Ex mailt, terug mailen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Ex mailt, terug mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 23:53

In maart kreeg ik een soort van vriend, en ik was echt stapelgek op hem, maar ik merkte rare dingen aan hem, dat ik twijelde. Hij praatte heel veel, maar ik wist niks van hem thuis af, hij was al wel bij mij geweest, en ach, het was pas 3 maand. En vanaf de 1e keer wou hij het bed al in.
Ik ben erg verlegen, onzeker, en zeker ook in het begin bij hem, maar hij praatte wel, maar ik kon dus geen nee zeggen.
Het is 3 maand wat geweest. Midden juni heb ik het beeindigd. We lagen weer in bed, in een Bed en Breakfast, waar hij 1 x per week sliep, voor zijn werk.
Ik zag hem 1 x per week, en niet dat ik iemand moet controleren, maar het voelde niet goed. Tot ik er achter kwam, dat hij me gewoon lief vond, maar niks wou, hij had me ook nooit gevraagd, maar daar maakte ik me niet druk om. Hij is Christelijk, en begon er over, dat hij eigenlijk wel een beetje seksverslaafd was, en zich er toch niet goed bij voelde. Hij zei gelijk : "Ik heb wel vaker zulke relaties gehad, maar ik heb nu niemand hoor." Op dat moment geloofde ik dit niet.

Ik ken hem overigens van een datingsite, wat ik voor de gein deed met een vriendin. En een mailtje kreeg, en toch wel nieuwschierig was. Was overigens mn 1e vriend.

Sindsdien ben ik nog schrichtiger naar jongens toe, dan voorheen. Schiet al weg als er wat gezegd word, als iemand een arm om me heen slaat, schrik ik al.

Ik heb 1 goeie vriend en vriendin, die wisten hier van. Die vriend begon gelijk van : "Hij heeft je verkacht, naar de politie" Dit is geen verkrachting geweest, ik heb geen nee gezegd, misschien alleen misbruik? Geen idee of dat woord er wel goed voor is.

Nu een klein half jaartje later, lig ik nog steeds wakker, denk aan hem, droom over hem, etc.

Ik dacht vorige week nog aan wat hij zei. "Ik vind het zo raar, als het uitraakt, je ziet elkaar niet, dat mensen dan geen contact meer met elkaar opnemen. Dat wou mijn ex ook niet," blabla.

2 dagen erna, vorige week vrijdag, krijg ik een mailtje. Kreeg de schrik van mijn hart. Bert. Ik hoopte een doorstuurmailtje, maar zo is Bert niet. Bert komt over als een keurige man, netjes gekleed, beleefd. Zijn mailtjes zijn ook altijd heel erg netjes.

Kreeg ik een mailtje, hoe het ging, dat hij benieuwd naar me was, en hij vroeg nog een keer hoe het ging. Eigenlijk verder niks.

Ik heb dit nu al een week in mijn postvak in, besproken met vrienden, de 1e zegt ; terugmailen, de andere zegt van niet.

Ik heb dus al een week slapeloze nachten, als ik slaap, flink nachtmerries, en ik tril als de neter.

Wat zou ik doen? Kort maar krachtig mailtje? Ik denk dat hij het zelf niet ingezien heeft. Andere kant ; het was een slimme jongen, maar 9 jaar ouder dan mij.

Of gewoon niet mailen?

Sorry voor het enorme verhaal Tong uitsteken

babbii_lief

Re: Ex mailt, terug mailen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:02

hmm vervelende situati.
maar wat voel jij wil jij hem terugmailen.
De een kan dat zeggen en de ander dat.
Je moet doen wat jij wilt doen.
en hij vraagd hoe het met je gaat.
mail gewoon terug hoe het met je gaat.
Als je het zelf wilt en anders negeer je het.
als het mijn situati was.
had ik wel terug gemaild.
Waarom omdat hij vraagt hoe het gaat.
Ik zou antwoorden dat het heel goed met me gaat.
ben wel benieuwd met welke intentie hij de mail stuurt.
succes

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:05

Niets van je laten horen, hij heeft blijkbaar erg last van zijn hormonen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:11

linchen schreef:
Sindsdien ben ik nog schrichtiger naar jongens toe, dan voorheen. Schiet al weg als er wat gezegd word, als iemand een arm om me heen slaat, schrik ik al.

Ik heb 1 goeie vriend en vriendin, die wisten hier van. Die vriend begon gelijk van : "Hij heeft je verkacht, naar de politie" Dit is geen verkrachting geweest, ik heb geen nee gezegd, misschien alleen misbruik? Geen idee of dat woord er wel goed voor is.

Ach gut
Geen nee zeggen is iets heel anders dan toestemming geven. Bij sex/liefde zijn beide partners actief met elkaar bezig en hebben beide duidelijk toestemming voor de "handelingen die zij op elkaar uitvoeren". De beschrijving die ik in je stukje lees geeft bij mij dezelfde reactie als die van jouw vriend : dit is verkrachting en doe aangifte of op zijn minst zoek hulp. Wat je verder schrijft geeft nl ook aan dat je niet zonder schade uit deze relatie bent gekomen.

