Waar bezwaar maken tegen bekeuring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

Waar bezwaar maken tegen bekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:02

IVM een gekneusd been kon ik een paar dagen niet bij mijn auto komen, kom er vandaag om hem weg te zetten en ja hoor zit er zo'n mooi geel papiertje op Clown (en ik was zo trots dat ik er al een half jaar geen meer gehad had Haha! )

Mijn auto stond idd ergens waar ie niet mag staan, maar verder was echt alles vol en ivm dat gekneusde been kon ik echt niet verder gaan lopen en hem niet weghalen daarna, nou wil ik proberen om dit te gebruiken om mijn bekeuring niet te hoeven betalen. (lukt toch niet maar is leuk om te proberen Bloos Knipoog )
Maar op dat mooie geele papiertje staat niks waar ik dat kan melden weet iemand hoe ik dat kan doen?

marleen_usar

Re: Waar bezwaar maken tegen bekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:04

Staat er niks op het gele papiertje? Je kan het proberen maar dan zeggen ze toch dat iemand anders de auto had kunnen verzetten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:05

Je krijgt eerst een acceptgiro thuis gestuurd en daar staat op hoe en waar je bezwaar kan maken.
Helaas voor jou denk ik niet dat dit een goede reden is (je had iemand anders kunnen vragen) en dat je toch moet betalen. Maar het is te proberen natuurlijk.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:05

je krijgt vanzelf een acceptgiro thuisgestuurd en daar staat op als je bezwaar wilt maken hoe dat moet.
Weet alleen niet of het gaat lukken.... Ze zijn nogal moeilijk in z'on grapje... Me zus heeft ook een keer een bekeuring gehad, omdat ze een eenrichtingsverkeersweg in reed, waar geen bord stond. Haar bezwaar werd niet geaccepteerd... Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:06

Idd, dit is wel een van de zwakkere excuses die ze ooit gehoord hebben denk ik zo... Heeft geen schijn van kans.
Bezwaarprocedure staat op de beschikking die je in de bus krijgt. Overigens altijd EERST betalen, en dan bezwaar aantekenen.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 17:06

Wacht inderdaad erst even je acceptgiro af, daar staat het adres op waar je bezwaar kunt maken.
Ik zou het zeker proberen, cjib maakt zeker uitzonderingen voor gegronde bezwaren.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 17:12

ik weet ook wel dat het geen kans maakt, maar vind het gewoon leuk om te proberen. Haha!
Zal idd dan ff afwachten tot de aceptgiro er is.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:05

Nou leuk hoor, onnodig bezwaar indienen.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:09

Je kunt gaan naar www.flitsservice.nl .
Ik weet niet of ze je het aanraden om bezwaar in te dienen omdat je gewoon niet op die plek mocht staan maar je kunt het proberen.
Is een leuke site om te lezen vooral als je vaak van die brieven in de bus krijgt met zo'n paarse slinger erop.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:12

vind het eerlijk gezegt een beetje raar dat je daar een bezwaar voor wilt maken. Je mag daar niet staan punt of je nu een gekneusde voet hebt of niet. Dus je bekeuring is gewoon terecht.
alsof ze niks beters te doen hebben als onnodig een bezwaar lezen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:16

Wat Breitling zegt.
Als je daar niet mag staan, mag je daar niet staan. Ook niet als je een gekneusde voet hebt!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:29

Uhmm als je een gekneusde voet hebt dan ga je toch niet rijden Nagelbijten / Gniffelen Ik weet niet of je er tape ofzo omheen hebt? Zo ja mag je niet eens rijden want je bent dan gewoon een gevaar in het verkeer Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens als een gehandicapte wagen daar was gaan staan had die toch ook een bekeuring gehad? Dus waarom zou jij die bekeuring dan niet moeten betalen.

Ik was weer lekker bezig met typen zie ik, dus even aangepast Bloos
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 28-11-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 18:32

als je kan auto rijden om die auto daar neer te zetten kun je ook rijden om hem weg te halen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:45

Zonnebloem schreef:
ik weet ook wel dat het geen kans maakt, maar vind het gewoon leuk om te proberen. Haha!
Zal idd dan ff afwachten tot de aceptgiro er is.

