Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
We zijn bezig met data analyse.
we zijn pas een paar weken bezig en de opdracht van deze week gaat over kruistabellen. 
Citaat:Wanneer p kleiner is dan 0.05, wordt van een statistisch significant effect gesproken. De kans dat de geobserveerde waarden gevonden worden terwijl er geen verband tussen de variabelen bestaat, is dan kleiner dan 5 procent. Dus is het verband 'bewezen'.
De significantie zegt dus iets over de kans dat deze waarden er uit komen als er geen verband is. En de waarde van de significantie is dus in jouw berekening 0,001. De kans dat er geen verband bestaat en dat dan deze waarden gevonden is zo klein dat je veilig aan kunt nemen dat er wel een verband bestaat tussen de gevonden waarden. Dus de nul hypothese zou verworpen moeten worden en de alternatieve hypothese wordt aangenomen.
Alternatieve hypothese aannemen!
Ik weet niet wat voor variabelen de ts heeft, maar als ze gebruik moet maken van kruistabellen neem ik aan dat het nominale/ordinale variabelen zijn en dan lijkt me een regressie niet zo'n goed idee 
Je gaat een hypothese toch niet verwerpen als er 50% kans is dat deze klopt
steeffie schreef:0.5, serieus?Je gaat een hypothese toch niet verwerpen als er 50% kans is dat deze klopt
Dat weet ik dan weer wel zeker
Afkapwaarde bij 50%, dan kun je nog 3x niks zeggen over je toets