Teveel medelijden met mensen hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Teveel medelijden met mensen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 11:54

Tja ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het moet omschrijven maar ik heb zeg maar vaak medelijden met mensen en ik ben echt veeltste goed van vertrouwen wordt niet snel boos op mensen ook al flikken ze mij de gemeenste dingen.. voorbeeld :

* ik zou toen ik 14 was (ofzo) een keertje bij mijn oma slapen, ik woon in groningen en mijn oma woonde in Assen naja heel dichtbij opzich.. mijn vader brengt me op de motor blijft gezellig nog een hele poos en wil daarna weer richting huis maar eerst nog ff een stukje rijden, en toen gebeurde het ik kon en wou mijn vader niet alleen terug laten gaan want dat vond ik zielig (hihi hij vond het totaal geen probleem) maar aan de andere kant wou ik mijn oma niet alleen laten (terwijl ze inmiddels al 20 jaar weduwe was en zij alleen zijn ook totaal niet erg vond) nou ik heb staan janken om een keuze te moeten maken, gelukkig heeft mijn vader mijn om weten te praten gewoon lekker bij oma te gaan slapen en kon hij alleen nog ff toeren nou ik heb wel 20x naar huis gebeld of hij alweer thuis was (mn moeder zou wel gek geworden zijn van mij) haha

Nou eerlijk gezegt heb ik dit soort dingen nu nog vind het zielig mensen alleen weg te laten gaan hecht me snel aan mensen en ben bang dat ze iets overkomt ofzo, zelf kan ik super goed alleen zijn..
Ik weet niet wat het is waarom ik altijd al zo ben vroeg me af of dr nog meer mensen zijn die hier last van hebben..

ik heb het zelfs met mensen die ik niet ken dat ik sommige dingen zielig vind, ook al kost het mezelf een hoop geld en ellende tja moeilijk uit te leggen..

Mars

Re: Teveel medelijden met mensen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:11

Nee, ik moet zeggen dat ik hier niet heel veel last van heb, behalve dan misschien bij mijn vader waar ik een hele goede band mee heb...
Hoe komt het dat je zo bang bent mensen weg te laten gaan? Is je ooit iets naars overkomen waardoor iemand ineens weg viel? Of ben je gewoon van jezelf heel sociaal en bezorgd?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:15

Ik herken het wel een beetje. Zo vind ik het zelf geen probleem om mensen te trakteren op vanalles, maar als ze mij dan terug trakteren dan voel ik me altijd schuldig dat ik het aanneem. Terwijl ik weet dat ze het alleen doen als ze het kunnen missen.

Ik vind het lastig om nee te zeggen en dan mensen mss teleur te stellen. Ik weet niet of jij dit ook hebt?

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:17

Ik herken het helaas wel, soms al sik gewoon iemand op straat zie lopen kan ik al medelijden met iemand hebben.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:22

capopjecop, wat jij met dat getrakteerd worden voelt, heb ik ook.
Wat de topicstarter heeft, ik heb alleen maar schrik dat er iets gebeurd met diegene die vb. een toertje gaat rijden.
En ja, medelijden heb ik ook snel, maar niet zo erg dat ik er geld aan geef. Wel zo erg, dat ik mijn eigen er voor wegcijfer en dat kan soms zwaar wegen. Dat ik mijn eigen op de 2de plaats zet, zeg maar.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:03

capopjekop schreef:
Ik herken het wel een beetje. Zo vind ik het zelf geen probleem om mensen te trakteren op vanalles, maar als ze mij dan terug trakteren dan voel ik me altijd schuldig dat ik het aanneem. Terwijl ik weet dat ze het alleen doen als ze het kunnen missen.

Ik vind het lastig om nee te zeggen en dan mensen mss teleur te stellen. Ik weet niet of jij dit ook hebt?

ohh ik herken me hier ontzettend in het is bij mij zelfs zo erg dat als ik bij mensen op visite ben en ze dingen op tafel zetten ik het banketstaaf vind om het op te eten want ja daar hebben ze zelf wel hard voor gewerkt, ik weet niet hoe het komt dat ik zo ben dit heb ik mijn hele leven al..

Ik zeg ook nooit nee en help waar ik kan, ga zelfs bij kennissen staan afwassen als ik kom en ik zie afwas staan hihi ze verklaren me voor gek!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:06

Mas schreef:
Nee, ik moet zeggen dat ik hier niet heel veel last van heb, behalve dan misschien bij mijn vader waar ik een hele goede band mee heb...
Hoe komt het dat je zo bang bent mensen weg te laten gaan? Is je ooit iets naars overkomen waardoor iemand ineens weg viel? Of ben je gewoon van jezelf heel sociaal en bezorgd?

dit heb ik altijd al gehad, maar sinds ik heel veel mensen ben verloren in een paar maand tijd is het 100x erger geworden..
Ik ben ook echt overbezorgt om mijn dieren
mijn pony staat aan huis en ik doe echt alles voor dr, mijn buurvrouw zegt al je doet zoveel dingen voor dr wat niet nodig is(zij heeft zelf ook paarden) en dit heb ik met al mijn dieren.

Maar bij mensen heb ik het dus ook heel erg b.v als mn broer hier op visite komt en hij moet terug fietsen naar huis ben ik al helemaal ongerust en kan ik wel janken als hij weggaat bang dat ik hem kwijtraak en zielig dat hij alleen terug moet fietsen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:07

Ik had het, ook wel eens z´n iemand geprobeert te helpen.
Sinds dien heb ik op de harde manier afgeleert om medelijden te hebben met mensen.