Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:19

Kon wel door de grond zakken vandaag Scheve mond Had afgesproken met een vriendin in de stad, even shoppen en een hapje eten.
Was erg gezellig, lekkere pizza gehad. Maar machtig dat die pizza was Bloos! Ik zat met driekwart wel vol, en zij na een halve pizza. Kwam de serveerster, vroeg ze ook of ze de rest van haar pizza mee mocht nemen.

Ik had echt zoiets van "Eh okééé................"
En zij maar vrolijk van "Ja daar heb ik voor betaald en blablabla" Komop zeg, die pizza kostte op de cent af 6 euro.

Als je nou een arme student bent die op kamers woont kan ik er nog een béétje inkomen, maar zij woont thuis bij haar ouders en die koken nog voor haar. Daarbij lijkt het me niet het meest smakelijke om een pizza weer in de magnetron of oven te doen, lekkere slappe bodem krijg je dan Nors opkijken

Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie hier zelf ook om vragen of zak je gezellig mee door de grond als de ander erom zou vragen?

Paulien

MariekeS_

Re: Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:20

Ik zou het zelf nóóit vragen! Het zou niet eens in me opkomen! Maar ik heb zelf een tijdje bij een Italiaan gewerkt en daar was het vrij normaal dat men de rest van de pizza mee naar huis nam...maar goed, ik zo het zelf dus niet doen Tong uitsteken

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:21

In Duitsland is het normaal.
Sterker nog,vaak komen ze zelfs vragen of je het nog mee naar huis wilt nemen.
Zo gek vind ik het niet.
Een patatje kan je in de cafetaria eten,maar je mag hem ook meenemen Knipoog

ssssuus

Haha, ik zou een beetje raar kijken.. Zo van, wat doe jij nou? Clown

Sodeletuut

Nah wat raar, dat heb ik nou nog nooit gehoord.

Nee ik zou hem niet meenemen Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:23

Ik doe het altijd bij de pizza hut, alsof iemand je daar raar voor zal bekijken. Je moet maar zelf weten wat je doet, vind ook eten weggooien spijtig..... Dus niks raar aan.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-11-08 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:23

Het mag inderdaad maar omdat het in nl bijna niet word gedaan is het hier vreemd, in duitsland en hongarije is het voor zo ver ik weet de normaalste zaak van de wereld Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:24

Mijn vriend en ik gaan vrij vaak uit eten. Nu eten we wel vaak ons bordje leeg maar de keren dat er wat overbleef is het nooit gevraagd. Wel een keer een grapje van gemaakt tegen Serveerster maar die zei gewoon dat het kon.. Maar we hebben het nog nooit gedaan..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:24

is helemaal niet raar hoor, zonde toch om weg te gooien?

bij ons in de buurt zit een geweldig restaurant war je hele lekkere spare ribs kunt eten, je wilt niet weten hoeveel mensen daar een zakje vlees mee nemen na afloop Haha!

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:28

Indd Lachen! Je betaald er toch voor Clown

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:30

Als het echt een super lekkere pizza was dan had ik de pizza wel mee genomen Tong uitsteken

cooky

Ik vind het eigenlijk ook helemaal niet raar; je hebt er voor betaald en het is zonde om het weg te gooien. In Belgie kan ik me niet herinneren dat ik het ooit gedaan heb, maar hier op Kreta is het heel normaal hoor. In taverna`s doen we het eigenlijk nooit, maar met pizza zeker weten wel, is altijd teveel!

joyce83

Wat denk je andersom gezien. Mijn vriend werkt als kok en geeft absoluut nooit eten mee. Om de reden dat er dan ook niet geklaagd kan worden dat eten bedorven is. Hij geeft als voorbeeld aan dat hij eten mee geeft, mensen zetten het verkeerd of te lang weg en dat er dan dus commentaar komt.
Dit is trouwens een restaurant geen pizzeria of afhaal eten.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:33

In Nederland is het inderdaad niet erg gebruikelijk maar bijvoorbeeld in Amerika wel. Daar wordt altijd gevraagd of een klant die zijn eten niet op heeft een "doggy bag" wil. Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:34

joyce83 schreef:
Wat denk je andersom gezien. Mijn vriend werkt als kok en geeft absoluut nooit eten mee. Om de reden dat er dan ook niet geklaagd kan worden dat eten bedorven is. Hij geeft als voorbeeld aan dat hij eten mee geeft, mensen zetten het verkeerd of te lang weg en dat er dan dus commentaar komt.
Dit is trouwens een restaurant geen pizzeria of afhaal eten.

