Hoe afgeven dekbedovertrek stoppen??!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Hoe afgeven dekbedovertrek stoppen??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:28

Ik zet het hier maar neer, weet niet waar het anders zou moeten....

Ik heb sinds vorig jaar winter een mooi, lekker warm, donkerblauw flanellen dekbedovertrek. Echt zalig gewoon, en sinds die kou vorige week ligt hij dus weer op mijn bed. Alleen.... gisteren in het ziekenhuis schrokken ze een beetje..... Ik zie namelijk een beetje blauw Haha! ROFL Het duurde bij mijzelf ook even voor het kwartje viel waardoor het kwam, maar mijn dekbedovertrek geeft dus nog steeds af....
Wat kan ik nou doen om te zorgen dat hij stopt met afgeven? Bij kleren die afgeven giet ik vaak wat azijn door het spoelwater, maar als ik dat hiermee doe kan ik niet meer slapen omdat mijn luchtwegen dichtslaan door die geur....

Dus wie o wie heeft dé tip zodat ik niet meer als smurf door het leven hoef? Tong uitsteken

Alet74

Re: Hoe afgeven dekbedovertrek stoppen??!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:31

Misschien kun je hem in de wasmachine gooien met zo'n wasbolletje met azijn, en dan wel wasverzachter toevoegen. Dan ruik je er niets meer van.
Zo nu en dan was ik wel eens witgoed met een bolletje azijn, daar ruik je, ook zonder wasverzachter, niets van.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:32

Even wassen met azijn dan blijven de kleuren ook mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:36

Eerst met azijn en dan nog even spoelen met wasverzachter? Of in de droger doen met een Robijndoekje?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:15

MMmmmmm, blijkbaar is azijn toch het enige...... Dat je het niet ruikt, tsja, dat mag je tegen mijn moeder zeggen haha. Die heeft dat jaren geleden met een andere overtrek ook eens gedaan, en dat heeft ze geweten. Midden in de nacht heb ik de hele rotzooi van mijn bed getrokken en zonder hoezen verder geslapen, met de hele zooi op de gang Clown Ik krijg het er zo benauwd van. Hetzelfde geld voor veel wasverzachters.

Maar ik denk dat er tich echt maar 1 ding opzit: wassen met azijn en hem daarna gewoon nog 2 of 3 keer uitwassen..... Vanacht dan nog maar 1 keer als smurf slapen, en dan weet ik wat ik morgen te doen heb Nors opkijken Huilen van het lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:18

Vaak zeggen ze bij kleren die afgeven dat je ze voor de eerste keer wassen een tijd in koud/lauw water moet laten liggen. Maar weet niet of dat ook werkt als ze al regelmatig zijn gewassen?
En idd van die kleurdoekjes erbij doen, maar weet niet in hoeverre dat werkt met zoveel kleur Tong uitsteken

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 16:21

Haha! Geweldig Haha!

Inderdaad een keer wassen met azijn en daarna direct een 'gewone' wasbeurt met wasmiddel en -verzachter.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 16:22

Maar is het met die kleurdoekjes niet alleen zo dat ze voorkomen dat de kleur niet op de rest van je was gaat zitten??? Dan voorkomt het nog niet dat de kleur op MIJ gaat zitten namelijk..... Ik meende dat die doekjes alleen de kleur opnemen die vrijkomen bij het wassen, en niet dat ze een stof afgeven die het afgeven van kleur tegen gaat. Maar als dat wel zo is, dan koop ik morgen meteen een paar van die doekjes.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 09:51

Nou, hij zit in de was hoor, met een wasbolletje azijn. Samen met een mooie, nieuwe, donkerblauwe pyjama van mijn moeder Clown Die had mooi bedacht dat ik die dan wel mee kon wassen, haha.
Ga zo mezelf nog maar een keer uitgebreid scrubben, en dan hopen dat ik na de wasdag van vandaag ik mezelf morgen weer normaal kan wassen Nagelbijten / Gniffelen

Jullie horen morgen wel hoe dit avontuur afloopt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:44

Misschien moet je jezelf wassen met zo'n kleurenvangdoekje Nagelbijten / Gniffelen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:27

Sonja schreef:
Misschien moet je jezelf wassen met zo'n kleurenvangdoekje

Is ongetwijfeld vriendelijker voor mijn huid dan elke dag scrubben Haha! Overigens geef ik trouwens niet af hoor haha.

Maar goed, hij is gewassen, wel ietsje lichter van kleur geworden, maar dat vind ik niet zo erg. Heb wel met handdoeken over mijn kussen geslapen, dus qua afgeven aan mijn gezicht kan ik nog niet erg veel zeggen, maar mijn handen zijn zo te zien niet blauwer dan gisteren. Het heeft dus wel gewerkt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:34

In de azijn wassen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:56

russel schreef:
In de azijn wassen.

Ehm.... misschien even wat meer van een topic lezen dan alleen de opening?? Knipoog

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 14:34

Ik heb eens gehoord dat als je dingen die afgeven in zout water legt, de kleur dan beter vasthoud...
Dus mssn helpt dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:18

Lalidan schreef:
russel schreef:
In de azijn wassen.

Ehm.... misschien even wat meer van een topic lezen dan alleen de opening?? Knipoog

Wat is er mis met mijn tip??????

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:19

Eerst in azijn wassen en daarna nog een keertje in de wasmachine, dat is wat mijn moeder altijd doet Knipoog
En ik merk niks van azijn lucht Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:33

Heeft het nog afgegeven?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 18:13

russel schreef:
Wat is er mis met mijn tip??????

Op zich niks, behalve dat hij al een aantal keer gegeven was en al uitgevoerd was, verder niks, vandaar ook mijn knipoog erachter. Was verder niet verkeerd bedoelt.

Hij geeft nog steeds wel iets af.... maar tis niet anders hoor. Het is lang zo erg niet meer als eerst, dus ik doe het er maar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:16

Oke, dan heb ik nog een tip voor je, was donkere kleuren met goedkope badschuim, is lekker goedkoop, de kleuren blijven mooi en het ruikt lekker, of het dan niet meer afgeeft weet ik niet, maar azijn kan je altijd aan de was toevoegen, wordt alles lekker zacht van.

Zo nu uitgetipt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:22

Ik heb nog nooit iets met azijn gewassen.
Ik had een paar jaar terug een zwarte satijnen pyama gekocht en ik werd dus ook enigzins gekleurd. Helemaal in de nachten dat ik veel zweette dan was ook het onderlaken en dekbed zwart. Ik heb hem toen een paar keer gewassen en tussendoor gewoon gebruikt en inmiddels geeft hij niet meer af.
Dus ik denk dat je gewoon even door moet bijten en dat je uiteindelijk steeds minder smurfig wordt Haha!