hypotheek verklaring? akte van leveren? enz

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

hypotheek verklaring? akte van leveren? enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 14:26

hai bokkers.
ik heb weer jullie hulp nodig..
wij hebben zojuist een brief van Ymere ontvangen waarin staat dat er een appartement in een nieuwbouw project in amsterdam aan ons is toegewezen.
* doet een vreugde dansje tussendoor *

maar nu komt het.
om de reservering van het appartement te bevestigen moeten wij voor vrijdag 12 december (juist, aankomende vrijdag al) de onderstaande papieren/gegevens terug sturen.

benodigde gegevens:
- kopie identiteits bewijs.
- werkgeversverklaring/ intentie verklaring werkgever.
- historisch uittreksel bevolkingsregister
- hypotheek verklaring
- akte van leveren/ bewijs van verkoop (makelaar).

dat kopie van dat identiteits bewijs komt wel goed.
maar de rest?
we ( mn vader en ik, contract komt op mn vaders naam te staan) hebben echt geen flauw idee wat de rest inhoudt..
jullie enig idee?

tantethee

Re: hypotheek verklaring? akte van leveren? enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 14:34

kopie id kaart of paspoort, werkgeversverklaring moet je van je baas krijgen, die moet je aanvragen bij personeelszaken, zowel jij als je vader.
daar staat inda je onbepaalde tijd contract hebt of dat de intentie van de werkgever er is oom je lange tijd als werknemer in dienst te hebben,

historisch uitreksel bevolkingsregister, is een uitreksel van het bevolkingsregisser die je moet halen op het gemeentehuis kost 6,25 ongeveer. en moet je halen in het gemeentehuis van de plaats waar je nu woont.
hypotheekverklaring, waar heb je je hypotheek aangevraagd, en daar de offerte van ( kopie nooit officieel papier afgeven)

is het dan nog niet duidelijj even contact opnemen met je makelaar.
ik neem aan dat je koopt onder voorbehoud van financiering??
dan eb je dus nog geen hypotheek, maar moet je na het tekenen vn de reservering de financiering binnen 3 weken rond hebben.

succes, en voor meer vagen geoon makelaar bellen, daar zijn ze voor

Zwitsal

Re: hypotheek verklaring? akte van leveren? enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 15:21

hm..
het huurcontract ( geen koop appartement dus, maar huur) komt op mn vaders naam te staan ivm inkomenseis, maar hij blijft zelf in zn koopwoning wonen.
ik ga in het appartement wonen.

en een uittreksel van t bevolkings register ken ik wel, heb ik ook wel eens gehaald. maar een historisch uittreksel?
en kun je zo'n uittreksel ook voor iemand anders halen? want mn vader werkt door de weeks en is dan pas rond 7 uur thuis, in t weekend is t gemeentehuis niet open.
en aankomende vrijdag moeten ze de formulieren al binnen hebben.

er is overigens nog een probleem opgedoken.. want ik sloeg de bladzijde om van de brief van ymere en op de volgende pagina stond ineens een huurprijs die 250,- hoger was dan t app dat wij hadden gekozen.
blijkt nu dat ze ons een compleet ander appartement hebben gegeven. poedersuiker dus, want alle andere appartementen (en dus het type waar wij in geintresseerd zijn) zijn waarschijnlijk ook al verdeeld over de geintresseerden.
zucht...
ik was heel even blij dat het toch echt ging lukken.. maar de moed zakt me nu weer in de schoenen.