Hoi!
Ik heb 2 jaar geleden een laptop gekocht om te gebruiken voor mijn studie. Dit betrof een Fujitsu Siemens, aangezien deze door school wel als 'een goede koop' bestempeld werd. Heb er verder in principe ook geen problemen mee gehad.
Na een jaar is deze laptop echter gecrasht. Vervolgens hebben we hem weggebracht, maar ons werd verteld dat er was niks meer aan te doen was. Dit bedrijfje heeft ons toen een andere laptop aangesmeerd, wederom een Fujitsu Siemens (welke volgens hen exact dezelfde zou zijn als mijn vorige), maar helaas was deze van slechtere kwaliteit (bijvoorbeeld: slechte accu, geen scrollfunctie meer, geen geluidfunctie, geen SD-kaartopening, slechte grafische kaart, niet snel enz). We hebben veel geprobeerd te bellen en te mailen, maar geen reactie meer, helaas.
Nu wil ik toch eigenlijk wel weer een nieuwe laptop aanschaffen, maar heb er verder niet zoveel verstand van.
Omdat ik mijn laptop ook graag mee naar school wil nemen zit ik rond te kijken naar een mini-laptop (netbook, zo'n kleine laptop), aangezien dit ook een stuk in het gewicht scheelt. Nu heb ik alleen hier thuis de discussie of zo'n netbook kwalitatief wel een 'gewone' laptop kan vervangen? Ik wil er in principe gewoon alles mee doen wat je met een 'normale' laptop ook kan doen.
Laat ik zeggen dat ik eigenlijk gewoon op zoek ben naar een goed en snel werkende laptop met genoeg geheugen en een goede grafische kaart. Wat denken jullie, is een mini-laptop een goede koop (en zo ja, welk merk raden jullie aan?), of zijn deze kwalitatief niet te vergelijken met een grotere laptop?
Alvast bedankt!
Groetjes Shaar