liefde kan hard zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

liefde kan hard zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:11

moet even mijn ei kwijt!

ben nu al bijna 4 jaar samen met mijn vriend (vanaf mijn 16e) ik hou ontzettend veel van hem en kan ook niet voorstellen hoe het zonder hem is maar de laatste tijd merk ik toch dat het allemaal zo snel is gegaan

vorige jaar zijn we gaan samenwonen (was toen 19) heel leuk en gezellig had hier niet echt mijn ding maar dat veranderde heel erg toen ik mijn paardje had gekocht! Het ging erg goed veel up en downs gehad ook vanwege het overlijden van zijn vader en een tante.

Maar nu begin ik toch te merken dat hij op mijn zenuwen werkt... zijn conract is niet verlengd maar dat geen donder om een nieuwe baan te zoeken maarja alles moet wel betaald worden natuurlijk...
hij zit maar beetje nutteloos thuis voert geen reet uit als hij uit zijn werk komt (contract loopt tot eind december)
we kunnen alleen maar ruzie hebben...

Bel ik hem net op natuurlijk weer zo stoned als een garnaal en nu denk ik echt bij mijzelf verdien ik dit wil ik dit nog wel... aan de ene kant denk ik bij mezelf blijf ik uit medelijden bij hem of hou ik nou nog echt van hem. Heb ik hier mijn energie nog voorover!
ik ben bang om alleen te zijn geen idee waar ik naar toe zou moeten gaan maar zo wil het voor mij ook niet langer meer!

sorry moest even mijn ei kwijt! (zit nu nog eens zonder peuken ook Boos! )

amazone77

Re: liefde kan hard zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:12

als het niet van twee kanten komt dan zou het voor mij ophouden.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:15

ja aan de ene kant denk ik ook zo... maar aan de andere kant hou ik van hem hebben we samen zoveel meegemaakt! leuke dingen maar ook minder leuke dingen en ik kan dat niet zomaar de prullenbak in gooien!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:18

ik zou zoiezo geen vriend willen die joint rookt...
heb ik tegen mijn vriend ook heel duidelijk gezegd als ik naar je toekom of bij je ben dan wil ik geen vent om me heen die stoned is en stinkt..
roken tot daar aan toe maar drugs no way..

maar als t niet van 2 kanten komt zou ik t stopzetten..
en zeker als de vent geen reed uitvoert en dag en nacht op de bank hangt..
mijn vriend had ook vorige week ontslag genomen maar heb hem echt op de hielen gezeten dat hij weer werk moest gaan zoeken.
want kga natuurlijk niet alles voor hem betalen..
en volgens mij denk jij idem ditto zo.. gewoon flink hem op de hielen zitten hoor en hem trap onder ze kont geven dat hij anders maar een andere baan moet gaan zoeken..
ga anders eens met hem praten over wat je dwars zit..dat doet ook een hele hoop..
of misschien een paar dagen weg met elkaar zodat jullie elkaar weer terug vinden

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:21

amazone77 schreef:
als het niet van twee kanten komt dan zou het voor mij ophouden.

ja idd
je moet eens alles op een rijtje zetten om te kijken wat je wilt.
En wat je voelt dat het moeilijk is snap ik jullie zijn al een tydje bij elkaar.
maar je moet ook aan je eigen denken.
En jij hebt ook je verwerkings proces met het verlies van je vader en tante
Dat gaat niet 1 2 3.
mijn vader is vorig jaar ook overleden.
En ik heb het ook niet verwerkt.
En je moet niet zomaar een relatie van 4 jaar weggooien.
Ga eens met elkaar praten.
En laat hem ww aanvragen dan krijgen jullie wat meer ruimte succes

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:24

tja blowen blijft ook een groot struikel blok maarja ben het na 4 jaar wel gewend hij blowt elke dag (en nog ontkennen dat hij niet verslaafd is)
ik heb zovaak op het punt gestaan weg te gaan hadden we ruzie ofzo en dan pakte ik me spullen maar nooit heb ik door gezet! iets hield mij toch altijd tegen wat dat precies is geen idee! maar het is toch sterk genoeg schijnbaar om mij hier te houden.