Op de mail antwoorden zou ik niet doen, of geeft 1x reactie met als strekking : wat je hebt gedaan is absoluut fout geweest. Sex zonder toestemming is verkrachting en ik overweeg door de nog steeds aanwezige klachten daarvan om aangifte te doen c.q. hulp te zoeken. Laat mij nu met rust, je hebt genoeg schade gedaan. Of dit nu wel of niet de bedoeling was is nu niet meer relevant.

Weet dat de voorbeeldtekst wat hard en direct is, maar heb zelf even een pesthumeur.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:17

Ik zou denk ik wel terugmailen.. Maar laat je niet terug ompraten in waar je gebleven was toen je hiermee kapte.. je deed dat niet voor niets Lachen

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 00:20

Nou dit is toch wel erg duidelijk, typisch weer iemand die op jonge "onervaren" meiden duikt en alleen aan zijn eigen behoeften denkt.
Laat je niet in met zo'n vent, hij kan je hele leven verknallen. Je bent nog jong dus voor jou komt er heus wel een juiste. Geniet van je jeugd, die is voorbij voordat je er erg in hebt.
Mail hem desnoods terug dat je een nieuwe vriend hebt en geen behoefte hebt aan een oude zielepoot.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:29

Sorry, maar je hebt 3 maanden iets met hem gehad en komt er achteraf mee dat je eigenlijk de eerste keer te onzeker was om nee te zeggen. Dit heb je hem niet duidelijk gemaakt op het moment zelf en je hebt vervolgens nog 3 maanden vrijwillig met hem het bed gedeeld.

Ik snap best dat je achteraf heel veel spijt hebt van deze relatie en de sex maar hoe zou dit verkrachting moeten zijn? Het is nogal een beschuldiging zeg!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 01:53

linchen schreef:
We lagen weer in bed, in een Bed en Breakfast, waar hij 1 x per week sliep, voor zijn werk.

Weer? Hoe vaak ben je verkracht eigenlijk? In een B & B? Knipoog

Ik heb ook wel spijt van sommige jongens uit het verleden, maar goed... gedane zaken nemen geen keer, je bent hier zelf bij geweest.

Dus ga bij jezelf na of je weer seks met hem wilt of niet. Maar als je het mij vraagt is hij gewoon -weer- uit op een wip en het is aan jou of je daarop ingaat.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 07:21

Hmm vreemd verhaal.
Ik snap dat je in zijn charmes bent getrapt, maar om nu geheel in de slachtoffer rol te gaan zitten, daar heb je alleen jezelf mee.

Er zijn meer mannen zoals hij, en ik denk dat elke volwassen vrouw minimaal een of meer van zulke mannen heeft meegemaakt in haar leven.

Negeer de mail,niet terugmailen.
Schakel psychische hulp in en leer eroverheen te stappen .
Veel sterkte

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 16:19

Om hier het stempel verkrachting om te zetten vind ik ook een beetje ver gaan... Ik zou hem zelf niet terug mailen en proberen om die periode met hem vooral als een grote leerperiode te zien. Niet meer dingen doen met een jongen als je er zelf niet 100 % achter staat! Echt waar, als je er allebei wel gewoon helemaal achter staat is het ook veel leuker Knipoog
Dat je nu een beetje "bang" bent voor andere jongens kan ik me wel voorstellen, maar ze zijn echt niet allemaal hetzelfde, echt niet.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:53

Dat je bent verkracht of aangerand vind ik wel een beeeetje overdreven! Nagelbijten / Gniffelen
Heb je wel duidelijk laten merken dat je geen sex met hem wilde?!
Er zijn echt wel een hoop mensen die alleen een sexrealtie willen, mischien ben je niet duidelijk geweest dat jij opzoek was naar een serieuze relatie..

Ik vind het een beetje een raar verhaal..
Dat jij moeilijk bent in nee zeggen, dat kan.. maar dat kan hij ook niet aan je zien!
Als je het echt niet had gewild dan kwam je toch gewoon niet opdagen en dan kapte je er meteen mee? Nors opkijken

Ik zou hem gewoon terugmailen,
Waarom zou je niet op een beleefd ' hoe gaat het met je ' mailtje reageren?
Als je hem verder niet wilt zien of wat dan ook dan hoeft dat toch niet?!
Het is alleen maar een mailtje..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:41

Maar Lieneke, als ze hem verder niet wil zien of wat dan ook, kan ze toch net zo goed niet terug mailen? Misschien hooguit een mailtje dat ze liever geen contact meer met hem wilt ofzo.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:47

Je was onervaren en dacht dat dit liefde was, maar hij was uit op een sexrelatie.
Je hebt zelf meegedaan aan de sex, okal was je onzeker. Als je het echt niet had gewilt was je hem niet blijven zien, en zeker geen 3 maanden.

