Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 11:37

Hallo! Haha!
Jaja, ik ben samen met iemand anders bezig om een helemaal nieuw paardenspel te maken.
Als het goed is is het voor 2009 af, zodat het in 2009 in de lucht kan.

Ik mag jullie nog niet veel verklappen, maar kan alvast wel zeggen dat het echt heel proffesioneel en mooi wordt.
Het moet natuurlijk ook leuk worden, en daarom vraag ik om jullie mening(alleen mensen die al ervaring hebben met andere online paardenspellen)
Wát willen jullie nou anders dan in de andere spellen? Wat willen jullie erbij hebben in het spel?
ALLE ideeen, tips, suggesties, commentaar, etc. is welkom.
We hebben het hard nodig om het spel voor iedereen zo leuk mogelijk te maken.

En natuurlijk mensen die het spel gaan spelen, en hebben geholpen met goede ideeen en tips krijgen een leuke beloning.
Barst maar los! Haha!

http://www.jouwmanege.nl
Kijk ook op: http://jouwmanege.hyves.nl en wordt lid! Lachen

Spruit_Elf

Re: Nieuw paardenspel: Jouw Manege!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:47

oh ik wil nu al spelen Haha! Haha!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:51

Haha ik was een heeeele lange tijd verslaafd aan HPS/Horse Tycoon.nl maar dat is nu een beetje afgezwakt Huilen van het lachen

Tips heb ik niet echt Tong uitsteken
Opmerkingen wel, het is 'word lid', dus zonder dt Tong uitsteken
En er staat ook een foutje op de pagina zelf
Binnenkort komt hier: Jouw Manege.nl Een fasineerd spel over het leven op een Manege! Kom jij ook spelen.
Ik zou het even veranderen in fascinerend
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 05-12-08 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:54

Ok ik heb nog eens goed nagedacht:
De site moet
-snel zijn
-meerdere disciplines , maar niet té veel. Dus gewoon dressuur, springen, SGW/Cross en misschien nog iets als renbaan
-Uitkijken met een paardenoverschot
-Uitkijken met een geldoverschot (heb ik nog niet echt oplossingen op bedacht Huilen van het lachen )

En ik weet niet of jullie ook gaan werken met het kopen van credits via sms/bellen?
Maar dat vind ik zelf echt verschrikkelijk Huilen van het lachen Zeker als je voor bijna alles credits nodig hebt en niet mag/kunt smsen/bellen, dan worden ze zo duur in het spel, kun je ze niet kopen en blijf je vast zitten.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 12:16

We moeten zeker uitkijken met een paarden en geldoverschot. Niets is vervelender dan dat!
Echte oplossingen heb ik daar ook niet voor, maar we zullen in iedergeval zorgen dat je niet zo makkelijk paarden meer kan fokken.
Het moet ook niet te moeilijk zijn, het moet leuk blijven maar dat komt vast wel goed.
De credits blijven erin, ja sorry.. wij willen er ook graag wat aan verdienen(tenminste de jongen die het spel in elkaar zet). Het kost ons namelijk ook geld om te site op te bouwen. Zowiezo betaal je al geld voor een .nl site, laat staan lay-out, logo's enz.(á €500,-).

Op Horsetycoon/Horse-Nation heb je natuurlijk dat het geld niet realistisch is. Hiermee bedoel ik dat je voor een les bijvoorbeeld €100,-moet betalen(ik weet niet of dat nog steeds zo is?). Ik zat eraan te denken om de prijzen aan te houden die er in het echte leven ook zijn. Dus voor een privéles betaal je €15/€20,- voor een hoefsmid €80,- etc.
Lijkt jullie dat wat? Komt er misschien ook niet zo'n enorm geldoverschot.

Ook gaan we het anders doen met wedstrijden, lessen, opleidingen.
Je moet bijvoorbeeld een cursus volgen/afleggen als je de opleiding Dressuur instructrice wilt doen.
Dit ook bij dierenarts en de hoefsmid.

Ja sorry voor de spelfouten, ik ben niet goed in Nederlands en de andere beheerder heeft dyslectie.
Ik had hem al verteld van de fout op de beginpagina, hij gaat het veranderen. Lachen
Maar dat met die spelfouten komt helemaal goed.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:21

UpToDance, dat lijkt me heel goed, realistische prijzen. Dus ook geen 120.000,- voor een Bknolletje zoals op Horse Tycoon. Tong uitsteken

Misschien is keuren wel wat? Dat je de merrie moet trainen en dat ze dan, mits afstamming e.d. goedgekeurt kan worden en dat alleen met die merrie's en hengsten gefokt mag worden? Zo hou je het overschot misschien een beetje in de hand.

En ik begrijp je standpunt van de credits, maar dan zou ik doen dat alleen onnodige dingen (foto bij paard, naam veranderen) credits kosten... Dingen als stallen erbij kopen is namelijk heeeel vervelend met alleen credits als ze zo duur zijn Huilen van het lachen

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 12:38

Inderdaad alleen onnodige dingen, we willen niet mensen dwingen om credits te kopen!
Dus daar hoeven jullie ook niet bang voor te zijn! Je kan het spel ook gewoon spelen zonder credits.

