Ton, ik mis je.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ilse

Ton, ik mis je.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 09:46

Aangezien het me allemaal nog erg zwaar ligt, wil ik er toch maar een topic over maken.

Vanavond is het alweer 11 weken geleden dat Ton, mijn stiefvader, overleden is.

Op 26 januari 2007 kregen we te horen dat Ton een kwaadaardige tumor had in zijn darmen. De komende tijd was het een tijd van ziekenhuis in en uit. Onderzoeken, operaties en chemokuren. 12 chemokuren zou hij moeten krijgen, alleen de 11e heeft hij niet kunnen ondergaan. Maar heel ziek werd hij niet, alleen de dag na de chemo.
Het komende jaar hebben we in spanning gezeten, of het nu wel of niet aangeslagen was. Op 17 januari 2008 werd hij clean verklaard!
Er kwam weer hoop, hij zou weer helemaal beter worden.

Helaas duurde dit niet lang.
16 april 2008, hij werd "opgegeven". Uitzaaiingen in zijn longen. Hij zou nooit meer beter kunnen worden. Hij was toen nog helemaal niet ziek, een beetje moe hooguit. Toen ik op 12 juli de uitslag zou krijgen, of ik geslaagd was voor mijn havo, ging ik met Ton naar IKEA om afleiding te hebben. We hebben een rondje gelopen en daarna zijn we wat gaan eten, maar hij was helemaal uitgeput toen we weer thuis waren.
Gelukkig ben ik wel geslaagd voor de havo!
Op 27 juni zou mijn diploma uitreiking zijn, maar Ton kon er niet bij zijn want hij lag in het ziekenhuis. Die dag kreeg hij ook te horen dat er uitzaaiingen in zijn hersenen zaten.

Vanaf 18 augustus heeft hij op bed gelegen, hij kon er niet meer uitkomen en was helemaal verzwakt. De rolstoel werd uit de kast getrokken. En op 26 augustus heeft hij voor het laatst in zijn rolstoel in de huiskamer gezeten, om te genieten van het uitzicht.

Hij kon niet meer alleen zijn, mama was 24 uur per dag bij hem. En als ze er even uit moest (1 keer per week) paste ik op Ton.

Op 14 september rond 11 uur ging mijn telefoon, ‘Ton Thuis’, het was mam. Dat de dokter ’s ochtends was geweest want Ton kreeg het benauwd. Hij had morfine gekregen, maar het ging nu goed. 2 uur later om 12:43 (dacht ik) belde mam weer, dat ik samen met mijn broer naar de flat moest komen, meer zei ze niet. Dus we hebben de auto gepakt en om 1 uur waren we er. Ik schrok me rot, hoe hij er bij lag. Hij was zoveel achteruit gegaan in 2 dagen. De dokter was alweer onderweg. Nog meer morfine, hij raakte in ‘coma’. Mijn oudste stiefbroer (W) kwam om kwart over 1 ook aanzetten en om kwart voor 2 kwam mijn jongste stiefbroer (T). En toen begon het gedoe, T was helemaal overstuur dus zijn moeder moest er bij zijn. Waar mijn moeder het helemaal niet mee eens was. Maar uiteindelijk kwam ze toch. Een hele ongemakkelijke situatie voor mijn moeder.
Mam is de hele tijd bij Ton gebleven, in het begin zat ik er ook continue bij, maar dat hield ik niet meer vol.

Om kwart over 10 ’s avonds had ik besloten dat ik even 2 uurtjes ging slapen, zodat ik de rest van de nacht nog wakker kon blijven. Dus ik ging mam en Ton weltrusten zeggen. Mama wilde nog even snel naar de wc, dat ik even bij Ton bleef en dat hij in ieder geval niet alleen gelaten werd.
Mama was weg, en ik kreeg de schrik van mijn leven. Ik zag hem niet meer ademen. Ben al een gek naar de woonkamer gestormd en geschreeuwd dat het niet goed ging, heb mama van de wc af getrommeld en ben meteen weer naar Ton gerend. Hij ademende nog, gelukkig. Iedereen stond aan zijn bed. Mama, mijn broer, mijn twee stiefbroers en ik. En toen was het over. Hij ademende niet meer. 22:32 uur.
Om half 1 werd hij opgehaald, hij was weg.
Halfbroer van mijn stiefbroers kwam nog langs.
Mijn jongste stiefbroer werd de dag er na 22. Dus met zijn allen zijn we blij dat het voor 12 uur ’s nachts was afgelopen.
De rest is in een roes voorbij gegaan, heb uiteindelijk gewoon goed geslapen van 3 tot 8.

