Oefentekst voor nederlands (samenvatting)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Oefentekst voor nederlands (samenvatting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 14:51

Wie weet waar ik die kan vinden? Mijn leraar zei dat ik maar een tekst van internet af moest plukken om een samenvatting van te maken en daarna aan hem te laten zien of hij klopt, maar ik heb echt geen idee waar ik naar moet zoeken en mijn leraar is niet te bereiken. Ik doe trouwens mbo Lachen
Zelfde als dat ik maar een presentatie moest laten zien en een artikel schrijven, maar ik heb echt geen idee wat precies de regels enz ervoor zijn, omdat ik geen voorbeelden heb. Hij vond dat ik het zelf maar moest uitzoeken, maar ik heb geen idee.

Mars

Re: Oefentekst voor nederlands (samenvatting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:03

Moet je gewoon een tekst van internet plukken en die samenvatten of moet je een tekst hebben over de regels van het samenvatten? Ik vind het wel raar dat je van die vage opdrachten krijgt en het allemaal zelf moet uitzoeken hoor, je hoort toch een duidelijke opdracht te krijgen?

En ik dacht dat het HBO af en toe vaag was Nagelbijten / Gniffelen

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:16

Volgens mij moet ze een willekeurige tekst van het internet halen om deze vervolgens samen te vatten.
Onderwerp maakt niet uit vermoed ik? En een tekst van zo'n 2 à 3bladzijden zal volstaan of niet?
Als dat niet uitmaakt zoek je gewoon iets wat je interesseert qua onderwerp, dit kan over bv. het Arabisch volbloed paard gaan of juist iets heel wetenschappelijk (denk alleen dat hier meestal nogal moeilijke termen instaan en dit moeilijker is tenzij het je interesseert), je kan ook gewoon een krantenartikel samenvatten denk ik. Of een tekst van een Griekse mythe. Als je een onderwerp zegt dat je interesseert dan kunnen anderen je misschien verder helpen, maar denk niet dat dit echt een probleem is om zelf een tekst te zoeken.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 16:18

Nou het is inderdaad vaag. Ik weet niet wat de regels ervoor zijn en moet maar een dotje doen van de leraar. Zowel voor de samenvatting, presentatie als het artikel... Ben dus ook weer erg tevreden over de begeleiding op school Gestoord Ik heb dus geen idee hoeveel kantjes het moeten zijn en hoelang de tekst moet zijn. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik niet weet wat voor teksten een beetje geschikt zijn voor school. Onderwerp maakt me niet zoveel uit. De presentatie en het artikel mogen trouwens over mijn werk gaan, maar daar kan ik nog niks mee, omdat ik geen idee heb hoelang het moet worden en hoeveel hoofdstukken de presentatie moet hebben Rolleyes