Boeken in Belgie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Boeken in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 20:40

Omdat ik net een ander topic zit te lezen, herinner ik me dat ik dit ook nog even op Bokt wou vragen Clown

Ik moet voor school regelmatig boeken aanschaffen. Nou is het probleem dat ik op een Nederlandse hogeschool zit, maar ik woon in Belgie. Tot dusver rij ik steeds naar de binnenstad van de stad waar ik studeer maar daar kun je moeilijk parkeren, dus dat is eigenlijk heel irritant. Nou vroeg ik me af of Belgie ook een soort bol . com heeft. Hier in de boekhandels kan ik nl. mijn studieboeken niet bestellen omdat die van een Nederlandse uitgeverij afkomstig zijn waar zij niet van afnemen. Enkele keren geef ik mijn medestudenten geld mee en dan halen zij twee exemplaren, een voor henzelf en een voor mij maar dat is ook allemaal nogal omslachtig.

Dus: heeft Belgie ook een uitgebreide (internet of echte) boekhandel a la Bol?

Armaris

Re: Boeken in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:01

Beetje laat maar ik weet dat er een boekenbeurs is in November waar verschillende uitgeverijen van studieboeken samen komen en je daar je boeken kan halen. Misschien kan je iets soortgelijks vinden? Dacht dat je het in Brussel regelmatig tegenkwam.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:03

Misschien is Fnac wel iets?
Geen idee of ze deze boeken hebben, maar je kan het altijd eens opzoeken. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:12

De Fnac bestelt niet bij andere uitgeverijen dan waar ze zelf inkopen helaas.
De boekenbeurs zal ook die specifieke studieboeken niet hebben en bovendien krijg ik per periode (10 weken) pas mijn boekenlijst, dus niet voor het hele jaar vooruit.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:18

En de Sleghte? http://www.deslegte.com