Het is zijn vader die is overleden dit jaar mijn vader is 9 jaar geleden al overleden!
op dit moment werkt hij nog he tot eind december! nou ja werken hij gaat er eens heen doet wat timmeren en gaat weer want ze hebben nu ook geen werk voor hem...
maarja zijn best doen om in januari weer aan het werk te gaan doet hij ook weer niet!

we zijn al in gesprekken met een personal coach maar hij denkt zo negatief over zichzelf heeft totaal geen zelf vertrouwen niks en dat is zo moeilijk om daar dan mee te werken zeg maar

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:29

sorry heb verkeerd gelezen
Dat hij zo negatief denkt overzichzelf dat is minder.
iIk weet wat het inhoud jij kan zoveel zeggen als je wilt.
maar hij ziet het anders en pakt dingen anders op.
dat is heel vervelend veel praten helpt.
zeggen ze.
Dat kan ik je niet zeggen want ik praat niet over me gevoelens.
heb dat ook gehad en nu af en toe nog steeds.
Daar gaat wel wat tyd in zitten voor het over gaat .
Maar wat wel belangrijk is dat je hem steunt en er voor hem bent. En het is al een goede start dat jullie gesprekken hebben

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:32

dat ie niet zijn best doet om aan het werk te kunnen gaan heeft er mee te maken met zijn negatief zelfbeeld.
en het totale plaatje mischien heeft ie het overlijden van zijn vader en tante langs zich neergelegt en nog geen plek gegeven.
is het een prater of een binnenvetter

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:35

Ik zie eerlijk gezegd weinig toekomst in jullie relatie. Samenleven met een verslaafde is moeilijk... Je bent nog jong, laat je leven niet verpesten. Besef goed dat als je hier mee door gaat je waarschijnlijk heel je leven voor hem gaat moeten zorgen...

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:41

binnenvetter maar zodra hij geblowd heeft is hij een prater na een beetje aandringen!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:45

Ga eens een maandje of 2 uit elkaar, allebei even je gevoelens op een rijtje zetten. Heeft een vriendin niet een kamer over ofzo, of desnoods je ouders?
En laat hem maar eens voor zichzelf zorgen, zo te horen bevalt t m prima dat ie niet al te veel hoeft en dat dingen wel geregeld worden, denk dat hij ook het idee heeft dat dat met een baan wel losloopt, en anders zorg jij toch altijd nog voor inkomsten?
Bij hem weggaan hoeft niet direct, dat doe je ook niet zo snel na 4 jaar, maar ik zou wel een eigen plekje zoeken en m dan een tijdje niet zien en dan een paar keer afspreken (in de stad ofzo, iets neutraals, niet in jullie huis) kijken of je er nog gevoel bij hebt.
Mochten jullie t dan alsnog proberen, stel een paar regels, laat m maar moeite doen voor jou/jullie
Laatst bijgewerkt door Naranga op 02-12-08 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

babbii_lief

binnenvetter dat zal niet meevallen en ik kan er over meepraten.
wat jou vriend doormaakt.
maar als ie heeft geblowd en hij praat na aandringen.
heeft dat gesprek ook een werking en kunnen jullie daar de volgende dag over verder praten

_Kimo_

Ja ik snap helemaal wat je bedoeld..
Ik heb ook een vaste relatie, ben echt stapelgel op hem, kan echt niet meer zonder hem, maar ik sta soms echt op het punt om het uit te maken!
Soms kan hij zo ontzettend lief zijn, maar soms is het ook echt een ontzettende e..ikel
Hij is in een half jaar tijd ook al 4 keer van baan gewisseld omdat hij het niet leuk vind enzo..
Schiet echt gewoon niet op!
Heb ook met hem gepraat erover, en dat scheelt gelukkig wel.
Moet je ook maar proberen, gewoon je hart luchten, zeggen wat je ervan vind, en als er geen verandering in komt het misschien het beste is om een einde te maken aan jullie relatie..
Ookal is het dan niet leuk, het is voor jezelf wel het beste!
Als hij zegt, dan maar einde relatie, dan weet je wel genoeg toch?
Je moet wel gelukkig zijn in een relatie, al ben je dat niet , kan je denk beter vrijgezel zijn Knipoog

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 23:49

babbii_lief schreef:
binnenvetter dat zal niet meevallen en ik kan er over meepraten.
wat jou vriend doormaakt.
maar als ie heeft geblowd en hij praat na aandringen.
heeft dat gesprek ook een werking en kunnen jullie daar de volgende dag over verder praten

dat is het juist het werkt dan wel 2 dagen en daarna zijn we net zo hard terug bij af!
hij komt net thuis stoned sjaggo en gaat slapen heb gewoon echt geen behoefte om bij hem te gaan liggen! liefst zou ik nu gewoon even weg willen nadeel zijn auto hij moet er morgen mee werken ik geen auto en mijn moeder woont 30 km verder op en woon in een chalet zonder extra kamer of wat! heb nu 2 weken vakantie en het liefst zou ik gewoon ergens naar een rustige plek willen even alleen even niks om mij heen! waarom is alles nou zo moeilijk!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:57