Dat van dat keuren vind ik een érg goed idee!
Hebben jullie ook een vervanging voor GI/GSI(?) of zoals ze het op Horse Nation doen: SDG.
Ik zat iets te denken met afstammeling, hoe beter de afstammeling hoe beter het paard presteert.

Wij willen trouwens een spel waar iedereen eerlijk behandeld wordt.
Dus wij geven niet ZOMAAR iemand een ban, zoals ik bij HT en HN wel vaak genoeg heb zien gebeuren helaas.
Maar de herrieschoppers gaan er wel meteen uit, die verzieken de sfeer. Wij willen graag een gezellige sfeer! Lachen

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:56

Ik vind zelf GI wel een goede objectieve graadmeter voor prestaties, alleen dan kom je altijd aan op een doodlopend eind, zoals met de NPRShengst Bachelor NH op HT... Dat wordt dweilen met de kraan open zeg maar...
Daar kan ik nog even niets op bedenken Clown

En het keuren krijg je wel een probleem, want hoe weetje dat een vader goed is? Alleen weer door GI..... Ik ga nog even nadenken Huilen van het lachen

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:57

Leuk zeg!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:00

O nog een vraagstuk,
Hoe wordt het gedaan met het monopolie op de hengsten? Want als je een super goede hengst hebt moet hij veel dekken = veel geld in het laatje... Wat deze persoon weer maakt tot het kopen van een andere goede hengst en zo nog meer geld krijgt?

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:35

Lijkt me heel leuk!
Ik ben benieuwd Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:40

Lijkt me gaaf!
Ik kan even geen tips bedenken,
maar ben heel benieuwd hoe het wordt!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:48

UpToDance schreef:
Inderdaad alleen onnodige dingen, we willen niet mensen dwingen om credits te kopen!
Dus daar hoeven jullie ook niet bang voor te zijn! Je kan het spel ook gewoon spelen zonder credits.

Dat van dat keuren vind ik een érg goed idee!
Hebben jullie ook een vervanging voor GI/GSI(?) of zoals ze het op Horse Nation doen: SDG.
Ik zat iets te denken met afstammeling, hoe beter de afstammeling hoe beter het paard presteert.

Wij willen trouwens een spel waar iedereen eerlijk behandeld wordt.
Dus wij geven niet ZOMAAR iemand een ban, zoals ik bij HT en HN wel vaak genoeg heb zien gebeuren helaas.
Maar de herrieschoppers gaan er wel meteen uit, die verzieken de sfeer. Wij willen graag een gezellige sfeer! Lachen

Goedzo! Van die credits Knipoog

Hoe je dat keuren moet doen weet ik niet zo direct,
maar ik denk er over na Lachen

Overigens heb ik nog nooit gehoord dat bij HT iemand zomaar een ban heeft gekregen..
En ik zat er toch een aardig tijdje op..
Maar daar gaat het niet om.

Ik begin een soort van idee te krijgen van het keuren,
maar daar moet ik nog even verder over denken.. Clown

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:52

Wat een leuk idee! Haha!
Ik ben nu al hartstikke benieuwd! Haha!

En ik weet niet of het mogelijk is, maar als je de credits invoert
dat je dan misschien bepaalde bedragen invoert? Dat het niet duurder kan/mag worden dan de aangegeven grens.

Want bij Horsetycoon is het echt belachelijk veel geld wat je er aan uit moet geven..

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 17:46

Ik kan jullie misschien al wat screenshots laten zien, zodat jullie een idee ervan kunnen krijgen! Zal het even overleggen.

Een hengst mag niet te vaak dekken, bovendien zullen wij prijzen invoeren voor de goede hengsten waartussen het moet varieren. Het heeft geen zin zoals vaak gebeurde dat als je een super hengst heb je het dekgeld op €1000,- zet. Dat mag niet gebeuren.. Lachen Als de hengst dan wordt gekeurd wordt er meteen een prijs gemaakt.. lijkt me een goed idee. Lachen

@Melanie_B: Je bedoeld met het ruilen van credits? Ook daar kunnen we inderdaad bepaalde bedragen voor laten invoeren.
Wij willen absoluut niet dat je eigenlijk wordt "gedwongen" om credits te kopen. Bovendien mag dit niet eens.. Lachen

@TE5: Nee natuurlijk hoor je daar niks over, maar ken er genoeg die zijn verbannen zonder een geldige reden. Ik ben zelf moderator geweest op Horse-Nation en heb HT ook heel lang gespeeld. Dus weet er genoeg vanaf wat de buitenstaanders niet te horen mogen krijgen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:47

Ben heel benieuwd, heel veel succes

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 17:48

katiavl schreef:
Ben heel benieuwd, heel veel succes

Bedankt! Haha!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:50

Het ziet er heeel leuk uit!

