Trouwen wat komt daar bij kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Trouwen wat komt daar bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 23:52

Ja, welk meisje heeft niet, die toekomstdroom gehad van die mooie witte jurk, de kerk die gevuld zit met familie en vrienden, de taart en natuurlijk niet te vergeten je droomvent.

Maar om even back to reality te komen, wat komt er nou echt bij kijken? Van A tot Z?

Ik bedacht me altijd dat ik het wel zou meemaken als iemand in mijn familie of vriendenkring zou gaan trouwen, maar het begint me allemaal te lang te duren, ik heb nog nooit een bruiloft meegemaakt, verloving (van iemand anders) en ben best benieuwd hoe dat nou allemaal verloopt, of heeft verlopen voor jou.

Ik ben misschien nog vroeg, maar wie niet durft te dromen...

Limanade

Re: Trouwen wat komt daar bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:55

trouwen doe ik niet aan.. en heb er ook nooit van gedroomd Tong uitsteken

ik heb geen boterbriefje nodig om te laten zien dat ik van mijn ventje hou..

trouwen kost allemaal geld en gezeik..

vind trouwens dat mensen tegenwoordig al heel vroeg gaan trouwen.. 18 of 19 jaar.. en dan al trouwen??
die zijn gek!!! Clown Tong uitsteken

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:56

Een mooie dag kost veel geld Nagelbijten / Gniffelen
De daggasten moet je toch wat te eten voorschotelen, want als je het feest dezelfde dag houd zit er wel een tijd tussen en ja.. ze krijgen dan honger Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 23:57

LimaMambo schreef:
trouwen doe ik niet aan.. en heb er ook nooit van gedroomd Tong uitsteken

ik heb geen boterbriefje nodig om te laten zien dat ik van mijn ventje hou..

trouwen kost allemaal geld en gezeik..

vind trouwens dat mensen tegenwoordig al heel vroeg gaan trouwen.. 18 of 19 jaar.. en dan al trouwen??
die zijn gek!!! Clown Tong uitsteken

Ik hoop op die leeftijd al zeker te weten dat ik mijn droomvent heb, de zekerheid die je dan hebt.
En dan heb ik het niet over het "met je vriendje" trouwen en hopen dat je na 2 jaar nog niet elkaars neus uitkomt, maar echt met dé jongen/man van je dromen.

Ja ik ben nogal.. ehh... conservatief. Bloos

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:18

Tja, het ligt er een beetje aan wat je wilt Knipoog .

Ik was afgelopen aug. 20 jaar getrouwd Knipoog en onze bruiloft was best traditioneel.
Naar het stadhuis in m´n witte trouwjurk, daarna met de fotograaf foto´s maken (onze gasten waren in die tijd naar mijn ouderlijk huis om een broodje te eten), daarna een receptie, gevolgd door het diner met genodigde gasten.

Mijn zwager en schoonzusje hebben het heel anders gedaan; die 2 zijn op dezelfde dag jarig en omdat mijn schoonzusje 30 werd, hadden ze ons (de hele fam. van beide kanten, 14 pers. + zwager, schoonzusje en hun 2 kinderen = 18 pers.) uitgenodigd om een weekje mee op vakantie te gaan.
Toen we op de bewuste dag bij hun kwamen, stond mijn schoonzusje klaar in een prachtig jurk (niet wit), zwager in het pak met bijpassend hemd en hun zoontjes ook Lachen : gingen ze trouwen Haha! !
Na het stadhuis met z´n allen naar hun huis, broodje eten en champagne drinken. Op een gegeven moment kwam er een busje voorrijden: instappen allemaal Pling !!
De busrit eindigde op het vliegveld! We zijn dus met 18 man op huwelijksreis (naar Turkije) geweest Haha! en hebben vreselijk veel lol gehad Lachen .

Volgende week vrijdag trouwt mijn jongste broer; hij en zijn (bijna) vrouw krijgen begin januari hun eerste kind en ze hebben 6 weken terug spontaan besloten om te trouwen Clown .
Omdat het nogal kort dag was om alles te regelen, hebben ze besloten om het allemaal heel "klein" te houden; om 4 uur moeten we op het stadhuis zijn, daarna gaan we wat drinken en vervolgens lekker dineren, alles alleen met de direkte familie (ouders, broers, zussen + aanhang, 3 neefjes, 3 nichtjes, in het totaal zijn we, bruidspaar incl. 17 pers.). Feest voor vrienden (en familie Haha! ) willen ze van de zomer geven, als de beeb een half jaar is.

