Ik weet zeker dat dit niet in de voorwaarden stond. Die voorwaarden zijn overigens nergens meer te vinden. Er staan soortgelijke acties op hun website met ook 13 nummers voor € 25 incl tas maar daar staat niets bij voor een jaar. Daarnaast heb ik mijn opzegbevestiging die zegt dat ik in week 50 van 2008 mijn laatste nummer ontvang. Daarnaast ben ik tussendoor nog gebeld of ik geen interesse had ik een verlenging van mijn abbonoment aangezien die bijna afgelopen is. Ik heb 2 meisjes aan de lijn gehad die beide hebben gezegd dat het een fout van hun was en dat het hoofdkantoor contact met mij op zou nemen. Daarnaast heb ik een mail verstuurd aan het hoofdkantoor met als bijlage mijn toegestuurde opzegbevestiging. Nu 3 weken later heb ik nog niets gehoord. Ik heb net weer gebeld en kreeg weer de belofte dat het hoofdkantoor contact met me op zou nemen. Ik heb gezegd dat ik redelijk geiiriteerd begon te raken en dat ze mij voor vrijdag moeten terugbellen omdat ik anders andere maatregelen ga nemen.

Herkent iemand zich in dit verhaal? Ik word er altijd zo ontzettend moe van.

Bedankt voor het lezen trouwens, is een lang verhaal geworden

Imker

Re: Problemen met Sanoma/ Zester

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:30

Een automatische afschrijving kun je laten storneren. Maar let op: bij ongeldige reden ben je alsnog het geld verschuldigd.
Heb je een aangetekende brief gestuurd met je opzegging? En wat als je hen om de oren zwiept met de schriftelijke opzegbevestiging van hun kant?

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:37

imker schreef:
Een automatische afschrijving kun je laten storneren. Maar let op: bij ongeldige reden ben je alsnog het geld verschuldigd.
Heb je een aangetekende brief gestuurd met je opzegging? En wat als je hen om de oren zwiept met de schriftelijke opzegbevestiging van hun kant?

Ik kan geen aangetekende brief versturen aangezien ik iedere keer alleen het email adres krijg. In dit mailtje heb ik inderdaad ook de opzegbevestiging gedaan die ik via de email ontvangen heb.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:47

Google doet wonderen:

Postadres Sanoma Uitgevers
Postbus 1900
2130 JH Hoofddorp

Hierheen kun je je post sturen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:52

heb nooit problemen met sanoma gehad maar bij proefabbo s moet je idd goed opletten dat ze je er niet een jaarabbo bij aansmeren..
suc6 ermee Lachen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 08:19

inderdaad, dat had ik met de hoefslag, een proefabo waarbij werd vermeld dat het abo automatisch gestopt werd.
Maar daarna werd er wel voor een jaar gled afgeschreven. Daar had ik geen toestemming voor gegeven, dus heb ze gemaild, en toen is het geld teruggestort.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:35

Uitgevers proberen dit wel vaker... Ik heb het met de hoefslag gehad en ook met een computertijdschrift waar ik m'n vader een proefabo op had gegegeven.
Ik laat het in zo'n geval door de bank terugstorten en stuur een mailtje naar het desbetreffende blad dat ze een fout hebben gemaakt en dat ik het geld heb laten storneren.
Dit is volgens mij echt zo'n makkelijke manier om mensen een abo aan te smeren, want velen zullen denken dat de fout bij hun zelf ligt.