Wat te doen in Amsterdam?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Anouck

Wat te doen in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 22:17

Waarschijnlijk meer dan genoeg!
Aangezien ik komend weekend weg ga met mijn vriend...
Wat zijn nou echt leuke dingen om te doen in Amsterdam?
Zijn er nog must's etc.?
Tips, ideeën, alles is welkom.

Hoop dat het hier goed staat!

Marleen

Re: Wat te doen in Amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:19

Haha mijn moeder heeft er net een expositie geopend!!
In de Amsterdam Royal Gallery!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:21

Ben er vorige week met mijn vriendinnen geweest,en we hebben het sexmuseum bezocht Haha!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:25

The amsterdam dungeon is erg leuk Ja, kost wel wat meer, maar ik vond hem helemaal geweldig.Heel leuk gedaan. Verder is Madam Tussaud's ook wel leuk... Afhankelijk van wat je trekt zijn de wallen ook misschien wel wat Clown ( zijn ook een boel leuke kleine winkels rond die buurt trouwens )

Geen echte aanrader trouwens, maar wel een waarschuwing. Mocht je de aanplakbiljetten voor het martelmuseum zien, absoluut niet doen! Ik ben er geweest en dat was 7,50 weggegooid geld. Je loopt 10 minuten door een nauwe gang heen om naar plaatjes aan de muur van martelwerktuigen te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:30

Dit is een van mijn favo restaurantjes als ik voor m'n werk in Amsterdam verblijf: http://www.cradam.nl/

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:32

Amsterdam dungeon schijnt idd heel erg leuk te zijn Lachen moet er zelf nog altijd heen, loop er elke week langs maar het komt er maar niet van!

Ik vind het rembrandplein altijd leuk om wat te eten/drinken, is ook iets minder toeristisch dan het leidscheplein. Ook leuk als je er zelf niet uit de buurt komt, aan het eind van de kalverstraat (tegenover de v&d) is de kalvertoren. Met de lift naar de hoogste verdieping kom je in een panorama-cafe, kan je een heel stuk over de stad heen zien omdat de binnenstad heel veel laagbouw is.

Als je het leuk vind om naar de film te gaan is Tuschinski ook heel leuk, ziet er zeker in zaal 1 en de entree toch ff anders uit dan de gemiddelde bios omdat het vroeger een theater was.

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:37

Inujojo schreef:
The amsterdam dungeon is erg leuk Ja, kost wel wat meer, maar ik vond hem helemaal geweldig.Heel leuk gedaan. Verder is Madam Tussaud's ook wel leuk... Afhankelijk van wat je trekt zijn de wallen ook misschien wel wat Clown ( zijn ook een boel leuke kleine winkels rond die buurt trouwens )

Geen echte aanrader trouwens, maar wel een waarschuwing. Mocht je de aanplakbiljetten voor het martelmuseum zien, absoluut niet doen! Ik ben er geweest en dat was 7,50 weggegooid geld. Je loopt 10 minuten door een nauwe gang heen om naar plaatjes aan de muur van martelwerktuigen te kijken.

Haha maar wie wil er nou naar een martelmuseum hahaha. Ik zou gewoon lekker gaan winkelen en dan lekker uit eten gaan.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 22:51

Bedankt voor de reacties Lachen
Zie er al wat (denk ik) leuke dingen tussenstaan!
Nog (veel) meer tips zijn welkom Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:09

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:18

hoe lang blijf je?
Sowieso winkelen in de negen straatjes (kalverstraat heb je overal) en VOORAL daarna aan de gracht lekker lunchen bij café de prins (tegenover het anne frank huis, loopafstand vanaf de 9 straatjes). Daarna gewoon lekker rondstruinen en s avonds eten bij PASO DOBLE (aan de westerstraat) heerlijke tapas! óf, als je het sjieker wilt: eten bij casa di david (heerlijke pizza's wel duur) (naast de Odeon) en een drankje doen op het leidse plein. Daarna na de sugar factory (beste club in amsterdam) of hou het nostalgisch en ga naar de paradiso.

Natuurlijk is in de rosse buurt (zeedijk etc) ook veel te zien, en ook zeker leuk vertoeven daar op de nieuwmarkt.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 23:20

We gaan zaterdagmorgen heel vroeg weg...Tong uitsteken
Dan gaan we ten eerste nog op zoek naar een slaapplek Lachen (klein beetje spanning dr in houden Tong uitsteken)
En dan blijven we tot zondagavond in amsterdam Knipoog

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:29

wat ook leuk is trouwens, Paste e Basta, maar t kost wel wat Tong uitsteken
Italiaans restaurant met goed eten (voorgerechten staat allemaal in de open vleugel, erg leuk!) en de bediening zingt live (zitten o.a. wat mensen tussen die het doen als bijbaantje naast conservatorium).

