kingsland outlet houd de klanten voor de gek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

kingsland outlet houd de klanten voor de gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 14:35

BESTE MENSEN!!!
WEES GEWAARSCHUWD! Ik heb de ts van het andere topic over de kingsland outlet inmiddels ook een pm gestuurd maar wil graag jullie mening weten inzake onderstaande;

Ik ben namelijk zeer ernstig ontdaan over het volgende feit;
Ik ben gisteren met een vriendin naar de outlet geweest en wij moeten van ver komen vlakbij eindhoven dus het was dik een uur rijden voor ons
gisteren hebben we veel gekocht;
ik voor 70 euro en mijn vriendin voor 200 euro
we hebben toen ook nog gevraagd of de prijzen nog lager werden of dat er nog andere spullen erbij zouden komen maar dit was niet zo werd ons verteld.

echter nu ging mijn vriendin vandaag terug met haar moeder om nog wat spullen te halen en wat blijkt??;
alle prijzen zijn omlaag gegaan en het jasje wat zij vrijdagmiddag kocht voor € 40 was nu maar € 20!!!
te belachelijk voor woorden!
en er waren ontzettend veel nieuwe spullen die er vrijdag niet waren!
Toen zij ging vragen om uitleg werd zij enigzins afgesnauwd dat dat het risico is van een outlet!
Nou ja, dit vind ik echt niet kunnen!!

we hadden gisteren dus voor € 270 gekocht terwijl als we vandaag zouden gaan we maar de helft kwijt waren dus zo n 135 !!

Wat vinden jullie hier nou van!!?

Silence

Re: kingsland outlet houd de klanten voor de gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:12

Ik ben er vandaag geweest.
Viel me inderdaad op dat er geregeld prijzen zijn doorgekrast en nieuwe erbij geschreven.
Kon bij sommige artikelen ook echt niet wijs uit wat de prijs nou was.

Heb wel een shirtje en jas gekocht, maar voor de service en vriendelijkheid (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk) hoef je er niet heen te gaan........

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:15

meid........... zo werkt het Lachen Lachen

ik heb ook wel eens wat in de winkel gekocht wat later in de uitverkoop de helft goedkoper was...........

kwestie van geluk of pech hebben, en voor een bedrijf is dit normaal zaken doen hoor!!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:16

Maar het is in een winkel ook niet gebruikelijk dat ze je vandaag gaan vertellen dat het dinsdag in de aanbieding is. Dus dat is niet zo vreemd vindt ik!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 15:27

het klopt idd wel dat als je iets koopt en het is een maand later de helft goedkoper dat dat kan gebeueren maar in dat geval zat er maar een dag tussen
dat vind ik toch wel een heel ander verhaal hoor

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:29

welnee Lachen niks ander verhaal Lachen

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:31

Waarom is dat anders dan?
Waarom zouden ze jou erop attenderen dat het morgen voor de helft van de prijs is? Er is gewoon een datum dat die dingen blijkbaar afgeprijs worden en jij hebt gewoon ff pech gehad banketstaaf gezegd... Jammer maar waar..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 15:32

De prijzen vond ik sowieso van sommige artikelen wel heel netjes.
Maar wat ik dus zei....vriendelijkheid en service In zijn algemeen niet.

herlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:07

ik heb ook wel eens wat in de winkel gekocht wat later in de uitverkoop de helft goedkoper was
maarja het is nietluek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:05

Snap dat het niet leuk is, maar het is ook een gewoon bedrijf die hun spullen wil verkopen, en daar vragen ze nu en heel schappelijke prijs voor. Ook de prijzen van gisteren waren redelijk, daar moet je het mee eens zijn, anders had je het nit gekocht Knipoog

Dat vandaag goedkoper was dan gisteren, de spullen waarmee ze bleven zitten hebben ze omlaag gedaan, waardoor die nu wel verkopen. Vind dat vanuit de verkopene partij erg logisch. Dat ze dat niet eerder hebben gezegd, is ook een beetje omdat ze dat zelf niet vooraf weten. Ze kijken per dag wat er nog overblijft en slecht verkoopt, die artikelen gaan omlaag in prijs. Dingen die wel goed lopen, hoeven ze ook niet f te prijzen. Zo zullen de dingen die vandaag overbijven en nog heel veel van zijn, morgen weer goedkoper zijn.

Beetje risico van het vak, als je vrijdags gng heb je meer kans dat je maat er nog is, als je morgen gaat is het misschien goedkoper maar is er ook minder keus meer over.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:10

Ja ik begrijp je punt ook niet echt, dat is toch waar een outlet voor dient?!!!
Ze moeten van hun spullen af wss voor nieuwe collectie, dus tja dan worden er regelmatig nog aanpassingen gedaan.
Het grappige vind ik altijd hoeveel er wel niet gevraagd wordt voor spullen, want zelf met een outlet gaat een bedrijf zen broek niet willen scheuren. Is trouwens ook de reden dat ik haast nooit iets koop zonder korting te krijgen Knipoog

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:12

Tja, als iets de ene dag niet weg gaat, dan proberen ze het door de prijs omlaag te halen.
Zo gaat dat bij een outlet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:19

Als het produkt die dag al zo goedkoop was was het misschien al uitverkocht en had je niks gehad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:20

och, ik heb een kei dure winterjas van Riverwoods. Zag dat ie nu voor 1/3de van de prijs bij een outlet hangt. Erg jammer dan.