Eerlijk gezegd vind ik dit dus gewoon nutteloze verspilling van belastinggeld...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:47

Zou geen bezwaar maken, je weet op voorhand al dat je het niet gaat winnen, brengt alleen maar kosten en onnodige irritaties met zich mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:51

Breitling schreef:
als je kan auto rijden om die auto daar neer te zetten kun je ook rijden om hem weg te halen.....

Presies, ik denk dat je die gedachte even heel snel uti je hoofd moet halen Zonnebloem hier ga je geen volle zalen mee trekken, zou eerlijk gezegd niet eens in mn hoofd opkomen deze nutteloze gedachte Tong uitsteken

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:53

Gekneusde voet of niet, je had iemand anders kunnen vragen je auto weg te halen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het ook zonde van jouw tijd vind, én van degene die het bezwaar af moet handelen. En van het belastinggeld idd.

Ik zou sowieso eerst eens de bekeuring afwachten (staat overigens ook zo in de procedure, eerst acceptgiro afwachten, dan bezwaar indienen). Ik heb half september ook een bekeuring wegens fout parkeren gekregen, nooit meer iets van gehoord... Als ik die nu nog binnen krijg ga ik wel bezwaar aantekenen. Ik zit net te lezen dat het officieel binnen 4 maanden moet, maar ik heb ooit eens ergens 2 maanden opgevangen. En ik weet van een klant dat een bekeuring kwijt gescholden is toen die na 10 weken binnen kwam... Maar goed, als die idd niet ontvankelijk wordt verklaard dan is het dikke pech. Ik zie wel. Lachen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:56

Dat heeft geen zin om bezwaar te gaan maken, je geeft zelf al aan dat je verkeert stond, je trekt toch aan het korste eind hiermee

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:15

Ik zou zeker geen bezwaar aantekenen, want je hebt best kans dat je er nog 1 prent bij krijgt. Met een gekneusd been mag je namelijk helemaal niet rijden. Als het ingetaped is al helemaal niet.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 08:33

Chiqa schreef:
Breitling schreef:

Presies, ik denk dat je die gedachte even heel snel uti je hoofd moet halen Zonnebloem hier ga je geen volle zalen mee trekken, zou eerlijk gezegd niet eens in mn hoofd opkomen deze nutteloze gedachte Tong uitsteken

Idd , sorry hier ben ik het ook mee eens.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:08

Breitling schreef:

Was met de auto naar HA geweest omdat ik niet kon lopen. Auto ging eigenlijk ook niet maar moest wat, maar het was echt eng om te rijden terwijl je eigenlijk niet kan remmen dus dat wou ik niet meer en dat is terecht.
Komt bij dat ik me ook niet geroepen voelde om een stuk verder te gaan lopen omdat alles vol stond

En ach misschien moet ik het wel niet doen. Zat net trouwens nog eens naar dat papiertje te kijken, staat er dat mijn auto blauw is, maar hij is toch echt groen Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:14

als het schermerig is geweest lijkt in kunstlicht een groene auto blauw dus dat zou dan niet zo gek zijn.

Dat jij niet goed kan lopen geeft jou niet het recht ergens te parkeren waar je niet mag parkeren, dat zou wel mooi wezen dan kun je hem ook op de stoep voor je deur parkeren.

Als je naar de dokter kunt rijden kun je ook je auto verplaatsen op het moment dat er wel plek is.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 11:21

Breitling schreef:
als het schermerig is geweest lijkt in kunstlicht een groene auto blauw dus dat zou dan niet zo gek zijn.

.

Vond het wel grappig, maar die bekeuring kreeg ik overdag Haha!
En ach ik zal hem wel betalen, ga verder niet in discussie

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:23

dan is die misschien kleurenblind geweest.....

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:25

Sowieso als je bezwaar wil maken tegen een bekeuring, dien je eerst het boetebedrag te betalen. Dan kun je daarna binnen zoveel weken bezwaar maken.

Gewoon niet betalen en bezwaar maken werkt niet. (spreekt uit ervaring..)