Het begon allemaal toen ik in oktober 2007 met mijn vriend op vakantie ging naar Italie. Tentje mee, auto geleend (we hadden net ons rijbewijs en beseften toen niet goed dat Italie dan wel een echte vuurdoop was) en karren maar. We gingen eerst naar Florence, toen naar Rome en daarna naar Venetie. Omdat we toen wel weer genoeg steden hadden gezien (al vind ik Rome nog steeds de mooiste en geweldigste stad ooit) besloten we om nog even te stoppen in Oostenrijk, bij de Aachsee. Daar gingen we op camping Inntal staan, een prachtige camping, midden tussen de bergen. We waren het enige tentje, en ik weet ook wel waarom - het was idioot koud. Het vroor 's nachts 7 graden en wij hadden een lief, enkellaags bijzettentje. En ik ben al zo'n koukleum Dus we propten onszelf met ons tweeen in een slaapzak, met heel veel kleren aan. Tot overmaat van ramp liep die nacht ons luchtbed ook nog leeg. De volgende dag werd ik in de washokken aangesproken door een paar Duitse dames die ons hadden gezien... Dat ze dachten dat we zouden bevriezen, wij arme dingen, en dat we dat ook niet moesten doen, kamperen in Oostenrijk in Oktober, en dat ze dachten dat ze ons vanochtend blauw aan zouden treffen... die avond werden we nog uitgenodigd door het echtpaar dat naast ons stond in een lekkere verwarmde caravan, want we waren zo zielig.
Zo zag het eruit, de volgende ochtend:

Dit was een overdreven voorbeeld, maar ook toen we in mei naar Frankrijk gingen had ik het koud. Het was toen 's nachts zo'n 10 graden. Ik ben gewoon een ontzettende koukleum, en hoeveel ik ook aantrek, ik heb het koud. Zeker 's nachts. Ook als ik met een slaapzak binnen lig vind ik het koud. Daarom ben ik op zoek naar een echt goede slaapzak waar ik het nauwelijks koud meer in heb. Ik heb nu een zwarte Nomad, geen idee hoe hij gevoerd is enzo (hij is heel oud) maar hij schijnt best warm te zijn
.
Een redelijke prijs is leuk, maar als zo'n slaapzak lang meegaat heb ik er best wat voor over!