De sms is het redmiddel van een lafaard.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jordy_

De sms is het redmiddel van een lafaard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:31

Iemand zei dit een keertje, en als je er zo over nadenkt, is het toch wel waar.

De sms is het redmiddel van de lafaard!

Tenminste bij mij klopt het wel. Ik ben comunicatief zo slecht! Echt het liefst zou alles via de sms of mail gaan. Maar ik weet ook dat je het vaak niet kunt maken, en dan toch beter iemand kunt bellen of persoonlijk aanspreken.
Je gevoelens en/of je mening is nou eenmaal makkelijker te beschrijven met schrijfwoorden dan met praatwoorden.

Wat vinden jullie hiervan?

x Danielle

wendy_x

Re: De sms is het redmiddel van een lafaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:33

ben het helemaal mee eens, ik sms of mail veel liever dan dat ik bel!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:34

Nah, ligt eraan... dingen als je relatie uitmaken met een smsje is wel erg laf ja.
Maar van die zaken als 'ik kom 5 min later' of 'ik ben bijna thuis' kun je makkelijk per sms afhandelen, dan vind ik bellen een beetje omslachtig en niet nodig.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:36

nee om het uit te maken vind ik smsen ook laf....maar om een afspraak te maken met een onbekende ofzo sms/mail ik veel liever!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:36

sms is voor sommige dingen wel makkelijk voor vind persoonlijk een gesprek fijner Lachen

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:37

Jaa, maar ik bedoel. Er word vaak wel de eerste stap naar een relatie uitmaken gezet door middel van een smsje, we moeten praten of ik hebt het gevoel dit of dat.. Je maakt het jezelf dan makkelijker doordat de persoon meestal al genoeg weet dan, en je zijn/haar reactie dan niet hoeft te zien.

Toch Clown?

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:40

De sms is wel erg handig, maar het is alleen jammer dat een sms op verschillende manieren gelezen kan worden en dus ook verkeerd worden geinterpreteerd door de ontvanger (en dan werk ik nog wel op een communicatieafdeling) Koe

Bellen is altijd makkelijker, maar als die persoon niet opneemt of in bespreking zit en hem op stil heeft staan, dan is de sms een goede uitkomst.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:41

Jordy_ schreef:
Jaa, maar ik bedoel. Er word vaak wel de eerste stap naar een relatie uitmaken gezet door middel van een smsje, we moeten praten of ik hebt het gevoel dit of dat.. Je maakt het jezelf dan makkelijker doordat de persoon meestal al genoeg weet dan, en je zijn/haar reactie dan niet hoeft te zien.

Toch Clown?

Persoonlijk zou ik dat soort dingen ook al niet per sms sturen, omdat de ander dan idd al wel weet hoe laat het is... Ook dat is een laffe actie imo, dan kun je nog beter bellen.

Afspraak met een vreemde maken doe ik ook liever per mail, niet alleen omdat ik niet zoveel bel, maar vooral omdat ik af en toe wat chaotisch ben en de afspraak dan tenminste zwart op wit staat en ik hem na kan zoeken Clown

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:42

Het is laf, maar het gebeurd ontzettend veel Ja

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:44

Het is zo'n makkelijk middel om je achter te verschuilen.
Mijn vriend zegt altijd als er echt wat is moeten ze gewoon bellen en niet laf sms& mailen of hyven een echte vriend in geluk of in problemen pakt de telefoon en belt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:45

Jordy_: Dat is waar ja, pas nog een vriendin van me heeft het min of meer uit gemaakt per sms... Dat vond ik geen strakke actie van haar en dat heb ik ook gezegt. Achteraf baalt zij ook dat het zo gegaan is, maar er is nu helaas niets meer aan te doen.
Vind het wel sneu voor haar ex, ik zou zelf ook balen als het mij zou overkomen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:48

Mas schreef:
Nah, ligt eraan... dingen als je relatie uitmaken met een smsje is wel erg laf ja.
Maar van die zaken als 'ik kom 5 min later' of 'ik ben bijna thuis' kun je makkelijk per sms afhandelen, dan vind ik bellen een beetje omslachtig en niet nodig.