Nee,een garnalen cocktail wens ik niet mee te nemen nee,of foi gras.
Maar als je bijvoorbeeld naar een grillhouse gaat,waar je heel veel vlees krijgt,kan je dat prima meenemen vind ik.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:35

In Amerika is het de normaalste zaak van de wereld om om een doggy-bag te vragen. Ik heb het ook weleens bij de chinees gedaan, we hadden met 4 personen een rijsttafel en er bleef veel eten over, we vroegen of we het mee mochten nemen, eerst keken ze ons raar aan maar kregen het wel mee, al moesten we wel 0,50,- betalen voor de bakjes.
Er is voor betaald dus vind ik dat ik het mee mag nemen. Veel Nederlanders durven het niet uit schaamte, misschien wordt het hier ook een gewoonte om de restjes mee te nemen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:36

Ninita schreef:
In Nederland is het inderdaad niet erg gebruikelijk maar bijvoorbeeld in Amerika wel. Daar wordt altijd gevraagd of een klant die zijn eten niet op heeft een "doggy bag" wil. Lachen

ja wat een smoes eigenlijk he?

mag ik de restjes mee voor de hond? Clown

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:36

Het restaurantje waar ik met mn vriend en zn ouders vaak heen ga, die geven ook altijd de rest van de pizza mee,
Ik vond de eerste keer ook wel erg vreemd Nagelbijten / Gniffelen
Het hoeft van mij niet zo! Het is lekker om daar op te eten, maar thuis maak ik wel weer wat anders Tong uitsteken

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:37

Een paar jaar geleden ging ik met moeder, zus en een vriendin uit eten bij een chinees in Zwolle.
Die vriendin nam aan het eind ook een ''doggybag'' mee. De chinese mensen keken met een blik van ''huh??''
Ik zou het zelf niet doen, hoe heerlijk ik het eten ook vind.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:42

Ik zou het zelf niet durven vragen, maar vind het wel zonde om een lekker pizza te laten staan.

Vind het ook niet gek dat andere mensen dit wel doen.
Bij de Chinees ed. zou ik het dan weer wel raar vinden enkel bij een pizzeria niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:45

Ik ben ook helemaal niet opgevoed met de idee doggy-bag dus toen ik in het buitenland was, weet niet meer precies waar, werd het ook aan mij gevraagd of ik het eten wou meenemen. Ik zei nee.. ik zat eigenlijk met me bek vol tanden want ik vind het eigenlijk zo vreemd.

Maar bij chinees kan ik het me wel voorstellen want er blijft vaak zo veel over dat je het prima de dag daarop kan opeten.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:46

Het enigste restaurant waarbij dat niet gek is . is het texassteakhouse in woudenberg.
Al zou ik dat zelf nooit doen Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 21:48

MoonChloe schreef:
Ik ben ook helemaal niet opgevoed met de idee doggy-bag dus toen ik in het buitenland was, weet niet meer precies waar, werd het ook aan mij gevraagd of ik het eten wou meenemen. Ik zei nee.. ik zat eigenlijk met me bek vol tanden want ik vind het eigenlijk zo vreemd.

Maar bij chinees kan ik het me wel voorstellen want er blijft vaak zo veel over dat je het prima de dag daarop kan opeten.

Chinees vind ik ook anders, als wij chinees afhalen eten we daar rustig 2 dagen van. Maar pizza vind ik zo.. ranzig slof worden, hoe je het ook weer opwarmt.

Snap de reacties ook wel, natuurlijk je hebt er voor betaald. Maar een pizza met enkel tomaat, kaas, ham en salami vind ik nou niet zo bijzonder dat ik 'm mee zou willen nemen. IMO niet echt een maaltje om 2 dagen van te eten zegmaar.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:50

Pffff, echt Nederlandse zunigheid om het mee te nemen alleen omdat je er nou eenmaal voor betaald hebt... Zou dat echt nooit doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:51

Afhaal chinees eten zet ik ook in de koelkast thuis maar ik zou het in een restaurant niet meenemen.
Pizza vind ik s avonds koud ook lekker om te eten.

@Misser, t mooiste is dat dit in Nederland juist NIET gebruikelijk is en in andere landen WEL.