Overleden docent..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Overleden docent..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:14

Hoi hoi, ik dacht ik laat het hier ook eens een keer van me afschrijven..
Vorige week donderdag is er bij ons op school een docent overleden. Enkele klasgenoten hadden les van hem gehad. Hij zij zelfs nog dat hij er wss uitzag alsof hij tot 4 uur in de kroeg had gehangen maar hij voelde zich erg ziek, en hij was speciaal voor deze les naar school gekomen omdat hij het toch wel een erg belangrijke les vond. Ik had de week ervoor een gesprek gehad met hem omdat ik me niet meer kon inschrijven en de lessen deze periode gaag wilde volgen. Mijn klasgenoten waren zo enthousiast over hem en zijn eerste les. Hij zou nog mailen of ik kon instromen maar dit heeftie niet meer gedaan, ik zelf had besloten om het dan maar in de 4e periode te gaan volgen.
Nougoed, na de les liep hij langs de informatiebalie en daar is hij plotseling in elkaar gezakt. Ambulance was er binnen 3 minuten ( ziekenhuis ligt t.o. de school) , verpleegkundige waren er meteen bij ( deze opleiding zat ook in het gebouw) en hij is meteen gereanimeerd door een docent van onze opleiding. Helaas is hij toch meteen overleden.

Dit heeft me toch ontzettend doen nadenken.. ook al kende ik hem niet persoonlijk, toch komt het ontzettend dichtbij, een man van 44 jaar, in de bloei van zijn leven. Zat bij een band, schreef, gedichten, en echt passie voor zijn vak. Hij heeft 2 kinderen en zijn vrouw achtergelaten..
Ik zit er best wel mee, niet zozeeer om hem maar wel om het feit dat het je toch met je neus op de feiten drukt, dat het ook in mijn kring zomaar kan gebeuren.. Ik moet er echt niet aan denken dat ik plotseling mijn vriend kan verliezen zonder afscheid te nemen, hem vast te kunnen houden etc..
Ik vind het eigenlijk gewoon ontzettend eng.. zit nu ook met tranen in mijn ogen met het idee dat het zomaar kan gebeuren..

Woensdag wordt hij begraven, veel docenten gaan erheen en ook veel leerlingen. Mijn klasgenootjes die als laatste les hebben gehad van hem gaan er ook heen, en nou heeft een klasgenoot gevraagd of ik er ook heen zou gaan, ze vertelde dat het mss ook goed was omdat k erook best wel emotioneel onder was toen we het erover hadden in de klas.
Ik weet niet goed wat ik er mee moet..
Aan de ene kant vind ik het harstikke raar.. eigenlijk ken ik hem niet zo goed, van het voorbijlopen/ enkele college's en toen dat gesprek.. maar verder? Een begravenis is wel iets persoonlijks, maar aan de andere kant is het natuurlijk ook wel een goede ervaring, hoe stom het ook klinkt..
En dan kan ik er ook zijn voor mijn klasgenoten..
Ik vind het zo dubbel, wat zouden jullie doen in zo'n geval?

Sorry voor dit lange verhaal.. Maar ach zoveel topics open ik niet dus ik hoop dat je de moeite neemt om het even te lezen en een berichtje achter te laten Lachen

Liefs Chantal

Mowoah

Re: Overleden docent..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:18

Allereerst; sterkte ermee.
Als jij je er goed bij voelt, zou ik gewoon naar de begrafenis gaan. Ik merk uit je verhaal dat je er wel mee zit dus misschien dat je het zo een beetje af kunt sluiten. Lachen

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:21

Als het voor jou de manier is om het af te kunnen sluiten zou ik gaan. Je laat door je komst de familie merken dat je hun geliefde familielid zult missen als onderdeel van je dagelijkse wereld en dat hij op jou een onuitwisbare indruk heeft gemaakt. Dat is voor de nabestaanden een fijne gedachte en iets waar ze steun uit kunnen halen, hoe klein je bijdrage dan ook is door er gewoon alleen maar te zijn.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:23

Inderdaad gewoon gaan Ja

Dit is iets belangrijks voor je, misschien krijg je er spijt van als je niet gaat. Sterkte in ieder geval Ach gut

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:24

Ik schrok ook erg van dit bericht, zo jong nog. Ik kende de docent niet, maar wel van horen (Fontys Tilburg). Ik was die dag niet op school, maar hoorde van andere studenten dat ook onze docenten ook érg van streek en emotioneel waren nadat ze het hoorden van hem...
Sterkte, zoals Mowoah zegt, als je je er goed bij voelt naar de begravenis gaan. Denk dat het ook een grote steun is voor zijn nabestaanden dat zoveel studenten en collega's zo betrokken met hem waren Lachen

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:32

Ik ben het ook met de andere bokkers eens. Gewoon gaan Ja Een manier om het af te sluiten voor jezelf. Een docent is ook gewoon maar een mens en ik zou dat zeker niet als grens of grote stap ervaren!
Sterkte in ieder geval! Lachen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:35

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes, Ja het bericht is inderdaad snel rond gegaan Urselin. Hij deed ook ontzettend veel voor fontys.
Misschien dat ik het wel moet doen, ik vind het wel een beetje eng. Ik ben ook bang dat ik er misschien alleen maar meer van streek raak.. het is allemaal wat..

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:41

Ach gut Veel sterkte als je besluit te gaan, je zult veel steun hebben aan je mede-studenten en ook aan je docenten.

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:41

Vorig jaar, vlak voor kerst, is een oud klasgenoot van mij overleden. Die jongen had acute leukemie gehad en was binnen 24 uur overleden. Nog geen 20. Hier was ik heel erg van geschrokken en erg ontdaan. Ik ben ook naar zijn begrafenis geweest, samen met nog wat andere oud-klasgenoten. Heb echt keihard staan huilen, maar daarna was het ook klaar Lachen Ik zou écht gaan, neem desnoods een vriendin mee, het helpt namelijk echt.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:02

Ik hoorde het ook, ik zit zelf ook op fontys fliedner ( TP ).
Wat ontzettend heftig zeg Scheve mond!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:18

Als eerste, veel sterkte (ook voor de nabestaande).

Als ik jou was, zou ik gewoon gaan. Als halverwege de dienst blijkt dat je het om de een of andere reden niet aan kan, kan je altijd nog even naar buiten lopen.
Je hebt het dan in ieder geval geprobeerd en dat lijkt mij beter dan achteraf een schuldgevoel krijgen omdat je niet geweest bent.