Stiefvader wil weg.. :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janiniie

Stiefvader wil weg.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 14:13

Ik moet het echt even kwijt..
Sorry als het een lang en warrig verhaal wordt..

Jelle is men stiefvader hij woont hier nu zo een 9 jaar, en ik dacht dat ze altijd wel zouden samen blijven maar vanochtend kwam ik beneden, men moeder had rode ogen en zat met men stiefvader aan tafel..
Mijn moeder en stiefvader waren aan het praten, over allerlei dingen, met name over mij,
Ik was de druppel nu toch onderhand,, en eerst men broer met zen drugs, problemen en verkeerde vrienden..
Toen men zus die niet lekker in der vel zat, en nu dus ik, school ging beroerd, hij kreeg grote bekken en dergelijke en was verliefd geworden op een andere vrouw..
Eergister hadden we enorme ruzie en toen begon die te schreeuwen dat ie het écht niet meer zag zitten, en dat ie nu al een half jaar ongelukkig was en niet meer wist wat ie wilde.. Boos!
En dat ie wel naar Amsterdam zou verhuizen, enzo..

Nu zit ik net op de computer, en men moeder begint ineens half te huilen, over, dat ze zich constant zorgen loopt te maken, over men broer, en over mij..
Dat het niet lekker gaat, en op school en dergelijke,
en men stiefvader wil het nog wel éven proberen maar hij weet niet hoelang hij dit nog volhoud..
Hij denkt namelijk dat ie een andere vrouw leuker vind..

Maar ik wil helemaal niet dat ie weggaat.. Boos!
Maar ik heb niks te willen natuurlijk.. Boos!
Naja sorry voor dit warrige verhaal

RoosIris

Re: Stiefvader wil weg.. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:16

Tja dat is erg naar! Nou je weet wat je te doen staat! Goed je best doen op school. Helpen in huis. Geen grote bek meer, en ja en amen!
Ouders niet voor de voeten lopen en niet te veel zeuren! En luisteren naar wat tegen je gezegt word!

Het is moeilijk zo midden in je pubertijd, maar probeer je best te doen!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:20

zou hem maar eens vertellen dat je ondanks je grote bek toch wel heel graag wilt dat hij blijft en toch wel heel veel van hem houdt. Blijkbaar voelt hij zich alles behalve gewaardeerd bij jullie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:22

oeh! nare situatie. vertel aaan hem dat je wel van hem houd en echt niet wilt dat hij weggaat, kijk als hij echt verliefd is op een ander hou je hem natuurlijk niet tegen maar als ik het zo lees gaat het volgens mij allereerst om jullie gedrag.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:26

manueeltje82 schreef:
zou hem maar eens vertellen dat je ondanks je grote bek toch wel heel graag wilt dat hij blijft en toch wel heel veel van hem houdt. Blijkbaar voelt hij zich alles behalve gewaardeerd bij jullie

eens

daarbij staat de verliefd heid op een andere vrouw geheel los van iedere situatie
maar het helpt niet uiteraard
dus geef je zelf niet de schuld dat als jij je best doet
en bovenstaande doet hij toch weg gaat

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:30

ik zou hem inderdaad eens laten merken hoeveel waardering je voor hem hebt!!!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 14:33

manueeltje82 schreef:

Haar moeder zal zich ook niet gewaardeerd voelen maar die haakt ook niet af, die maakt zich zorgen en zal haar best doen om haar kinderen door de puberteit te loodsen!

Ben het ermee eens dat je Jelle moet laten weten dat je van hem houdt en dat je graag wilt dat hij blijft, als je het niet durft te zeggen, schrijf je hem maar brief.

MAAR je bent NIET verantwoordelijk voor zijn keuze, nl tussen jouw moeder en die andere vrouw! Je wordt nl niet verliefd op een ander omdat de kinderen vervelend zijn maar omdat je niet zeker bent van je gevoelens voor je partner.

Ik hoop dat je moeder en Jelle uit deze relatie-crisis komen en besluiten om met elkaar verder te gaan!

Dikke knuffel van mij

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 23:02

Ja maar Ik heb zo het gevoel dat het mijn schuld is.. Boos!
Ik vind het ook echt niet leuwk..

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:04

vertel dat m dan ook
nadat je m verteld hebt dat je m waardeerd
ondanks je gedrag soms

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:17

Het is absoluut niet jou schuld als hij toch besluit weg te gaan.
Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind, ik ken natuurlijk de 2e kant van het verhaal niet (zijn kant)..maar zeggen dat je het zat bent omdat de kinderen moeilijk zijn (zo uit het verhaal gehaald) vind ik geen goede reden. Je weet van te voren als je aan een relatie begint dat er kinderen in het spel zijn en kinderen zijn niet altijd even gemakkelijk. Dat moet ook helemaal niet, daar is de pubertijd voor.
Maar goed, ik ken jullie gezinssituatie niet. Ik weet niet wat hij er precies bij voelt. En verlieft zijn op een ander staat los van de relatie die hij met jou heeft.
Het is niet jou schuld, en ik hoop écht voor je dat het goed komt tussen je moeder en je stiefvader. Probeer met hem te praten en uit hem te krijgen wat hem dwars zit, misschien kun je hem wel helpen. En idd laat hem zien dat je hem waardeert. Misschien doet het hem wel extra goed.

Sterkte Ach gut

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 23:26

Pel schreef:
Het is absoluut niet jou schuld als hij toch besluit weg te gaan.
Ik moet zeggen dat ik het wel vreemd vind, ik ken natuurlijk de 2e kant van het verhaal niet (zijn kant)..maar zeggen dat je het zat bent omdat de kinderen moeilijk zijn (zo uit het verhaal gehaald) vind ik geen goede reden. Je weet van te voren als je aan een relatie begint dat er kinderen in het spel zijn en kinderen zijn niet altijd even gemakkelijk. Dat moet ook helemaal niet, daar is de pubertijd voor.
Maar goed, ik ken jullie gezinssituatie niet. Ik weet niet wat hij er precies bij voelt. En verlieft zijn op een ander staat los van de relatie die hij met jou heeft.
Het is niet jou schuld, en ik hoop écht voor je dat het goed komt tussen je moeder en je stiefvader. Probeer met hem te praten en uit hem te krijgen wat hem dwars zit, misschien kun je hem wel helpen. En idd laat hem zien dat je hem waardeert. Misschien doet het hem wel extra goed.

Sterkte Ach gut

Uhuh.. Dank je..

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:34

ik vind het van zowel jouw moeder als je stiefpa niet netjes dit bij jullie, als kinderen in je schoenen te schuiven!
natuurlijk heeft hij, in hun relatie met jullie als gezin te maken, maar dan nog....zo word er een behoorlijk schuldgevoel gecreerd.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:55

Ik zou inderdaad ook eens beginnen met je stiefvader laten merken hoe veel je om hem geeft. Net zoals dat kinderen van hun ouders willen horen en voelen dat ze ondanks de ruzie van hen houden.. willen ouders ook wel eens waardering en dankbaarheid van de kinderen terugkrijgen!
En zoals hierboven ookal gezegd wordt, als je het moeilijk vind om hem dat zo te vertellen, schrijf dan een lange brief.
Zet daarin alles wat je van hem waardeert (Maak een leuke opsomming;) ), en vertel hoe je je voelt.

Dat je stiefvader gevoelens begint te krijgen voor een andere vrouw, staat inderdaad los van de thuissituatie, daar hoef jij je niet schuldig om te voelen. Maar als ik het zo lees, kun je wel wat veranderen aan je houding.

Heel veel sterkte en succes, dit moet heel moeilijk voor jullie zijn Ach gut