Wat ik zelf altijd wel leuk vind zijn "doelen" of "levels' zoals achievements op Howrse.com en HorseNation had ze ook geloof ik...

Ik weet niet of je ook zo'n clickspel gaat maken? (over 0:33 seconden kan je weer je paard borstelen) Wat is je opzet van het spel?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 17:56

lieziej schreef:

Wat ik zelf altijd wel leuk vind zijn "doelen" of "levels' zoals achievements op Howrse.com en HorseNation had ze ook geloof ik...

Ik weet niet of je ook zo'n clickspel gaat maken? (over 0:33 seconden kan je weer je paard borstelen) Wat is je opzet van het spel?

De 'opdrachten' heb ik nog gemaakt op Horse Nation! Huilen van het lachen
Die zullen er zeker inkomen, maar voorlopig eerst maar de basis helemaal correct.
Ja, je kan net als bij de andere spellen ook klikken voor klusjes, verzorgen, lessen etc.

De 2 echt grote spellen zijn toch wel Horse Tycoon en Horse Nation, op allebei de spellen zijn er problemen. Op Horse Nation omdat de boel daar zó slecht georganiseerd is, er heel veel problemen met de staff zijn en het spel gewoon voor geen meter loopt(en ja, ik kan het weten). Horse Tycoon, een prachtig spel.. véél beter dan Horse Nation, maar heeft zoveel problemen met de server. Er is een te groot geld- en paardenoverschot, veel mensen vinden het niet meer leuk om te spelen en hebben geen doel meer.

Dus tja, dit willen wij voorkomen en met een super spel aan komen zetten! Lachen

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:01

UpToDance schreef:
lieziej schreef:

De 'opdrachten' heb ik nog gemaakt op Horse Nation! Huilen van het lachen
Die zullen er zeker inkomen, maar voorlopig eerst maar de basis helemaal correct.
Ja, je kan net als bij de andere spellen ook klikken voor klusjes, verzorgen, lessen etc.

De 2 echt grote spellen zijn toch wel Horse Tycoon en Horse Nation, op allebei de spellen zijn er problemen. Op Horse Nation omdat de boel daar zó slecht georganiseerd is, er heel veel problemen met de staff zijn en het spel gewoon voor geen meter loopt(en ja, ik kan het weten). Horse Tycoon, een prachtig spel.. véél beter dan Horse Nation, maar heeft zoveel problemen met de server. Er is een te groot geld- en paardenoverschot, veel mensen vinden het niet meer leuk om te spelen en hebben geen doel meer.

Dus tja, dit willen wij voorkomen en met een super spel aan komen zetten! Lachen

Perfect! Kan er geen woord aan toevoegen hoe jij het uitlegt! Lachen

Ken je www.howrse.com die vind ik momenteel veel leuker dan HT, maar het is wel een iets andere opzet...

daandriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:25

Ik ga het ook zeker spelen!
Ben heel erg benieuwd!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:05

Idd, geldoverschot en paardenoverschot maakt het niet meer leuk...
Op Horse Tycoon heb ik inmiddels 25 miljoen euro, van de gekkigheid weet ik niet meer wat ik moet kopen, en ben ik dus maar gestopt Huilen van het lachen

Melanie_B:
Ik denk zelf dat een oplossing voor het probleem dat credits zo duur worden is.... Zorgen dat de credits niet persé nodig zijn. Dus voor onbelangrijke dingen als foto's, naam veranderen en rangchecker. Ik zou het niet doen voor stallen ofzo, aangezien je stallen altijd nodig hebt. Toen op HT eenmaal werd ingevoerd dat je bij teveel paarden/te weinig stallen hoge boetes kreeg schóten de prijzen omhoog voor credits omdat ze vanaf toen echt nodig waren om veel paarden te kunnen houden.

Wat betreft die doelen, die er zéker in doen. Dat maakt het spel leuk. Dus bijvoorbeeld zoals op HT de rangen, waarmee je dingen weer kunt 'vrijspelen'.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:20

Daar heb je wel gelijk in Focussed!
Maar misschien kunnen jullie bij joumanege.nl
een soort ''winkel'' maken waarin credits te koop zijn, voor een bepaald bedrag??

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:32

knap hoor dat je dat doet.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 20:54

Melanie_B schreef:
Daar heb je wel gelijk in Focussed!
Maar misschien kunnen jullie bij joumanege.nl
een soort ''winkel'' maken waarin credits te koop zijn, voor een bepaald bedrag??

Dat zou ook kunnen, maar het lijkt mij een beter idee dat mensen credits kunnen ruilen(en natuurlijk komt daar een regel voor met de prijzen).
Het is namelijk niet dat je credits móet kopen om verder te kunnen gaan in het spel. Knipoog

Wat een super leuke reacties allemaal, en erg goede ideeen en tips. Haha!