Bromfietscertificaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mii_Jessica

Bromfietscertificaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:11

Sorry als hier al een topic over is maar die heb ik dan niet gezien Lachen

Ik hoor van vele kanten dat de kosten van het bromfietscertificaat gigantisch omhoog gaan! Dit omdat er praktijd bij gaat komen. Is er iemand die weet waneer dit er bij gaat komen en hoeveel dit ongeveer gaat kosten?!
Dankjewel Lachen

eilleen333

Re: Bromfietscertificaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:12

Dacht dat het 1 januari ingevoerd werd en dat het ongeveer 200 euro ging kosten. Ben blij dat ik m al heb Knipoog .

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 07:14

Tjaah ik wordt pas in april 16. Ben hard aan het sparen maar ik hoop niet dat het te duur wordt want ik moet het zelf betalen

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:25

Ik dacht dat het 400 euro gaat kosten.. Ik kan het fout hebben, ben blij dat ik hem al heb. Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 08:55

jeetje.. dat is wel even wat anders als de 30?? euro die ik voor mn theorie heb moeten betalen... Nagelbijten / Gniffelen

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:04

volgens mij word het meer dan 200 euro hoor

en volgens mij gaat dat nog niet in januari in...
later pas

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:35

Pff, ik heb m vorig jaar gehaald. Hier in de gemeentje heb je praktijklessen als je die dan gehaald hebt, krijg je korting op de vezekering!! Bloos!
Ik had dus het geluk dat ik én praktijk heb gehad én theorie, maar is dat serieus zo dat dit omhoog gaat? En hoe willen ze dat precies doen?
M'n broertje is namelijk nu 13, wordt in maar 14 en die is dus over 2 jaar aan de buurt Nagelbijten / Gniffelen Zijn m'n ouders niet blij mee als het boven de 200 euro gaat kosten... Scheve mond

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 09:36

Loesje88 schreef:
jeetje.. dat is wel even wat anders als de 30?? euro die ik voor mn theorie heb moeten betalen... Nagelbijten / Gniffelen

Ja ik meen ook iets van 30 euro, en dan nog bij de gemeente ook zo iets voor het aanmaken van dat pasje + korting op verzekering Tong uitsteken

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:12

Ik hoor ook dingen over €400,-. Hoop dat het nog niet 1 januari ingaat, zal toch niet?

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:14

zo veel Bloos mijn hemel, ik hen 50 euro betaals, 10 theorielessen, incl examen, en nog 2 praktijklessen. en korting op mn verzekering, ben ik ff blij dat ik hem al gehaald heb zeg

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:15

Ik heb er destijds ook 30 euro voor betaald + nog 40 voor het pasje ofzo. Maar ik geloof dat het nu wel rond de 400 euro zit hoor. Het zou dit jaar al ingaan, maar inderdaad: Januari '09 hoorde ik ook.

Dus, zou er nog maar snel voor gaan. Huilen van het lachen

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:37

Ben ik blij dat ik voor 1980 ben geboren Schijnheilig
Ik heb het destijds moeten kopen voor maar 24, en nog wat Haha!

Maar het certificaat is toch straks niet meer geldig? Het word dan toch een bromfietsrijbewijs...of is dat hetzelfde Blond
Mss dat het daarom duurder word?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:39

Het is al een bromfietsrijbewijs. Lachen

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:40

ben blij dat ik hem heb, maar kom op 400 euro Bloos wat een geldwolven zijn het toch Bloos

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:42

UpToDance schreef:
Het is al een bromfietsrijbewijs. Lachen

Bloos! ok, ik moet hem ook nog even omwisselen....dat kon toch tot ergens volgend jaar ofzo?

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:42

Dat weet ik niet? Maar op het pasje wat je krijgt staat al bromfietsrijbewijs geloof ik? Clown

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:43

dat kan tot oktober 09 dacht ik Ja ik moet het ook nog doen Bloos

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:43

ik geloof er niet eens meer in..
8 jaar geleden werd het al een aantal keren gezegt..
nu hoorde ik ook, januarie omhoog, juni omhoog, juli omhoog, november gaan ze toch echt naar de praktijk erbij..
en nu weer in januarie..

of doe het goed.. of niet..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 10:46

UpToDance schreef:
Dat weet ik niet? Maar op het pasje wat je krijgt staat al bromfietsrijbewijs geloof ik? Clown

Pasje??????welk pasje??
Ik heb alleen zo'n stom flapje met bromfietscertificaat erop staan.

Loesje88 schreef:
dat kan tot oktober 09 dacht ik

Dan heb ik nog even de tijd Haha!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:16

gevonden op de site van het CBR

Citaat:
Op 1 oktober 2006 is het huidige bromfietscertificaat vervangen door een bromfietsrijbewijs. Zoals de personenauto op het rijbewijs categorie B heet, zo heten bromfiets, snorfiets en brommobiel nu categorie AM.

Vanaf de ingangsdatum vervalt voor mensen die geboren zijn vóór 1 juni 1980 de vrijstelling voor het bromfiets theorie-examen. Zij zullen, net als iedereen, het theorie-examen voor het bromfietsrijbewijs met succes moeten afleggen. Voor mensen die in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A of B verandert er niets. Met een geldig rijbewijs A of B mag je in Nederland namelijk een bromfiets, snorfiets of brommobiel besturen.
In het theorie-examen voor het AM-rijbewijs zitten vanaf 1 oktober meer vragen over het veilig besturen van een brommobiel. Het gaat dan met name over de toegestane maximum snelheid, de herkenning van het voertuig, de ge- en verboden voor een brommobiel en de gedragsregels. Enkele van deze onderwerpen maken op dit moment ook al onderdeel uit van het theorie-examen voor het bromfietscertificaat.

Op een later tijdstip moet voor het rijbewijs AM niet alleen een theorie- maar ook een praktijkexamen worden afgelegd. De minister van Verkeer en Waterstaat moet nog besluit nemen over de definitieve invoeringsdatum.

er is dus nog helemaal geen datum en prijs bekend dus wacht nou eerst nog even lekker het besluit af en dan kun je het vanzelf terug vinden op de site van het cbr...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:18

akci schreef:
UpToDance schreef:

Pasje??????welk pasje??
Ik heb alleen zo'n stom flapje met bromfietscertificaat erop staan.

Loesje88 schreef:
dat kan tot oktober 09 dacht ik

Dan heb ik nog even de tijd Haha!

gevonden op de site van het CBR Knipoog je hebt dus nog even de tijd...

Citaat:
Een bromfietscertificaat is geldig tot uiterlijk 1 oktober 2009 Voor deze datum moet dit certificaat op het gemeentehuis zijn omgewisseld voor een bromfietsrijbewijs (categorie AM). Na deze datum is het certificaat niet meer geldig en dus niet meer omwisselbaar.
Het is niet nodig om het bromfietscertificaat om te wisselen als u voor 1 oktober 2009 een autorijbewijs haalt; u krijgt dan namelijk automatisch het AM-rijbewijs op het rijbewijsdocument bijgeschreven.

Wie een bromfietscertificaat gaat omruilen tegen een rijbewijs AM moet hiervoor betalen en een pasfoto meenemen.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 11:49

Jeetje, wat een prijzen zeg. Bloos! €400?!
Ik heb mijn certificaat augustus dit jaar gehaald, heb €37.50 betaald voor alleen het examen. Verder geen theorielessen ofzo gehad. Boeken van €15 gekocht, dus bij elkaar betaalde ik €52.50!