Droom ivm overleden moeder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

Droom ivm overleden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 11:57

Omdat er toch enkele dromenkenners op bokt zijn, ga ik jullie nog een keertje 'lastigvallen' met mijn droom.

8 maanden geleden is mijn moeder (57j) overleden aan kanker. De daaropvolgende weken heb ik enorm veel over haar gedroomd.
Die dromen gingen voornamelijk over het feit dat ze terug leefde en ik zei telkens: "zie je wel, er is helemaal niets gebeurd."
Ik heb toen ook een topic geopend, en er waren vele andere bokkers die dit ook hadden. Enkelen zeiden ook dat het mijn mama is,
die via mijn dromen dromen contact zoekt.

Ik ga jullie even een stukje voorafgaand vertellen:

Ik droom soms dat mijn mama niet echt gelooft dat ze er niet meer is... Dan probeer ik het haar te vertellen in m'n droom, maar het
lukt nooit echt zeg maar.

Nu droomde ik deze nacht dit:

"Ik kwam aan bij ons in de tuin en mijn mama zei iets tegen me in de trend van: Ben je nu deze nacht tot half 3 uitgeweest?
Waarop ik antwoordde: Nee, ik heb wel enkele dvd's bekeken en ik ben pas rond die tijd gaan slapen.
Hoe het onderwerp juist ter sprake kwam weet ik niet meer. Maar opeens ging ik dus weer tegen haar vertellen dat ze er niet meer is...
Ik wreef over mijn tattoo (ik heb een in loving memory tattoo voor haar op m'n arm) en zei: kijk, dit is een tattoo, het gaat er niet meer
af, deze staat er omdat jij er niet meer bent... Toen begon ze te huilen en ik nam haar vast om haar te troosten."

Vlak daarna werd ik dus wakker. Ik had een beetje een vreemd gevoel... Geen vervelend gevoel, maar gewoon raar. Ik wist niet goed wat
ik van deze droom moest denken.

Wat me ook opviel in deze droom was dat mijn mama een rood shirt aan had. Misschien dat dit een bepaalde betekenis heeft?
Ik had ook effectief tot heel laat Prison Break dvd's zitten kijken.

Deze droom komt op mij een beetje over alsof m'n ma nu zelf vrede heeft genomen met haar overlijden, en dat ze misschien op haar 'bestemming' is aangekomen, waar dat ook moge zijn. Het klinkt misschien raar, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.

Als iemand (dromenkenners, paragnosten, ....) hier iets in herkent, dan hoor ik het graag!

Alvast bedankt om te lezen!

Groetjes Nicky

edit: in mijn post hieronder staat wat meer info ivm haar overlijden.
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 01-12-08 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Droom ivm overleden moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:00

allereerst, gecondoleerd en sterkte.

en ik heb zo het gevoel dat je moeder nu echt beseft dat ze er niet meer is. Misschien een hele vreemde vraag maar had je moeder er vrede mee dat ze overleed ofniet?

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:05

breezy302 schreef:
allereerst, gecondoleerd en sterkte.

en ik heb zo het gevoel dat je moeder nu echt beseft dat ze er niet meer is. Misschien een hele vreemde vraag maar had je moeder er vrede mee dat ze overleed ofniet?

Dankje!

Dat is inderdaad iets wat ik niet zeker weet. Het is echt enorm snel gegaan. Het is misschien handig dat ik dat hier ook even uitleg.
Sinds 2004 werd er bij mijn ma kanker vastgesteld. chemokuren, enkele operaties, ... Het ging op en neer.
Tot begin 2008, ze kreeg vaak geen chemo omdat haar bloedwaarden te slecht waren, koorts, enz...
De tumor in haar lever kreeg zo ook de kans om enorm uit te breiden.

Op 28 maart heb ik zelf het besluit genomen om haar naar de spoedafdeling te brengen omdat ze echt enorm veel pijn had.
Ze wilde niet meteen mee dus ik belde naar mijn HA. Deze zei me: Doe haar maar naar de spoed, want ze gaan er niets meer aan kunnen doen,
het is terminaal.

