Ik hoor van vele kanten dat de kosten van het bromfietscertificaat gigantisch omhoog gaan! Dit omdat er praktijd bij gaat komen. Is er iemand die weet waneer dit er bij gaat komen en hoeveel dit ongeveer gaat kosten?!
Dankjewel
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

.

Zijn m'n ouders niet blij mee als het boven de 200 euro gaat kosten...
Loesje88 schreef:jeetje.. dat is wel even wat anders als de 30?? euro die ik voor mn theorie heb moeten betalen...
mijn hemel, ik hen 50 euro betaals, 10 theorielessen, incl examen, en nog 2 praktijklessen. en korting op mn verzekering, ben ik ff blij dat ik hem al gehaald heb zeg
wat een geldwolven zijn het toch
UpToDance schreef:Het is al een bromfietsrijbewijs.
ok, ik moet hem ook nog even omwisselen....dat kon toch tot ergens volgend jaar ofzo?
ik moet het ook nog doen
UpToDance schreef:Dat weet ik niet? Maar op het pasje wat je krijgt staat al bromfietsrijbewijs geloof ik?
Loesje88 schreef:dat kan tot oktober 09 dacht ik
Citaat:Op 1 oktober 2006 is het huidige bromfietscertificaat vervangen door een bromfietsrijbewijs. Zoals de personenauto op het rijbewijs categorie B heet, zo heten bromfiets, snorfiets en brommobiel nu categorie AM.
Vanaf de ingangsdatum vervalt voor mensen die geboren zijn vóór 1 juni 1980 de vrijstelling voor het bromfiets theorie-examen. Zij zullen, net als iedereen, het theorie-examen voor het bromfietsrijbewijs met succes moeten afleggen. Voor mensen die in het bezit zijn van een geldig rijbewijs A of B verandert er niets. Met een geldig rijbewijs A of B mag je in Nederland namelijk een bromfiets, snorfiets of brommobiel besturen.
In het theorie-examen voor het AM-rijbewijs zitten vanaf 1 oktober meer vragen over het veilig besturen van een brommobiel. Het gaat dan met name over de toegestane maximum snelheid, de herkenning van het voertuig, de ge- en verboden voor een brommobiel en de gedragsregels. Enkele van deze onderwerpen maken op dit moment ook al onderdeel uit van het theorie-examen voor het bromfietscertificaat.
Op een later tijdstip moet voor het rijbewijs AM niet alleen een theorie- maar ook een praktijkexamen worden afgelegd. De minister van Verkeer en Waterstaat moet nog besluit nemen over de definitieve invoeringsdatum.
akci schreef:UpToDance schreef:Dat weet ik niet? Maar op het pasje wat je krijgt staat al bromfietsrijbewijs geloof ik?
Pasje??????welk pasje??
Ik heb alleen zo'n stom flapje met bromfietscertificaat erop staan.Loesje88 schreef:dat kan tot oktober 09 dacht ik
Dan heb ik nog even de tijd
je hebt dus nog even de tijd... Citaat:Een bromfietscertificaat is geldig tot uiterlijk 1 oktober 2009 Voor deze datum moet dit certificaat op het gemeentehuis zijn omgewisseld voor een bromfietsrijbewijs (categorie AM). Na deze datum is het certificaat niet meer geldig en dus niet meer omwisselbaar.
Het is niet nodig om het bromfietscertificaat om te wisselen als u voor 1 oktober 2009 een autorijbewijs haalt; u krijgt dan namelijk automatisch het AM-rijbewijs op het rijbewijsdocument bijgeschreven.
Wie een bromfietscertificaat gaat omruilen tegen een rijbewijs AM moet hiervoor betalen en een pasfoto meenemen.
€400?!