ja dat is wel poedersuiker
en vriendinnen hebben die geen oplossing.
dat je bij een van hun terecht kan.
of dat je moeder je op komt halen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 00:01

nee de mensen die ik hier ken wonen op een kleine studentenkamer dus gaat ook niet werken...
net met veel moed gezegd wat me nou echt dwars zit dat hij zo zijn leven vergooid dat hij zoveel meer in zich heeft dan dat hij laat zien dat hij zo over zich heen laat lopen en dat ik het gewoon niet meer aan kan zien! dat hij alleen gelukkig is als hij heeft geblowd!
ik kan het gewoon niet aanzien! hij kan zoveel meer hij heeft zoveel in zich! het vreet me echt op van binnen!

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:07

ja dat is een nare situati en hij moet dat gaan inzien dat ie veel meer waard is en kan dat ie denkt en blowen gen uitweg is het stelt alleen maar uit .
En weet je elke keer komt het weer terug.
Hij moet stoppen met blowen dan kan hij aan zijn zelfbeeld gaan werken. eerder kan dat niet want hij stelt alles uit.
blowen maakt gelukkig hij is niet meer stoned dus ongelukkig
dus hij gaat weer blowen en het is dus wel degelijk belangrijk dat ie stopt met blowen.
Want alles lijdt eronder en ook jullie relatie. En als jij een tydje weggaat nee je maakt het niet uit maar naar je moeder ofzo.
Hij gaat je missen misschien dat het helpt

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:57

Iemand die blowt of drugs gebruikt kan je proberen te helpen alleen het lost totaal niets op want dat soort mensen moeten het zelf in zich gaan zien dat ze gewoon fout bezig zijn.! Meid ik zou zeggen laat je vriend maar eens keihard op zijn bek gaan of geef hem een schop onder zijn hol.! En zeg daarbij tegen hem van als je zo doorgaat maak je niet alleen je eigen leven kapot maar ook het mijne ´´besef dat goed´´.! Meiss je moet ff keihard je vriend toe spreken en als dat nog niet bij hem door wil dringen dan vertel je hem okee jij niet luisteren ? Ik nu weg gaan want wil voor mezelf rust en helemaal voordat je mijn leven verwoest.!

Ik heb een ex waarmee ik anderhalf jaar mee heb lopen tobben woonde ook al best snel samen met hem en ook hij kreeg op een dag ook te horen dat zijn contract niet verlengd zou worden doordat ie niet genoeg heeft laten zien etc...Hij kwam toen thuis en vertelde me op een domme toon van ´´Schat zodat je het al vast weet ben ik straks een bankzitter heerlijk.!´´ Ik geloofde mijn oren niet en riep naar hem van ´´WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT.!!!! Word je contract niet verlengd dan ? Hij zo nee sorry en plofde vervolgens neer op de bank of voor de pc, ik kon wel janken want ipv nieuwe baan te zoeken bleef ie maar voor zich uit te staren en stak ook maar geen ene poot uit om nieuw werk te zoeken..Toen naderde het slot het einde van zijn contract, meneer bleef dagen in bed liggen of zat te gamen of te computeren, en ik ik werkte toen 7 dagen in de week op een handel/springstal en had daarbuiten ook nog mijn eigen paarden te doen, waarop meneer op een dag uit zich zelf ontplofte en tegen me schreeuwde van ´´Schat waarneer gaan we op vakantie ?´´ Waarop ik zei van waarneer jij een nieuw baan hebt.! Oeii die kwam hard aan bij meneer, maar om lang verhaal kort te maken heb ik anderhalf jaar zo geleefd met mijn ex. Op een dag kwam een goeie vriend van me langs (een goeie vriend die al veel langer gevoelens voor me had maar ze had weggestopt), hij riep tegen me van kom ik help je met je spullen en jij komt tijdelijk bij mij inwonen want zo zie ik je ook niet gelukkig worden.! Ik was toen voor tijdelijk bij een goeie vriend ingetrokken en heb ook gewoon mn ex in ons huurhuis laten wonen 3 maanden toen moest ik van mn goeie vriend de huur opzeggen...En weet je ik ben mn goeie vriend enorm dankbaar voor hoe ie me geholpen heeft, en waar ik nu gestrand ben ben helemaal gelukkig heb een goedlopende relatie van bijna 5 jaar net een huis gekocht etc helemaal HAPPY.!!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:08

.