Ik heb haar dan die dag naar de spoed gedaan, daar kreeg ze pijnstillers, wat al snel morfine werd. Maandag 31 maart is ze overleden. Ze is zonder pijn stilletjes weggeleden. Nu is het inderdaad wel zo dat er helemaal geen palliatieve begeleiding ofzo was. Ik denk niet dat mijn mama in eerste instantie WIST dat ze daar ging sterven zeg maar. En ik kon het ook niet over m'n lippen krijgen. Dus er is geen bewust afscheid geweest.

Enkele dagen voor ik haar naar het ziekenhuis deed zei ze wel een keer: als ik moet kiezen tussen doodgaan of verder leven met zo'n pijn, zou ik liever doodgaan...
Laatst bijgewerkt door Nickytje op 01-12-08 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:07

Ik kan me voorstellen dat je je raar voelt naar zo'n droom..mijn moeder is 4 jaar geleden overleden aan kanker en ik droom vaak het moment waarop ze ziek wordt..of ik droom iets heel gewoons waar ze er gewoon bij is..

Ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat wanneer je over iemand droomt diegene bij je is..of het daadwerkelijk zo is weet ik niet..het is wel een mooie gedachte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:11

ik denk 2 verschillende dingen, 1: denk ik dat je moeder is geschrokken van haar plotselinge dood. maar aan de andere kant heeft ze zelf al aangegeven: zo hoeft het van mij niet meer.

moeilijk uit te leggen maar je moeder had wel vrede met haar dood maar niet het plotselinge ervan snap je wat ik bedoel? en ik denk idd ook dat als je over overleden mensen droomt dat ze bij je zijn

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 12:12

breezy302 schreef:
ik denk 2 verschillende dingen, 1: denk ik dat je moeder is geschrokken van haar plotselinge dood. maar aan de andere kant heeft ze zelf al aangegeven: zo hoeft het van mij niet meer.

moeilijk uit te leggen maar je moeder had wel vrede met haar dood maar niet het plotselinge ervan snap je wat ik bedoel? en ik denk idd ook dat als je over overleden mensen droomt dat ze bij je zijn

Dat gevoel heb ik inderdaad ook wel. Ze gaf aan dat ze zo niet meer verder wou, maar het ging opeens wel erg snel. Op amper 3 dagen was alles voorbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:15

maar toch denk ik dat ze er nu wel vrede mee heeft! en nu op haar manier in jou droom afscheid heeft genomen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:07

meid, ik krijg helemaal de kriebels van je verhaal.
waarom? omdat ik hetzelfde heb meegemaakt, mijn moeder is plotseling overleden op 44 jarige leeftijd, hartinfarct.

sinds dat dat gebeurt is droom ik over haar en met haar, en ook idd gewone "echte" gesprekken ook. veel mensen zeggen tegen mij, Jill het is maar een verbeelding, maar het is zo levensecht, ze zegt dingen die ik voel en wat ik heb gedaan en weet ik veel wat nog meer.

ik blijf zeker je topic volgen, misschien heb ik er zelf ook wat aan Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:10

Je hebt mensen nodig om te dromen, jij gebruikt je moeder.Alles wat iemand zegt of doet in je droom dat ben jij zelf.Je kiest zelf de mensen in je droom uit.Kijk dus goed naar wat de mensen in je droom te vertellen hebben, kijk ook naar hun kwaliteiten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 13:17

Ik vind het altijd moeilijk om hier een oordeel over te geven.

99 van de 100 keer zijn dromen niks paranormaals , maar gewoon je eigen fantasie.

Ik zou me er verder niet teveel mee bezig houden, niemand kan jou hier namelijk de bevestiging geven dat het echt je moeder is, niemand kan dat !

Waarom houd je niet gewoon het gevoel vast dat je er zelf bij hebt?
Jij voelt zelf dat het zo is als je denkt, PUNT. Hou dat zo, en ga niet vragen aan jan en alleman, want heus, niemand hier kan jou dat vertellen.

Mocht je er aantoe zijn, dan kun je wel evt met een foto van je moeder naar een goed medium gaan voor een sessie.
En dan zul je wel een duidelijker antwoord krijgen op je vragen.
Een goed en eerlijk medium zal ook eerlijk zeggen als ze geen contact met je moeder krijgt, of als het niet waar is.
Ga niet op een beurs zoeken naar zo'n medium, want dat zijn vaak charlatans die je naar de mond praten Knipoog

Ik weet niet waar je ergens in bels woont, maar ik weet net over de grens in nederland wel een heel goed medium waar je met een gerust hart terecht zou kunnen.