Ik geef ze groot gelijk, zo komen ze iig van hun spullen af.

Daar moet je tegen kunnen.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:26

Ik had het vorige week bij de Anky uitverkoop nog erger. Daar hing een bord met 30 euro bij de halsstukken en ik moest bij de kassa 40 euro afrekenen. Toen ik vroeg hoe dat kon ging ze het snel veranderen op het bord bij de halsstukken en zei dat het een fout was en ik gewoon 40 euro moest betalen. Andere medewerksters namen het voor mij op dat dit niet kon en dat zij de rest ook voor 30 hadden weg gedaan omdat dat overal stond maar de 'hoofd'medewerkster liet mij gewoon 40 euro betalen. Ik wilde dat halsstuk graag hebben dus heb het betaald (kreeg het anders niet mee) maar heb wel meteen een mail naar Anky gestuurd dat het echt te belachelijk voor woorden is.....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:27

Sjah, dat is gewoon outlet.... In de uitverkoop ga jij toch ook niet klagen als de prijs zakt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 05:40

Als een klant bij mij komt dat hij ngisteren iets voor meer geld gekocht heeft dan het vandaag kost, betaal ik het verschil terug klaar. Dat noem ik klantenservice. Niemand snapt waarom een product gisteren nog de helft duurder was...

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 07:45

Kan me voorstellen dat het een flinke domper voor je is, maar je hebt er helaas mee te dealen. Zo werkt het namelijk bij outlets.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 07:46

@ poes: zoals je zegt is dat inderdaad klantenservice. Dat zorgt er weer voor dat je klant met een tevreden gevoel naar huis gaat en de volgende keer weer terug komt. Doe je meteen aan klantenbinding Knipoog

@ zaratess: Van jou verhaal sta ik meer te kijken. Bij de meeste winkels krijg je in dat geval het artikel voor de prijs dat op het bord staat. Het is tenslotte hun fout, niet die van jou. Rare situatie dat dat bij jou niet gebeurde. Het gaat dan misschien niet eens zo zeer om dat tientje, maar om de manier waarop je geholpen wordt. Ik kan me voorstellen dat je er achteraan gemaild heb. Ben benieuwd of je een reactie krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:29

Je had ook de gok kunnen nemen om aan het einde van de outlet te komen, dan is het idd goedkoper, maar dan is het dus de vraag of er nog iets leuks tussenzit. De leuke dingen gaan immers toch als eerste weg, vervolgens gaan ze afprijzen om de rest ook zoveel mogelijk kwijt te raken, zo werkt het nou eenmaal.. Lachen Ik geef ze groot gelijk Ja

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 11:54

Je betaald een lagere prijs, in veel gevallen zelfs een stuk lager (kan me bijna niet voorstellen dat je voor €270 veel spullen in de 'normale' verkoop had gehad gezien de prijsvoering van Kingsland) en daar tegenover staat mindere service. Logisch; want anders verdienen ze er helemaal niks meer aan. Winkel moet betaald worden, personeel moet betaald worden. Je kan niet alles hebben hoor. Kom op zeg; heel hollands hoor, weinig willen betalen en er een heleboel voor krijgen maar helaas zo werkt het niet in de wereld. Lachen Ik geef ze ook groot gelijk. Haha! Wees blij met wat je hebt, voor zo (in verhouding) weinig geld.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:04

Ik heb ik een winkel gewerkt waar er tot en met de 23ste december 70% winst werdt gevangen voor kerst artikelen. de 24 25 26 december (dan waren ze extra lang open) waren diezelfde artikelen 50% goedkoper!
En natuurlijk ga je dat niet tegen je klanten zeggen, dan loop je een hele hoop winst mis! Dit is op zijn hollands gezegd pure pech... maar wel een normale gang van zaken. Ja

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:35

poes schreef:
Als een klant bij mij komt dat hij ngisteren iets voor meer geld gekocht heeft dan het vandaag kost, betaal ik het verschil terug klaar. Dat noem ik klantenservice. Niemand snapt waarom een product gisteren nog de helft duurder was...

Dat vind ik wel heel erg netjes. Kom ik bij jou een keertje shoppen. Haha!

De meeste verkopers doen dat volgens mij niet hoor, en persoonlijk verwacht ik het ook niet van ze. Wel is het jammer dat als je er nog speciaal naar hebt gevraagd, ze je dan hebben verteld dat het niet meer zou zakken. Dan ben je dus wel gewoon voorgelogen, want als ze het echt nog niet wisten, hadden ze zelf ook moeten aangeven dat ze het niet wisten en dat je het er op kon wagen om de volgende dag terug te komen.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:43

Ik zou ook verschrikkelijk balen, maar ja....... dat heb je nu eenmaal bij een uitverkoop.
Volgende keer ben jij misschien de mazzelaar die het voor de goedkoopste prijs krijgt.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:49

outlet is outlet maar natuurlijk wel banketstaaf voor de ts dat het zoveel scheelt in een dag tijd Lachen