Iemand verstand van wasmachines?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PoelieWoelie

Iemand verstand van wasmachines?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 19:36

Sinds kort staat de wasmachine van mn ouders bij ons thuis, prima ding, nooit iets mis mee geweest. Nu heb ik tot een tijdje geleden gewoon kunnen wassen hier, maar sinds kort vertikt hij het.
Als ik hem aanzet is er geen probleem, hij spoelt het wasmiddel uit het bakje en je ziet dat de trommel zich met water vult zoals altijd. Maar dan stopt hij, en begint het lampje met het sleuteltje erop te knipperen. Het deurtje zit goed dicht en ik doe niks anders dan normaal. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet? Of wat het knipperende lampje betekend? Ik wil weer kunnen wassen! Tong uitsteken

Marije112

Re: Iemand verstand van wasmachines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:38

Even een monteur laten komen misschien Knipoog.
Dat krijg je zelf waarschijnlijk niet voor elkaar..

Succes!

En anders met de hand wassen Knipoog

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:40

welk merk en type is, wellicht kun je via internet wel een handleiding achterhalen om erachter te komen wat dat sleuteltje betekend.

Bij mij betekend het bijvoorbeeld dat de filter niet goed geplaatst is of dat t deurtje niet goed is afgesloten

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 19:40

Maar ik heb het idee dat er niks echt stuk is ofzo, en ik dacht ik ga eerst even op bokt vragen voordat ik zo'n dure monteur laat komen! Lachen

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 19:57

Het filter is toch dat dingen wat onderaan de wasmachine zit? Dat klepje?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:59

Misschien even de handleiding zoeken en doorlezen. Vaak staan problemen als dit erin vermeld met oorzaak en wat je eraan kan doen.
Zo op bokt kunnen we geen tips geven als we niet weten wat voor merk/type ed of even aan je ouders vragen Knipoog

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:00

LauraMc schreef:
Het filter is toch dat dingen wat onderaan de wasmachine zit? Dat klepje?

Ja, en als het goed is zit er een slangetje naast waarmee het water kan aftappen (teil!!). Als je dat gedaan hebt kan je het filter eruit draaien (en komt er vaak nog wat water uit, maar geen liters meer)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:01

Ik zou er alleen niet zelf aan zitten als je niet precies weet wat het is, voordat het nog erger word..
Waarom bel je niet gewoon je ouders op, misschien weten zij het en anders de handleiding doorlezen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:04

Het type is een Whirlpool AWM 6121, hebben helaas geen handleiding meer.. Scheve mond

Ik heb nu het filter opengedraaid en er kwam inderdaad veel water uit. Filter eruit gehaald en schoongemaakt, maar hij doet het nog steeds niet.
In ieder geval superbedankt voor jullie reacties! Ik ben echt een leek qua wasmachines enzo.. Tong uitsteken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:05

C_arola schreef:
Ik zou er alleen niet zelf aan zitten als je niet precies weet wat het is, voordat het nog erger word..
Waarom bel je niet gewoon je ouders op, misschien weten zij het en anders de handleiding doorlezen.

Ouders al gebeld, zij hebben ook geen idee.. Scheve mond

Ga morgen maar eens bellen met de monteur, weet iemand ongeveer hoeveel ik kwijt ben dan?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:05

De handleiding kun je dan misschien vinden op internet, gewoon de type intypen via google.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:07

C_arola schreef:
De handleiding kun je dan misschien vinden op internet, gewoon de type intypen via google.

Al gedaan maar daar moet ik 8 euro voor betalen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:09

Ik dacht dat je het ook gratis kon downloaden.
Mijn vriend heeft dat een keer gedaan alleen wel van een andere apparaat.
Volgens mij is bezoek van monteur rond de 25-50,- om te komen kijken maar je kan ook aan de telefoon vragen hoeveel het kost en of het opgelost kan worden zonder te komen.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:11

goedkoper dan de monteur Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:16

Alleen als later de monteur er wel weer bij moet komen..

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:17

Hoe oud is de whirlpool en hoe vaak was je er mee?
Aan de pomp kan het liggen, maar dan zou hij geen water pakken denk ik. Waarschijnlijk zullen het de koolborstels zijn. Meestal verslijten die na een jaar of 8, maar dat is afhankelijk van het merk en hoe vaak je wast. Als hij al op leeftijd is zou het ook goed aan de electronica of aan de klok kunnen liggen.

Onderzoekskosten zouden niet hoger dan 50 euro moeten zijn, of hij dan ook gemaakt is is een anders verhaal Haha! Als het de koolborstels zijn dan zou die voor 100 euro zeker gemaakt moeten zijn en kun je weer wat jaartjes ermee wassen Ja

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:20

Cathelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:24

Soms wil het wel eens helpen om de stekker en even uit te halen en er terug in te steken. Het kan zijn dat ie die melding blijft geven totdat je 'm reset (= trucje met stekker)

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:26

MandyR schreef:
Hier kan je de engelse handleiding van de 6120 lezen. Voor zo ver ik kan zien is die in zeer grote lijnen hetzelfde als de 6121.
http://www.gebruikershandleiding.com/ha ... 22985.html

Super bedankt voor het opzoeken! Er staat niet heel duidelijk iets in oer het lampje, maar misschien moet ik het nog even beter bestuderen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:27

Cathelijne schreef:
Soms wil het wel eens helpen om de stekker en even uit te halen en er terug in te steken. Het kan zijn dat ie die melding blijft geven totdat je 'm reset (= trucje met stekker)

Al gedaan, meerdere keren. Bedantk voor de tip!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:27

Wat hanneke84 zegt kwam ook als eerste in mij op. De koolborstels waren bij mijn ouders ook een keer versleten.
Machine vulde dus wel met water, maar de trommel draait niet meer. Omdat die niet draait gaat die nadat er water in is gedaan ook niet verder met het programma (dus na een tijdje afpompen, dan spoelen en centrifugeren).
als het de koolborstels zijn is het niet heel goedkoop, vaak moeten ze ook besteld worden, maar over het algemeen is het wel de moeite waard om te laten vervangen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:39

Koolborstels vervangen zijn naar mijn mening als de rest van de wasmachine fatsoenlijk is altijd de moeite om ze te vervangen Ja
Meestal draaien ze nog heel wat jaartjes daarna mee Lachen
Of ze op voorraad zijn hangt van je monteur af, wij zelf hebben de meeste merken gewoon op voorraad.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:49

Ik heb een aantal maanden geleden een trommel gehad die niet meer draaide (trommelklep was opengesprongen en zat muurvast Bloos , bovenlader)
Even de rekening voor je opgezocht. Arbeidsloon 32,- en daar kwam nog 38,- bij voor het maken. Voor het idee van eventuele kosten zeg maar. Ligt natuurlijk aan wat er stuk is. Ik had de pech dat mn monteur vergeten was de watertoevoer slang goed terug te plaatsen. Waterballetje, en toevallig was de monteur net op vakantie gegaan

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 21:54

Wat tof dat jullie allemaal zo goed meedenken! Waardeer ik echt!
Ik denk dat ik morgen maar even de monteur ga bellen en als het te duur wordt toch een nieuwe wasmachine aanschaffen.

Bedankt allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 07:16

LauraMc schreef:
Het type is een Whirlpool AWM 6121, hebben helaas geen handleiding meer.. Scheve mond

Handleiding staat twee keer vermeld in dit topic zou eerst gewoon even kijken wat dat sleuteltje betekend.
Ik Tem wel even.