Boeken in Belgie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Boeken in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:40

Omdat ik net een ander topic zit te lezen, herinner ik me dat ik dit ook nog even op Bokt wou vragen Clown

Ik moet voor school regelmatig boeken aanschaffen. Nou is het probleem dat ik op een Nederlandse hogeschool zit, maar ik woon in Belgie. Tot dusver rij ik steeds naar de binnenstad van de stad waar ik studeer maar daar kun je moeilijk parkeren, dus dat is eigenlijk heel irritant. Nou vroeg ik me af of Belgie ook een soort bol . com heeft. Hier in de boekhandels kan ik nl. mijn studieboeken niet bestellen omdat die van een Nederlandse uitgeverij afkomstig zijn waar zij niet van afnemen. Enkele keren geef ik mijn medestudenten geld mee en dan halen zij twee exemplaren, een voor henzelf en een voor mij maar dat is ook allemaal nogal omslachtig.

Dus: heeft Belgie ook een uitgebreide (internet of echte) boekhandel a la Bol?

Armaris

Re: Boeken in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:01

Beetje laat maar ik weet dat er een boekenbeurs is in November waar verschillende uitgeverijen van studieboeken samen komen en je daar je boeken kan halen. Misschien kan je iets soortgelijks vinden? Dacht dat je het in Brussel regelmatig tegenkwam.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:03

Misschien is Fnac wel iets?
Geen idee of ze deze boeken hebben, maar je kan het altijd eens opzoeken. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:12

De Fnac bestelt niet bij andere uitgeverijen dan waar ze zelf inkopen helaas.
De boekenbeurs zal ook die specifieke studieboeken niet hebben en bovendien krijg ik per periode (10 weken) pas mijn boekenlijst, dus niet voor het hele jaar vooruit.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:18

En de Sleghte? http://www.deslegte.com
Ik weet natuurlijk niet welke opleiding je doet? Misschien is het gemakkelijker als je dat even zegt?

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:20

www.proxis.be

Waarom bestel je niet gewoon bij Bol? Leveren die niet in Belgie?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:24

De Slegte zou een optie kunnen zijn, kun je daar gewoon bestellen met acceptgiro of bankoverschrijving? Ik doe lerarenopleiding geschiedenis en maatschappijleer, dus boeken variëren van pedagogiek tot didactiek tot vakinhoudelijke boeken als politicologie, sociologie of bepaalde historische thema's.
Proxis kende ik nog niet, daar ga ik even kijken.

Bol levert wel in Belgie maar dan moet je betalen met de creditcard en die hebben wij niet.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:26

de sleghte op de meir in a'pen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:28

Via IDEAL en creditcard is Sleghte Ja Maar die hebben wel veel winkels waar je langs kan gaan Ja

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:30

Chips, dat is bij Bol dus ook, en dat kunnen wij niet. De winkel op de Meir heeft me iig in het eerste studiejaar niet kunnen helpen en toen moest ik best heel wat boeken hebben als newbie student.

Maar hopelijk kan Proxis me in de toekomst helpen, daar kan het nog gewoon ouderwets met een bankoverschrijving Tong uitsteken

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:49

Kan je niet vragen of een studiegenootje ze voor je haalt/besteld? en dat je dr gewoon contant terugbetaald?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:56

Dat doe ik nu dus wel eens, met vooruitbetalen, als het om kleinere bedragen of een enkel boek gaat. Alleen zitten echt niet alle andere studenten erop te wachten, zeker niet als het om honderden euro's gaat en dat snap ik wel. Met mijn voltijd studie ben ik bijna klaar en deeltijdstudenten zijn sowieso individualistischer ingesteld.