Leer hiervan, en zorg dat je een volgende jongen eerst wat beter leert kennen en het rustig aandoet met opbouwen. Zorg dat hij jou leuk vindt voor een relatie en niet alleen voor sex.

Dus laat hem maar wachten, als een jongen jou echt leuk vind als persoon dan wacht hij wel.

Ik heb het ook gehad hoor, paar jaar geleden. Een rus klusde in mijn appartement en ik vond hem heel erg leuk. Met valentijn stond er een bos rozen op mij te wachten toen ik thuis kwam.

Afijn uit geweest en nog een keer uit geweest...Toen kwam ik erachter dat hij gewoon een vriendin had en mij leuk vond om sex mee te hebben. Heb hem toen de deur gewezen...maar ja ik wilde ook graag sex met hem. Dus maandje sexrelatie gehad, al kon ik het niet aan qua gevoel, ik wilde ook liefde. En dat hij zijn vriendin bedroog en ik deed eraan mee...nee dat deed mij heel erg veel pijn. Dus heb hem op een gegeven moment gebeld dat hij me met rust moest laten en dat ik het contact verbrak.

Hij heeft nog een paar keer gebeld, maar heb niet opgenomen.

En een half jaar later...een mailtje! Hoe het met mij ging en of ik nog eens af wilde spreken??

Nou heb gewoon terug geschreven dat het goed ging en dat ik een hele leuke vriend had dus dat ik niet wilde afspreken.

Zou dat ook doen, gewoon zeggen dat je een vriend hebt en dus niet de behoefte hebt om af te spreken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:04

Nja liegen zou ik dan ook weer niet doen. Is toch nergens voor nodig?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 23:36

Ken je dat, dat als je iets niet mag, er soms extra naar verlangt, juist omdat het fout is.

(waarom eten we snoep terwijl we op dieet zijn...)

Vertrouw op je hoofd, niet op je gevoel in ditsoort situaties.
Gewoon laten varen die handel.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 00:28

Hm..woont hij dicht bij je in de buurt? Of valt het mee? Ik zou misschien reageren met de boodschap er geen behoefte meer aan te hebben etc. En heb op een vriendelijke manier te laten weten waar hij aan toe is en wat jij denkt/voelt.

Als hij dicht bij je inde buurt woont zou ik dat zoiezo doen om hem op afstand te houden.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 12:56

zou er absoluut niet op reageren, van zo n kerel word je alleen maar slechter ....

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 16:37

Ik zou er ook niet op reageren. Die mail in de prullenbak, alleen zo kan je hem vergeten. Als hij blijft mailen blokkeer je z'n e-mailadres gewoon, zo klaar als een klontje.
Als je hem nu nog allerhande antwoorden gaat geven, blijft hij in je hoofd spoken terwijl je dat net niet wilt.. Ook zou ik overwegen om professionele hulp te zoeken, bv.een psycholoog, om je hart eens te luchten, want het beeld dat ik hierbij krijg zegt me dat deze 'relatie' je geen goed heeft gedaan.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 19:18

tamary schreef:
linchen schreef:

Ach gut
Geen nee zeggen is iets heel anders dan toestemming geven. Bij sex/liefde zijn beide partners actief met elkaar bezig en hebben beide duidelijk toestemming voor de "handelingen die zij op elkaar uitvoeren". De beschrijving die ik in je stukje lees geeft bij mij dezelfde reactie als die van jouw vriend : dit is verkrachting en doe aangifte of op zijn minst zoek hulp. Wat je verder schrijft geeft nl ook aan dat je niet zonder schade uit deze relatie bent gekomen.
Op de mail antwoorden zou ik niet doen, of geeft 1x reactie met als strekking : wat je hebt gedaan is absoluut fout geweest. Sex zonder toestemming is verkrachting en ik overweeg door de nog steeds aanwezige klachten daarvan om aangifte te doen c.q. hulp te zoeken. Laat mij nu met rust, je hebt genoeg schade gedaan. Of dit nu wel of niet de bedoeling was is nu niet meer relevant.

Weet dat de voorbeeldtekst wat hard en direct is, maar heb zelf even een pesthumeur.

Dit is géén verkrachting en pas alsjeblieft op met zeggen dat dat wél zo is want daar kun je een hoop mee aanrichten
Ik kan je nu al vertellen dat dat geen enkele zin heeft om aangifte te doen en dat de politie hier niets mee zal doen.
Daarnaast vroeg ik me eigenlijk af waarom je zo 'bang' bent en nachtmerrie's hebt e.d

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 22:16

Als je geen nee hebt gezegd - lees dus ja? - lijkt me niet dat je het verkrachting kan noemen. Misschien heeft hij je wel gebruikt maar dan heb jij je laten gebruiken..

Op zijn mailtje zou ik niet reageren, als hij dan niet nog een keer mailt heeft hij het begrepen, als hij wel nog een keer mailt kan je altijd nog terugmailen dat je niks meer met hem te maken wilt hebben.