Het begint met de bel. Goedemiddag mevrouw, gevolgt door grote prodent grijns en ID kaartje onder mijn neus
. Jawel nette kleding, papier en pen in de aanslag en bijna een voet tussen de deur, het kwartje valt, het is een verkoper
*ziet afgrijzen aan voor wantrouwen* U hoeft niet te schrikken hoor *wederom prodent grijns*
Vervolgens wordt me uitgelegt dat ik veeeeeel te veel betaal voor mijn vaste lasten die een paar euro omhoog zijn en ik wel 14% (werd later 9) goedkoper uit kan zijn, het scheelt namelijk wel €120 (werd 60 tot 70) euro op jaarbasis.
*Kijkt nu teleurgesteld bij uitblijven van vreugdedansje en blijde omhelzing* Nieuwe poging: u kunt nu veel geld terugverdienen, ik wilde dat ik zoveel in een paar minuten kreeg, dan was ik miljonair *kijkt nu heel blij*.
Ik geef nu toe dat al het geratel heel imponererend klinkt als je twee keer zo snel praat als normaal zonder adempauze en voornamelijk de termen grote korting, rijk en wat leuke bedragen en percentages bij elkaar stopt. Desalniettemin ben ik per definitie niet van plan om een handtekening te zetten in mijn deuropening terwijl ik niet meer kan onthouden dan dat het over gas en electra gaat.....
Meneer heeft na het volgen van talloze *overrompel de bewoner* cursussen feilloos door dat ik nog niet in juich en toehap stemming verkeer en besluit over te gaan tot drastischer maatregelen.*Heeft lief kijkende sidekick waarschijnlijk laten bellen want telefoon begint nu veel kabaal te maken*
* Doet nu heel gehaast en stapt naar voren* Nou als u even een tafeltje beschikbaar heeft dan zullen we dit even in orde maken en kunt u het daarna op uw gemakje doorlezen.
Ik, vastbesloten om niet toe te geven, meld dat ik het liever eerst lees en daarna zelf wel actie onderneem
Was kennelijk het verkeerde antwoord, want nu wordt ik ingelicht over de bij wet verplichte wettelijke acht dagen bedenktermijn.
Nu wordt, naar later blijkt de laatste poging ondernomen. Als we dan nu even naar een tafeltje gaan.....*kijkt hoopvol*
Wederom heel fijn, maar ik meld weer dat ik toch echt niet nu iets ga tekenen. Dit bleek dan uiteindelijk afdoende om hem in rap tempo te laten doorstromen naar zijn volgende slachtoffer.
Ik ben toch benieuwd hoeveel mensen er nou bezwijken voor zo iemand. Ik vind de wervingstactiek persoonlijk best "agressief", ik kan me voorstellen dat mensen daardoor overrompeld worden. Vervolgens denken de meesten laat maar en gebeurt er in die acht dagen dus niets.
Nu ik zit te schrijven vraag ik me ernstig af wat er nu eigenlijk goedkoper is. Ik geloof dat hij het over netwerkkosten had, maar volgens mij blijven die hetzelfde als je van leverancier veranderd. Je hebt immers nog steeds dezelfde netbeheerder. Het zou me niets verbazen als het een groot kletsverhaal was, het gaat immers om de handtekening en zonder een halfuur gericht vragen of een geluidsopname is er niemand die onthoudt wat hij nou eigenlijk verteld

, anders is mijn telefoon gewoon uit), toen had ik er tabak van en heb ik gezegd dat ze NIET meer hoefden te bellen want ze konden blijkbaar na aanhoudend vragen niet in de avonduren bellen/niet luisteren. Inmiddels hebben ze alweer drie keer gebeld waarop ik ze verteld heb dat ik contact op ging nemen met de consumentenbond als ze zouden blijven bellen. Tot nog toe was zaterdag het laatste belletje, maar ja, het is pas maandag...
.
En je doet helemaal niet talloze cursussen hoor, er worden gewoon straten toegewezen en hallee, doe je best maar. De ene persoon heeft dus nogal een andere verkoopstechniek als de andere
) met allemaal moeite haalt hij een geurtje uit zijn kartonnen doos. En laat mij ruiken. Echte gucci geur. Nou meneer, sorry dit is niet mijn soort geur. Maar blijven doorgaan dat het gratis is, uiteindelijk kwam het erop neer dat ik dan toch 17 euro moest betalen terwijl het anders tegen de 50 euro uit de winkel zou zijn. Met een niet zo'n vriendelijke prodent smile is hij weer afgedropen nadat ik vroeg het was toch gratis geef mij er dan gewoon 1? Was niet de allerbeste verkoper blijkbaar
) of hij wel eens de veronica las. Nou die leest ie dus thuis bij zn ouders wel eens, maar hij kijkt zelf eigelijk nauwelijks tv, maar hij vind het wel een leuke gids. Nou of hij het dan leuk vond om een jaar gratis (lees 2 euro permaand, want je moet wel zelf de verzendkosten betalen) de veronica te gaan lezen en dan kreeg hij er een bon van een healthcentre bij of een bioscoopbon. En ze zou direct zn naam wel noteren en haar hele forumuliertje invullen voordat mn vriend ook nog maar iets kon zeggen. Dus vriend nogmaals duidelijk gemaakt dat een gids nutteloos is als je nauwelijks tv kijkt. Maar dan doe je het toch wel om die kado bonnen? Dus vriend heel vriendelijk, ik weet wel andere manieren om me te ontspannen (waarbij hij mij dan weer heel veelbetekenend aankijkt
Volgens mij ben ik nou ECHT duidelijk geweest