Bestaat "echte" liefde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Bestaat "echte" liefde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:45

Mijn definitie van echte liefde: een liefde waar je je hele leven gelukkig mee zou kunnen zijn als alles goed loopt (niks is perfect natuurlijk Lachen ).

Bestaat dit volgens jou. Waarom wel/niet?
Meegemaakt?

Imo, bestaat het weldegelijk, een relatie waarbij je jezelf kunt zijn en ook nog eens je geluk kan delen. Je moet er ten alle tijden wel energie in blijven steken, hoe je dat doet is per combinatie verschillend natuurlijk.

Mijn reden van dit topic is omdat er een hele hoop nare-relatie-ervaringen-topics staan, en een heel stuk minder met goede ervaringen. Goede ervaringen die anderen hoop geven oid.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 03-12-08 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Veirl

Re: Bestaat "echte" liefde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:45

Kunnen mensen een heel leven gelukkig zijn ?

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:47

Tja, het is maar net wat je zelf verstaat onder echte liefde en onder een heel leven gelukkig idd.

moeilijk om te zeggen. het zal vast bestaan maar dan wel bij heeeel weinig mensen..denk ik.

Pilgrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:47

Ja, toen ik mijn huidige partner zag wist ik dat dit degene was waar ik mijn leven mee zou delen, en dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ik was meteen verliefd, de eerste keer dat ik in die ogen keek Haha!

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:48

Ik denk dat slechte momenten ook nodig zijn om de goede momenten te bekrachtigen. Ik geloof in 'eeuwige' liefde, maar dan wel met zijn ups en downs.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:49

Veirl schreef:
Kunnen mensen een heel leven gelukkig zijn ?

Met tussenpozen van mindere situaties, denk ik dat het best mogelijk moet zijn hoor Ja, (ben een pure optimist Bloos ).

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:50

Ik moet wel zeggen dat ookal heb ik ruzie met mijn vriend, dan nog denk ik: wat ben je toch ook geweldig. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:50

echte liefde bestaat................... ik heb het zelf verknald........... maar het bestaat zeker

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:52

Even een mooie quotatie uit "Californication" die voor mij het gevoel van echte liefde beschrijft.

"It was a perfect storm. She said one thing, I said another. Next thing I knew I wanted to spend the rest of my life in the middle of that conversation... Now there’s this feeling in my gut, she might be the one.
She is completely nuts, in a way that makes me smile highly neurotic. A great deal of maintenance required.
She is you, Karen. That’s the good news. The bad is that I don’t know how to be with you right now and
that scares the oliebol out of me. Because if I’m not with you right now, I have this feeling we get lost out there.
It’s a big, bad world full of twists and turns and people have a way of blinking and missing the moment.
A moment that could’ve changed everything.
I don’t know what’s going on with us and I can’t tell you why you should waste a leap of faith on the likes of me.
But damn you smell good. Like home. And you make excellent coffee, that’s gotta count for something, right?"

IMO heeft echte liefde trouwens niets met geluk te maken maar met het gevoel dat je 1 kunt zijn met die persoon. Dat je geluk en ongeluk met elkaar kunt delen. Dat je verdwaald kan raken in elkaar, maar dat je door elkaar jezelf kunt vinden. Dus dat Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:53

KiWiKo schreef:
echte liefde bestaat................... ik heb het zelf verknald........... maar het bestaat zeker

Oh jee, dat is flink... minder.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:54

Ik zou het niet weten. Tot nu toe geloof ik er niet in.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:56

Ik denk dat echte liefde wel nog bestaat maar dat het maar weinig te vinden is.
Of eigenlijk vooral, dat het niet vaak stand houd. (Vaak door omstandigheden)

Mooi gezegd Charlenexx Lachen

True love is when you shed a tear and stil want him. It’s when he ignores you and you still love him. It’s when he loves another girl but you still smile and say; ‘I’m happy for you’, and you mean it.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:01

Equidea schreef:
Imo, bestaat het weldegelijk, een relatie waarbij je jezelf kunt zijn en ook nog eens je geluk kan delen. Je moet er ten alle tijden wel energie in blijven steken, hoe je dat doet is per combinatie verschillend natuurlijk.

IMO moet je in elke gezonde relatie jezelf kunnen zijn en je geluk delen.

Mensen veranderen, tijden veranderen. Dus of je een leven lang gelukkig kunt zijn met een en dezelfde persoon, zou ik je niet kunnen zeggen eerlijk getypt.

