Kwis op Agrarisch gebied?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Kwis op Agrarisch gebied?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:18

Volgende week vrijdag hebben wij het jaarlijkse uit met de collega's en om te voorkomen dat het bloedsaai wordt leek het ons wel leuk om een kwis of iets dergelijks te gaan organiseren. Is er iemand die een leuk idee heeft of misschien zelfs ooit een soortgelijke kwis in elkaar gezet heeft? Aangezien wij op de agrarische afdeling werken maar vrijwel niemand een agrarische opleiding heeft is het wel goed om het kennisniveau wat omhoog te krikken, dus indien mogelijk graag tips, voorbeelden van spelletjes, kwissen op dat gebied.
Ik hoop dat iemand met een briljant idee komt!

Anoniem

Re: Kwis op Agrarisch gebied?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 23:26

Wat voor agrarisch gebied zitten jullie in?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 10:54

Wij werken met alle vormen van de agrarische sector, dus het mooiste zou zijn wat vragen over kippen, rundvee, varkens en paarden. Ik zat eigenlijk te denken dat er misschien "Bokters" nog op school zitten en dan wat meerkeuzevragen van een proefwerk hebben van de Mas of Has???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 11:03

Dus meer de veeteelt dan de agrarische kant? Agrarisch is meer richting landbouw etc.

Verder denk ik dat het niveau van vragen op de HAS iets te hoog zal liggen en teveel specifiek ingaand.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 11:26

Ja meer de veeteelt dan, ik hoop toch dat wij met ons ervaren team die dagelijks honderden veehouders moeten voorlichten wel richting niveau HAS gaan Lachen maar het is de bedoeling dat het een luchtige avond wordt met wat kennisvragen die inderdaad simpel mogen zijn maar ook weer niet te simpel want dan houden we geen winnaar over.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:24

Ik heb stage gelopen bij een melkveehouder, ik kan je niet opweg helpen met vragen maar als je iets wilt weten zou dat wel kunnen...
Ik volg namelijk geen opleiding in het veehouderij Knipoog