Single jongeren: hoe denken jullie over een kerstmisdate?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Single jongeren: hoe denken jullie over een kerstmisdate?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:19

Eenzame kerst. Voor sommigen feit een voor anderen een droom.

Veel mensen willen graag een date tijdens kerst. 40 % van de vrijgezellen die een datingsite hebben bezocht slaagden erin een partner te vinden.

Hoe denk jij over kerst en liefde?

Hoe oud ben je?
Geslacht?
Hoe zie jij kerst?
Hoe zie jij een eenzame kerst?
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet?
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen?
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken?
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk?
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden?
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben?
Zou je daar gebruik van maken?

Zelf vind ik dat een partner wel degelijk wat toevoegd, maar daarnaast heb je ook weer meerdere verplichtingen zoals bij de schoonfamilie eten.

Ben benieuwd wat jullie mening is!

Eowyn3003

Re: Single jongeren: hoe denken jullie over een kerstmisdate?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 17:27

Hoe oud ben je? 16 jaar
Geslacht? meisje
Hoe zie jij kerst? een familie/vrienden feest
Hoe zie jij een eenzame kerst?Alleen, dus zonder vrienden of familie.
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? Ik zou het niet weten, ik vond Kerst altijd al volledig, maar heb nog nooit een partner gehad Clown
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? Neen, zeker niet.
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken? In zekere zin wel
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? Een beetje, maar ik zou het toch lekker met vrienden vieren.
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? Neen.
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? Neen
Zou je daar gebruik van maken? Geen idee, weet niet eens wat nieuwe familieleden zijn, wat ze ermee bedoelen. Tong uitsteken

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:32

Hoe oud ben je? 19
Geslacht? Vrouw
Hoe zie jij kerst? Met vrienden en/of familie en veel gezelligheid
Hoe zie jij een eenzame kerst? Alleen op de bank, met lichtjes aan, denkend aan de gezelligheid die anderen hebben
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? Wel, ook met vrienden/familie kun je een geweldige kerst hebben. Maar met een partner is het toch net een stukje leuker.
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? Nee
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken? Ja, maar ik vind het dapper
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? Begrijpelijk
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? Nee, zal overgaan in vriendschap
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? Nee
Zou je daar gebruik van maken? Nee

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:06

Hoe oud ben je? 20.
Geslacht? vrouw.
Hoe zie jij kerst? saai, veel eten en met familie.
Hoe zie jij een eenzame kerst? saai, in je eentje voor de tv.
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? Nee, ik vermaak me prima zonder.
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? De kroeg in gaan wel, maar niet met de intentie om iemand te versieren.
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken? Nee.
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? Ik snap niet waarom ze het doen maar ze zullen er wel een reden voor hebben.
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? Nee.
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? Nee.
Zou je daar gebruik van maken? Nee.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:04

Hoe oud ben je? 21
Geslacht? vrouw
Hoe zie jij kerst? als een gezellig familiefeest met heel veel lekker eten
Hoe zie jij een eenzame kerst? kerst doorbrengen zonder mensen van wie je houdt
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? ik heb geen partner nodig om een goede kerst te hebben hoor. Er zijn genoeg leuke en lieve andere mensen waarmee je het gezellig kan hebben.
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? Nee, absoluut niet. Ben sowieso niet zo'n jacht type.
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken?Niet per defenitie. Er zitten wanhopige mensen tussen die alleen maar een relatie willen zodat ze een relatie hebben. Dat vind ik zielig. Maar er zijn ook mensen die behoefte hebben aan gezelschap en geborgenheid, en dan ben je absoluut niet wanhopig.
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? Speciaal voor kerst een relatie vinden vind ik wel raar.
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? Nee, ik denk sowieso trouwens niet dat er een link is tussen kerst en mensen die een relatie willen. Als je een relatie met iemand aangaat alleen maar zodat je niet alleen bent, werkt dat sowieso niet. Of het nu kerst is of niet.
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? Ik wist wel dat je een oma ofzo kan adopteren, maar dat er zulke sites bestaan, nee dat wist ik niet.
Zou je daar gebruik van maken? Nee, ik kan mezelf prima redden met de mensen die ik in het dagelijks leven tegen kom. Maak ook snel vrienden, dus daar heb ik geen site vor nodig.