Helemaal met je eens!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:52

Dingen die ‘door de beugel kunnen’ doe ik bij voorkeur per sms of per e-mail. Niet omdat ik communicatief niet vaardig ben, maar puur omdat het tijd bespaart. Soms heb ik gewoon geen tijd om een (lang) telefoongesprek en dan is een bepaalde mededeling via e-mail of sms wel handig om te gebruiken.
Andere dingen doe ik gewoon via telefoon.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 15:54

Ik ben zelf ook wel zo, maar nadat iemand dat een keertje zei. Toen ging ik er wel over nadenken, en heb ook door dat je mensen veel meer een plezier doet door het gewoon te vertellen..

En daarbij gaan er ook meer relatie's,vriendschappen kapot door sms,hyves,msn. Want mensen kunnen inderdaad dingen heel anders opvatten terwijl dat niet de bedoeling is.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:56

Ik ben het er helemaal mee eens!
En kan mezelf er ook erg in herkennen helaas. Ik doe alles ook het liefst via de makkelijke weg. Waarom bellen als je het ook in een smsje of mailtje vragen kan? Nouja eigenlijk zou ik wel gewoon moeten bellen maar ik ben communicatief ook niet zo goed..

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:57

Ik vind het soms fijner om te bellen, is directer&sneller, meestal Lachen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:58

En wat ik ook vaak heb... vaak als ik iets door moet geven aan een klasgenoot waarvan ik weet dat ik met haar altijd zeker een half uur aan de telefoon hang sms ik ook liever als ik wat minder tijd heb Tong uitsteken
Als ik wel tijd heb bel ik wel gewoon, maar soms komt t ff niet uit om een uur te gaan bellen Bloos

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:01

Ik sms liever dan dat ik bel. Al ben ik communicatief niet slecht oid, maar het is gewoon leuker en makkelijker. Nadeel is wel dat je niet altijd direct antwoord terug krijgt, natuurlijk. Ik ben het met je stelling eens Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:14

Bij bellen hoort vaak ook een heel sociaal gebeuren van hoegaathetmetjougoedenmetjoumetmijgaathetookgoedhoegaathetopjewerketc.l.ulblaatmekker en daar heb ik gewoon echt niet altijd zin in als ik even wat door wil geven. Ook vind ik het fijn om per sms iets door te geven op een tijd dat niet iedereen meer graag gebeld wordt (na negenen 's avonds bijv., iedereen is nog op maar niet iedereen is na dat uur happy met telefoon)

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:16

Ja, dat is ook nog eenreden om te smsen Ja

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:57

Wat Urielle zegt is bij mij ook de voornaamste reden om te smsen. Eventjes wat melden 'vanavond ben ik 8u op stal, ben jij er dan ook of ben je vanmiddag al geweest', dergelijke berichtjes. Dan heb ik geen zin in een ellenlang telefoongesprek en ik wil mensen voor zoiets ook niet storen, dan is een smsje makkelijk. Het bericht komt dan over en wat ze ermee doen is aan hen.
En idd 's avonds laat, meestal bedenk ik rond half 11 dat ik nog iets had moeten doorgeven. Dan wil ik niet meer bellen in de angst dat ik iemand wakker bel, dus sms ik even.

edit: moeilijke gesprekken/onderwerpen doe ik juist liever persoonlijk of telefonisch, en ook de 'op het randje' dingen, sms kan soms zo verkeerd overkomen en dat is dan niet de bedoeling.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:47

Met mijn vriend 'sms' ik wel eens een ruzie uit, simpelweg omdat hij om 22:00 wegmoet en ik wil niet slapen als er nog ruzie is.
Maar ik praat het liefst in real life, met de sms kan het soms nog eens verkeerd overkomen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:50

ben ik het mee eens.
Ik doe dingen ok liever via sms of email afhandelen.
Ik ben altijd bang als ik iets persoonlijk moet zeggen dat ik over haast van de zenuwen verkeerde dingen ga zeggen en als ik sms kan ik het nog nalezen voordat ik het verstuur.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:53

Ik bel juist liever of spreek mensen persoonlijk dan dat ik sms, mail of msn.
Ik interpreteer sms e.d. vaak verkeerd, anderen hebben dat ook bij mij en dan gaat het meestal fout. Met bellen of persoonlijk praten heb ik dat minder en kan ik ook veel meer kwijt, ik vind dat veel prettiger.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:03

Nee, in mijn geval dan, ik vind smsen gewoon handig, om even wat te vragen aan vrienden of familie, maar bel net zo makkelijk, maak mij echt niet uit Lachen