Via internet wat bestellen, iemand ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

Via internet wat bestellen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 01:21

Hallo

Ik ben driftig op zoek naar een kerstcadeau voor mijn vriend. Nu weet ik dat hij graag een nieuw toetsenbord en muis zou hebben en deze heb ik dus ook gevonden. Maar als ik de prijzen vergelijk zo in de winkel met die van internet dan valt mijn mond open. Ik heb dus een toetsenbord gevonden wat in de winkel 100 euro kost en op internet 60 euro Wow! . En ja dan wil ik natuurlijk die kopen eigenlijk, zo is dit namelijk hetzelfde met de muis.
Ik heb al eens eerder wat besteld op internet. Dit is mooi verpakt aangekomen en het werkte ook. Ik ben namelijk al gauw bang dat het niet werkt oid. en dan zit ik ermee.

Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie ervaring met het kopen van zoiets via een internet site? Ik heb namelijk de site van funprice in gedachte. Hier had ik het op gevonden en hier wil ik dn wat van bestellen.
Wat zouden jullie doen en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Vjestagirl

Re: Via internet wat bestellen, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:27

Als je een webshop hebt, dan zou je kunnen kijken naar het keurmerk (al moet ik eerlijk zeggen dat ik niet weet hoe dat eruit ziet) van die site...

Van een particulier zou ik sowiezo geen electronica kopen zonder het gezien en getest te hebben.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 01:28

Ja ik bedoel gewoon een webshop he. Niet van particulier.

Mar_Gipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:29

ik bestel echt heel vaak dingen op internet. Je moet gewoon heel goed de voorwaarden checken. Let er dan op dat je de spullen kunt terugsturen als ze niet goed zijn en hoe en wanneer je mag/moet betalen. Het is fijn als je dat bijv. per acceptgiro achteraf kunt doen. Funprice ken ik niet, maar misschien kun je het googelen, om te kijken of meer mensen via die site bestellen?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 01:33

Die website ken ik niet. Maar, als het een redeljik bekend bedrijf is kan je daar gewoon bestellen. Of eerst even reacties van andere mensen lezen over dit bedrijf. Als blijkt dat het niet werkt kan je het altijd nog terug sturen.
Ik koop zelf heel veel via internet. Mijn laatste grote aankoop was mijn computer, gewoon via de website van Dell en geen problemen gehad.
Je kan trouwens ook nog even op http://www.kelkoo.nl kijken. Daar vinden ze de goedkoopste internet winkel voor dat wat jij zoekt. Ik heb daar ook nog niet meegemaakt dat ze "slechte" winkels adviseren. Het leuk is ook dat het verschil in prijs per winkel duidelijk is aangegeven. Zelfs de verzendkosten wordt rekening mee gehouden. En ook de levertijd is zichtbaar.

Countrygurl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 01:43

Oke. Ja ik had net ook iets gevonden over reacties van funprice. Tot nu toe zijn de meeste goed. Ik heb net ook nog een webshop gevonden namelijk komplett. Deze komt voor mij wat vertrouwender over en ik kom op hetzelfde bedrag uit.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 02:48

ik ga altijd via de site van kieskeurig.nl zoeken ook dan kom je op de laagste prijs uit, en ik mag aan nemen dat hun geen bedrijven op de site hebben staan die maar wat aan rommelen.
maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 07:36

Ik heb mijn pc ook van Funprice en deze is uitstekend, mooi verpakt aangekomen!
Ik heb absoluut geen problemen met deze website. Lachen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 08:55

Countrygurl schreef:
Hallo

Ik ben driftig op zoek naar een kerstcadeau voor mijn vriend. Nu weet ik dat hij graag een nieuw toetsenbord en muis zou hebben en deze heb ik dus ook gevonden. Maar als ik de prijzen vergelijk zo in de winkel met die van internet dan valt mijn mond open. Ik heb dus een toetsenbord gevonden wat in de winkel 100 euro kost en op internet 60 euro Wow! . En ja dan wil ik natuurlijk die kopen eigenlijk, zo is dit namelijk hetzelfde met de muis.
Ik heb al eens eerder wat besteld op internet. Dit is mooi verpakt aangekomen en het werkte ook. Ik ben namelijk al gauw bang dat het niet werkt oid. en dan zit ik ermee.

Nu is mijn vraag, heeft iemand van jullie ervaring met het kopen van zoiets via een internet site? Ik heb namelijk de site van funprice in gedachte. Hier had ik het op gevonden en hier wil ik dn wat van bestellen.
Wat zouden jullie doen en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb persoonlijk niet zulke goede ervaringen met funprice, maar hier betrof het een winkel in Apeldoorn die inmiddels failliet is......slechte service! zij wilden een niet functionerend draadloos toetsenbord van microsoft niet vervangen. Wij moesten zelf maar contact op nemen met microsoft.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:45

Tot nu toe heb ik nooit problemen gehad met kopen via internet. Ik kijk altijd wel of het een zaak is met zo'n keurmerk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:47

kopen via een webwinkel is natuurlijk veel vertrouwder dan van particulier en met keurmerk lijkt het me helemaal veilig Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:49

Ik zoek vaak via bv http://pricewatch.tweakers.nl maar je hebt ook zoekmachines als http://www.kieskeurig.nl enzo!
Gewoon via een aantal machines zoeken en kijken waar het het goedkoopst en betrouwbaarst is! Dat merk je snel genoeg aan de website, reacties van andere klanten, bij tweakers staan ook verslagen van kopers over de service en artikelen.

Ik doe ontzettend veel via internet, vooral in kralen, maar ook lenzen voor mijn spiegelreflex heb ik al via internet gehaald. Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen gehad! Paardenspullen heb ik ook al via internet gekocht.

Via de eerste de beste of particulier/marktplaats en dergelijke zou ik niet snel doen, maar over het algemeen zie je snel genoeg of het betrouwbaar oogt. De opzet van de site, bestelprocedure, zegt allemaal veel over een webshop!