De rest van de week hebben mijn moeder, mijn stiefbroer en ik daar nog geslapen. Zaterdag was de crematie, mooi maar heftig.
Daarna begon het normale leven weer, ik ging weer naar school.

En nu gaat het nog steeds zo, school, slapen en de paarden.

Ik wilde het gewoon even kwijt.

amazone77

Re: Ton, ik mis je.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:52

meid,heel veel sterkte met het verlies van je stiefvader.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:53

Meis wat een gebeurtenis... heel erg moeilijk lijkt me dat. Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

Kiara04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:59

Heel veel sterkte met dit verlies,wat erg allemaal.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:11

Dit hakt er stevig in! heel veel sterkte, en ookal gaat het leven door, onthou dat je hem altijd mag missen en dat er geen tijd staat hoelang je erover doet om dit een plek te geven. En als het helpt om dit zo van je af te schrijven, dan inderdaad doen!

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 10:45

Ach meisje toch! Ach gut

Echt heel veel sterkte!

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:49

Ach gut

Je weet waar ik ben als je me nodig hebt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:53

heel veel sterkte meid! probeer het verlies en plekje te geven door over Ton te blijven praten ...

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:06

Nogmaals heel veel sterkte lieve Ils. Ach gut
En je weet me te vinden mocht het nodig zijn.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:11

Fijn dat je het zo van je af kan schrijven! Vreselijk verhaal, sterkte!!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 17:14

Heel veel sterkte gewenst.. Ach gut

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:41

Ilse Ach gut
Goed dat je het niet opkropt en van je af afschrijft!

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:07

Dank je wel voor alle lieve berichtjes. Lachen

Het heeft me weer een beetje aan het denken gezet, nu ik het eens echt op heb geschreven.

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:08

blijf er met mensen over praten, niet alleen met dezelfde mensen, maar met verschillende net als nu. Dan blijf je de dingen relativeren, dat heb je nodig. Het verdriet word na verloop van tijd minder heftig. Vergeet hem niet, maar krop je verdriet ook niet op.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:16

Hey Ilse..

Sterkte !

Ik heb het ook al meegemaakt en denk dus wel een beetje te weten hoe je je voelt...
Ben momenteel omringd door de ziekte...gelukkig kan ik vrij goed met de ziekte om omdat ik ermee ben opgegroeid (vader oncoloog)...

Enkel de tijd kan de pijn verlichten...vergeten doe je het nooit...probeer er over te praten en daar te zijn voor je mama...die moet het ook vreselijk moeilijk hebben.

Als je een luisterend oor nodig hebt...ik ben hier !

Sterkte met het verwerkingsproces !

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:20

Veel sterkte Ach gut

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:28

ton is pas vergeten, wanneer je niet meer aan hem denkt. En jij mag denken aan hem wanneer je wilt, huilen wanner wilt, lachen wanneer je wilt. Ooit kan je het een plaatsje geven, maar nu even niet. Tuurlijk gaat gewone leven door, maar je gedachte aan Ton zijn er ook, heel normaal, dat mag en dat kan. Heel veel sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:51

Ils Ach gut
Hij leeft voort in jullie harten, jullie hielden van hem en dat zal hij altijd weten. Je mag huilen om hem wanneer jij wilt, verdriet hebben, het slijt maar zal nooit helemaal weg gaan. Hij is altijd bij jullie Lachen

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 16:34

Heb de berichtjes met tranen in m'n ogen gelezen.
Erg lief!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 16:45

Heel veel sterkte gewenst voor jouw en je moeder en stiefbroers...........
Mooi geschreven en fijn dat jullie zo voor hem er waren, blijft een vreselijke ziekte
maar jullie hebben hem tot het einde begeleid en nu leeft hij voort in jullie harten......
En alleen de tijd kan het wat minder erg maken..........

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:10

heel erg veel sterkte voor iedereen.
Wat erg zeg, onbegrijpelijk dat iemand dan zo opeens weg kan zijn he...
Het is erg mooi dat hij nog in jou hart leeft. Het doet zeer maar hij geeft je wel veel steun.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:16

Heel veel sterkte.. Ach gut

Opeens is het gedaan zo snel kan dat gaan eng he..
ik hoop dat je het stilaan een beetje kan verwerken ik weet zeker dat iedereen voor je klaarstaat wanneer je er ook maar nood aan hebt Ach gut

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:48

Ils, heel veel sterkte meis.
je hebt echt een hoop moeten mee maken en je bent echt sterk geweest.
Ben er voor je meis Ach gut