Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Armaris schreef:Ik ben zelf 18 en woon al 7 maanden samen met mijn vriend![]()
Wij gaan wellicht volgend jaar zelfs aan kinderen beginnen.
Andere leeftijdsgenoten begrijpen niet waarom ik het doe: je hebt nog een heel leven voor je, geniet van je jeugd!
Ik geniet ervan, alleen anders
Ik kijk niet op of om als iemand me zegt dat hij/zij al vroeg samenwoont, het is een samenloop van omstandigheden en je moet iedereen in zijn waarde laten. De een is nu vroeger rijp dan de ander. Door gebeurtenissen in zijn leven denkt deze persoon anders, of gewoon simpel door de opvoeding.

BraveSpots schreef:Tegenwoordig lijkt het stoer om jong volwassen te zijn, daarom erger ik mij ook aan veel mensen die roepen dat ze al helamaal volwassen zijn aan 17/18 jaar. Omdat je dat van jezelf denkt, daarom is dat nog niet echt zo hoor.
Overigens vind ik het geen gezonde situatie, als je al echt zo vroeg volwassen bent. Lijkt dat er dan toch één en ander (bewust of onbewust) is fout gelopen in je leven. Veelal kan je daar niks aan doen, maar omdat dan trots overal te verkondigen (bij wijze van spreken) vind ik een ander uiterste.
dan kan ik daar heel hard om lachen, wat was ik toen onvolwassen. Dus ik kan nu best zeggen dat ik mezelf redelijk volwassen vind, maar ik denk dat ik daar over een paar jaar nog wel heel erg op terug ga komen.
Armaris schreef:Ik ben zelf 18 en woon al 7 maanden samen met mijn vriend![]()
Andere leeftijdsgenoten begrijpen niet waarom ik het doe: je hebt nog een heel leven voor je, geniet van je jeugd!
Ik kijk niet op of om als iemand me zegt dat hij/zij al vroeg samenwoont, het is een samenloop van omstandigheden en je moet iedereen in zijn waarde laten. De een is nu vroeger rijp dan de ander. Door gebeurtenissen in zijn leven denkt deze persoon anders, of gewoon simpel door de opvoeding.
detour schreef:Armaris schreef:Ik ben zelf 18 en woon al 7 maanden samen met mijn vriend![]()
oei.
Kinderen daar kun je nog een hele tijd aan beginnen.
ga eerst eens lekker een tijdje van elkaar genieten, kinderen zijn nl geen "dingen"maar levende wezens waar je zowat 20 jaar aan vast zit.![]()
Tuurlijk, jij kan voor je leeftijd best volwassen zijn, hoor, maar je zult zien dat je over een jaar of 5 al weer veel volwassener bent, wat voor een kind een betere basis is. En dan kun je zien of jullie en beide emotioneel, mentaal en financieel beide voor klaar zijn.
Dat is bij mij medisch gezien zeer moeilijk.
Ik heb gewoon mijn eigen keus en wie daar niet mee akkoord is...prima.BraveSpots schreef:@Lalidan: Jouw verhaal is precies wat ik bedoel. Als je al écht zo vroeg volwassen bent moet dat eerder een teken zijn dat er iets niet is goed gelopen en dat je ergens (wsl) met een probleem zit. In plaats van een teken dat het tijd is om je te settelen en aan kindjes te beginnen.
Nog niet helemaal maar wel volwassener dan veel andere stellen van onze leeftijd. Ook door onze 3 jaar-relatie. detour schreef:Kids neem je ook niet, het is een voorrecht als je ze krijgt, no offense, maar tegen die term kan ik niet.
Uiteraard moet je het zelf weten, alleen vraag je wel even af of het voor het kind fair is, gezien je leeftijd en je medische situatie.
Sterkte!