Art & Design Opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Art & Design Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 16:30

Haay!! Haha!

Ik zit nu in mijn tweede jaar van VMBO Theoretisch(mavo) en ik moet dit jaar geloof ik ook sectoren gaan kiezen. Omdat ik al heel lang Art & Design wil gaan doen heb ik dus pas geleden de eindhovense school gemaild en die vertelden mij dat ik daarvoor sowieso Engels, Nederlands, wiskunde en natuurkunde moet hebben. Prima, maar op het moment heb ik echt mijn twijfels bij de opleiding zegmaar. Ik heb niet echt een idee van wat ik er kan verwachten en wat ik daarna allemaal precies kan worden enzovoort. Ik vroeg me dus eigenlijk af of er hier een bokker is(of meerdere) die mij wat meer over deze opleiding kunnen vertellen en hun mening erover kunnen geven.

Groetjes
Limitless
Lachen

A_nouk

Re: Art & Design Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 00:48

Ik kan je helaas niets over de opleiding en de keuze daartoe vertellen.
Wel wil ik je een tip meegeven aangezien ik ook bij de eindhovense school ben geweest.
En het schijnt dat de loting om toegelaten te worden tot het MBO heel minimaal is, aangezien alle studenten die op de vmbo-school van de eindhovense school voorrang hebben op de mensen die willen instromen op het MBO.

Nu weet ik dat ondertussen 3 jaar geleden toen ik daar geweest ben, er een instroomprogramma is voor mensen die op het VMBO zitten.
IMO lijkt mij dit wel geschikt voor jou aangezien jij nog niet de keuze hebt gemaakt welke opleiding je precies wil gaan doen je kunt daar gewoon je VMBO afronden met een speciaal op art/design ect gericht profiel. En je bent zeker van een instroming en je kunt mooi bekijken of je het wat vind en anders gewoon nog vertrekken en wat anders gaan doen.

Hier heb je de link voor de website.
Onder die man kun je op VMBO klikken hier staat wat info.
http://www.eindhovenseschool.nl/flash/index.php

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Moet zeggen dat hun MBO school en manier van les geven mij heel erg trok maar ik voor een hele ander boeg heb gekozen, helaas nu achteraf Knipoog

oester

Re: Art & Design Opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 14:54

Ik heb 1,5 jaar op die school gezeten, en ik vond de toelating maar minimaal. Erg makkelijk dus. Ik heb daar voor grafisch vormgever gezeten maar dat beviel me toch niet zo goed als ik dacht.
Ik weet niet hoe dat nu zit maar ik had de sector zorg en welzijn en daar heb ik nooit iets over gehoord. Knipoog
Verder zou ik iig ff goed de site lezen, daar kan je vast meer te weten komen of wat je er allemaal me kunt worden. Als je nog vragen hebt dan pb me maar. Lachen