Ik leef van dag tot dag en geniet er dan ook van. Ik neem aan dat je niet in een relatie blijft hangen als je niet gelukkig blijft (of iig niet lang, daar ga je aan onderdoor).
Iedere relatie heeft zijn of haar dieptepunten maar zeker ook hoogtepunten. Probeer daar van te genieten en zolang dat lukt; waarom zorgen maken over de houdbaarheid van de relatie? Lachen

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:03

Evantia schreef:
Ik denk dat slechte momenten ook nodig zijn om de goede momenten te bekrachtigen. Ik geloof in 'eeuwige' liefde, maar dan wel met zijn ups en downs.

ik kan het niet beter verwoorden.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:05

Och nobody ever said true love lasts forever...

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:11

Met m'n huidige vriend ben ik echt zeker heel erg gelukkig mee en hij ook met mij..
hopelijk veranderen tijden niet en blijven we eeuwig bij elkaar.
We delen alles samen , geluk , verdriet echt alles !
Hy's mn maatje mn prins..

Alhoewel in het begin echt niet makkelijk was ,
heel veel downs gehad en we hebben allebei op het punt gestaan om er een punt achter te zetten ,
maar toch bleven we voor elkaar vechten..( gelukkig wel ! )

Dus ja ik geloof er zeker in..

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:13

Interessante vraag is ook. is echte liefde leeftijdsgebonden? Bedoel wat weet iemand van 15/16 nou van echte liefde? Dan word je op iedere jongen met mooi haar en een scooter verliefd Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:16

Pilgrim schreef:
Ja, toen ik mijn huidige partner zag wist ik dat dit degene was waar ik mijn leven mee zou delen, en dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ik was meteen verliefd, de eerste keer dat ik in die ogen keek Haha!

Dit had ik ook, dus mijn antwoord is ook ja *LOL*

Wil daarbij wel zeggen dat je zeker ook ongelukkig kan zijn op andere vlakken, ook al heb je de ware gevonden...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:17

Charlenexx schreef:
Interessante vraag is ook. is echte liefde leeftijdsgebonden? Bedoel wat weet iemand van 15/16 nou van echte liefde? Dan word je op iedere jongen met mooi haar en een scooter verliefd Knipoog

Niet mee eens. Ik was 13 toen ik mijn ex leerde kennen en heb een relatie van 4 jaar met hem gehad.

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:18

Babeth schreef:
Charlenexx schreef:

Niet mee eens. Ik was 13 toen ik mijn ex leerde kennen en heb een relatie van 4 jaar met hem gehad.

Maar was dat ware liefde? Of was dat gewoon een leuke/goede relatie?

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:19

Charlenexx schreef:

Ben ik het ook niet mee eens, als ik een vriend heb dan is het omdat hij lief is. En omdat ik om hem geef, als hij er dan leuk uit ziet is dat natuurlijk mooi mee genomen. Ik ben heel blij met mijn vriend, hij is super lief. En tja ook erg knap maar dat is zeker niet de reden dat ik bij hem ben.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:22

De een van 13 is 'ouder' dan de ander, qua doen en laten.

Mijn visie op de TS haar definitie is duidelijk, maar mijn vraag is, wat is echte liefde volgens jullie?
Loop je op straat, zie je een koppel en blert vriendelijk 'Nou, jullie delen duidelijk géén echte liefde!'

De ene relatie is natuurlijk heftiger dan een andere, maar dat ligt vrees ik toch echt aan beide karakters.

En bovendien.. voor altijd.. hoe vaak zie je dat nou nog?
Ik kan af en toe echt volschieten als ik door de stad loop en een ouder koppel gelukzalig hand in hand zie wandelen.
Dát is nou liefde. Lachen

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:24

Hmmm.......6 jaar geleden had ik een relatie met mijn ex-vriend van wel 3 jaar.......................Achteraf ben ik dolblij dat ik hem aan de kant gezet heb voor mijn op en toppie echte liefde waar ik nu nog steeds dolgelukkig mee ben en we 18 juni 2009 5 jaar samen zijn Lovers Voor mij geen ander meer

Dus sja ik vertrouw en geloof nu zeer zeker in ´´echte´´ liefde.! Knipoog

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:24

Charlenexx schreef:

Niet iedereen hoor, ik ben 17 en heb nooit interesse in die jongen met mooi haar en een scooter gehad, alleen in longterm relaties/
Maar dat kwam ook deels omdat ik echt iets betrouwbaars nodig had. En tja lets face it, de jongen met mooi haar en een scooter is vaak niet... dat type.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:25

Ik denk dat het bestaat! Ja Heb zo ook alweer 8 maanden met m'n vriend. Altijd gezellig samen, kunnen het heel goed vinden!
Ja, ik denk dat het bestaat, je leven lang gelukkig met juist die persoon! Ja