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:26

Ik wilde reageren, maar ik kan er eigenlijk weinig leukers van maken dan muiszje al gedaan heeft Haha! . Waar ik het ook leuk (gezellig) eten vind is in 't Sluisje in de Torensteeg of La Margarita (leuke bediening!) in de Langebrugsteeg.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:06

Watermassage in het magnaplaza, kan je kleren aanhouden en is heerlijk.
Eten bij Zushi (als je van sushi houdt ).
Maar gewoon zelf dingen ontdekken is ook leuk.
Veel plezier.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:10

Eten bijv in het Blauwe Theehuis (of elders wat al genoemd is), schaatsen op t Leidseplein
Uit idd Sugar Factory, Melkweg, Paradiso, Boom Chicago (afhankelijk waar je van houdt..)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:15

Loop ook even door de Haarlemmerstraat vol met leuke tentjes en winkeltjes.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:23

noekiejj schreef:
We gaan zaterdagmorgen heel vroeg weg...Tong uitsteken
Dan gaan we ten eerste nog op zoek naar een slaapplek Lachen (klein beetje spanning dr in houden Tong uitsteken)
En dan blijven we tot zondagavond in amsterdam Knipoog

Misschien is dit iets voor je? Haha!
http://www.amstelwake-up.com/modules/home/
om te pitten Lachen

verder is het leuk om even op de dam te kijken, vaak zijn er allemaal straat "artiesten "
Leidsche plein even een drankje doen, is erg gezellig, is ook een kleine kunstijsbaan
's avonds stappen op het rembrandsplein,
En natuurlijk shoppen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 18:33

Mijn favo plekjes zijn toch wel: Kalverstraat, Nieuwendijk, Kinkerstraat, Haarlemmerdijk en Haarlemmerstraat, en de Albert Cuyp natuurlijk.. euhm.. de Jaren is leuk om te eten ( http://www.diningcity.com/ams/dejaren/index.htm ). En de Bagels & Beans in de Scheltema op het Koningsplein heeft de lekkerste chocolademelk, koffie en muffins etc en is ook nog eens onwijs gezellig. Lovers Verder zit er op de Nieuwendijk nog een leuke pizzaria (la Madonna).

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 21:24

Aah al weer heel veel reacties!
Ik ga even op zoeken via google wat het allemaal is enzo!
Iig heel erg bedankt voor deze reacties, leuk Lachen

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:32

Nog een aanvulling op wat hier allemaal al staat, de P.C. Hooftstraat is denk ik wel een kijkje waard.
En natuurlijk een rondje door de amsterdamse grachten met een rondvaartboot.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:06

P.C. Hooftstraat moet net je ding zijn, ik vind het bv echt vreselijk... Daarintegen vind ik persoonlijk de Utrechtsestraat en de Damstraat wel leuk, maar de 9 straatjes blijven toch favoriet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:08

Juul schreef:
Mijn favo plekjes zijn toch wel: Kalverstraat, Nieuwendijk, Kinkerstraat, Haarlemmerdijk en Haarlemmerstraat, en de Albert Cuyp natuurlijk.. euhm.. de Jaren is leuk om te eten ( http://www.diningcity.com/ams/dejaren/index.htm ). En de Bagels & Beans in de Scheltema op het Koningsplein heeft de lekkerste chocolademelk, koffie en muffins etc en is ook nog eens onwijs gezellig. Lovers Verder zit er op de Nieuwendijk nog een leuke pizzaria (la Madonna).

Maar bestel bij bagels & beans niet de geitenkaas met bacon bagel, want die is zooouuuut...niet te harden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 22:20

Haha PC Hooftstraat moet je echt liggen idd. Ja Ik vind 't ook niet zo geslaagd. Ga meer voor de gezelligheid de stad in ipv dure spullen en bekakte mensen. Haha!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:20

Sonja schreef:
Dit is een van mijn favo restaurantjes als ik voor m'n werk in Amsterdam verblijf: http://www.cradam.nl/

Daar heeft mijn vriendin gewerkt.. Ze hebben daar echt heerlijke brownies Vingers aflikken

de 9 straatjes, de dam, albert cuyp... anne frank, joods historisch museum, een expositie op de vijzelgracht (nu is het over genderdystrofie, fotos en filmpjes)

ik weet niet van wat voor muziek je houdt.. Maar voor alternatieve gedoe zou je naar Korsakoff kunnen gaan of naar de Cave.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:49

Tja ze zijn al genoemd, maar de Amsterdam Dungeons zijn erg leuk,
ik ben vorig jaar geweest en het is echt een aparte ervaring, al moet je er wel van houden Lachen