[/quote]

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:10

Hoe oud ben je? 22
Geslacht? V
Hoe zie jij kerst? familiefeest bij men tante
Hoe zie jij een eenzame kerst? alleen thuis, of werken me de nacht.
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? geen last van. Ik ben gelukkig alleen.
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? nee
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken? nee
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? ik snap sommige mensen hun drang naar date wel.
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? veel kans van niet.
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? nee
Zou je daar gebruik van maken? nee

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:14

Hoe oud ben je?
17

Geslacht?
Vrouw

Hoe zie jij kerst?
Een familiebijeenkomst

Hoe zie jij een eenzame kerst?
Alleen zijn.

Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet?
Nee, ik heb nog nooit kerst gevierd met een partner en ik vermaak me ook zonder partner

Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen?
Datingsite niet, als ik een keer uitga en er komt iets leuks op m'n pad misschien wel, maar ik ga er niet speciaal voor naar de kroeg.

Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken?
Nee, niet echt. Het kan sommige mensen erg helpen met het selecteren en weten waar ze hun aandacht aan willen besteden en waaraan niet.

Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk?
Kerst is meer een familietijd vind ik, kan je best doorkomen zonder partner.

Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden?
Het lijkt me sowieso raar dat daarop een relatie wordt begonnen, maar het hangt helemaal van de personen aan.

Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben?
....nee

Zou je daar gebruik van maken?
Absoluut niet.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:15

Hoe oud ben je? 18
Geslacht? V
Hoe zie jij kerst? Heel veel eten, wat tegen pasen nog niet op is. En lekker met familie thuis zitten eten en filmpje kijken en gezellig doen. En met de hondjes naar het bos.
Hoe zie jij een eenzame kerst? Eenzaam is voor mij als je met niemand kerst kan vieren, dus dan bedoel ik ook geen familie of vrienden.
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? Nee, je hebt het al die kinderjaren toch ook zonder kunnen doen? Kerst gaat toch niet om een partner, maar om de gezelligheid.
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? Nope
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken? Nee
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? Nee, dat snap ik dan dus weer niet.
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? Nope, of ze worden kluizenaars.
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? Wist ik niet, lijkt me wel heel lief.
Zou je daar gebruik van maken? Nee, ik zou het geen probleem vinden om thuis in mn 1tje met veel eten te zitten, of lekker naar mn pony gaan.

Oh en nog een bijzaak. Ik heb trouwens een vriend. Dat is pas stom met deze tijd. Relatie loopt zwaar op de knoppe, maar mijn familie heeft al allemaal cadeautjes voor m gekocht voor onder de kerstboom, en ik wil hun ook écht niet teleurstellen. En naja. Tis gewoon een barslechte tijd. Clown

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:38

Hoe oud ben je? 25
Geslacht? vrouw
Hoe zie jij kerst? Lekker eten en gezellig samen zijn.
Hoe zie jij een eenzame kerst? Niemand hebben om gezellig kerst mee te vieren.
Vind je kerst niet af als je geen partner hebt? Waarom wel waarom niet? Niet zozeer om het feit dat je geen partner hebt, meer als je helemaal niemand hebt om kerst mee te vieren, geen familie of vrienden.
Zou je daarvoor een datingsite raadplegen of de kroeg ingaan om een vangst te doen? Niet speciaal voor kerst dus.
Vind je die mensen wanhopig, die een datingsite bezoeken? Nee. Er zitten best wel wanhopige mensen bij, maar dat is bv in de kroeg ook.
Ook met kerst? Of vind je het wel begrijpelijk? Kerst of niet, dat moet niet uitmaken. Een vriend(in) heb je voor langer dan alleen de kerst.
Denk je dat veel relaties die op basis van eenzaamheid aangegaan worden, na kerst lang stand zullen houden? Nee, een relatie moet op liefde gebaseerd zijn, en niet als bankvulling uit eenzaamheid.
Indien je geen familie hebt of vriend, wist je dat er dan ook sites bestaan die zogenaamde 'nieuwe familieleden' in de aanbieding hebben? Nee, wist ik niet.
Zou je daar gebruik van maken? Misschien wel. Ligt eraan hoe het werkt, wat het kost (je bent nederlander of je bent het niet), wat de mogelijkheden zijn, etc.

Misschien moeten we voor alle mensen die met kerst niemand voor de gezelligheid hebben, een gezamelijk kerstdiner organiseren. Vork Knipoog