3 Totaal verschillende bruiloften Clown .
Ik zou overgens niet meer zo traditioneel trouwen als dat ik 20 jr. geleden heb gedaan Knipoog . Ik zou nu waarschijnlijk zoiets doen als zwager en schoonzusje Lachen .
Sterker nog: we zijn al een beetje in die richting aan het bedenken hoe we dat met ons 25 jarige huwelijksdag willen gaan doen Tong uitsteken .

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:46

Euhmm veel Haha!

Ik ga 29-05-2009 trouwen.
En nu dus druk aan het regelen.
Hier wat dingen die je dus moet regelen:

-jurk
-pak
-trouwen voor de wet
-trouwen voor de kerk
-vervoer (koets/auto/bakfiets wat dan ook)
-ringen (verschillende juweliers af om te vinden wat je wilt)
-bruidstaart (ook nog gaan proeven vantevoren)
-bruidsboeket en andere bloemen (op auto, in kerk)
-feestlocatie
-muziek (dj/band)
-fotograaf (verschillende fotografen afgaan om te kijken wat je wil)
-videograaf
-diner (waar? en wat?)
-gastenlijst (wie komen er als daggast?)
-bedankjes
-uitnodigingen (wat voor kaart? wat voor tekst?)
-fotolocaties
-getuigen
-ceremoniemeester
-kapper
-visagie
-nagelstyling
-en sparen, sparen en nog eens sparen (ong 10.000 euro)
(en nu zal ik vast nog wel iets vergeten zijn Vork )

Onze dag gaat er als volgt uitzien:
10 uur wordt ik met koets opgehaald door mn aanstaande Knipoog
11 uur trouwen voor de wet
13 uur trouwen voor de kerk
dan fotoshoot
16.30 uur diner
20.00 uur feest

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 00:58

Equidea schreef:
Ja, welk meisje heeft niet

Ik!

Hoewel, toen in 3 was speelde ik wel eens 'bruidje', maar toen was ik nog jong en naïef. Haha!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 07:31

Ik heb nog maar 2 bruiloften mee mogen maken en als alles goed zal verlopen volgend jaar aug de 3e bruiloft Haha!

Als allereerst de bruiloft van mijn oudste broer dit was in juni 2005, daarna mijn vader die opnieuw trouwde met andere vrouw.!

M´n schoonzusje die op 12 aug 2009 gaat trouwen
of we het leuk moeten vinden tja tis niet anders maar
we vinden dat ze nogal te te hard van stapel loopt
en het niet beseft hoe en wat er allemaal door een bruiloft
op je pad kan komen.
Ze is nog maar net samen met ´´hem´´
en ook is ze net zwanger geraakt
terwijl ze een bruiloft van al wel ruim 30.000euro
van plan zijn (als niet meer is).!
In ´t jaar 2001 had ze ook al iets gehad met hem
alleen dat liep niet goed af
en nu na 6.5jr later komen ze mekaar weer op het
pad tegen (oftewel schoonzusjelief ging zomaar onaangekondigd bij hem en zijn ouders langs),
en dan zijn ze nu zo ongeveer 4 maand samen en dan net nadat ze 2 maand hadden vroeg hij
haar al ten huwelijk, en op hen verlovingsfeest was een maand later meldden ze dat ze zwanger zijn
naja vooral mn schoonvader en ouders van hem vonden dat allemaal best aardig te snel zijn gegaan.
Doordat zij geen vaste baan heeft hij werkt wel 7 dgn in de week, en zij maar thuis zitten.
Maar dit is nog niet alles want schoonzusjelief zou dit jaar ook al getrouwd te zijn geweest maar
dan met een andere gozer (een zigeuner-reiziger gozer).!

Als mijn vriend me ten huwelijk vroeg op het moment dat we toen nog 2 maand samen waren had ik hem keihard uitgelachen, en
gezegd van bewaar die vraag maar over een x aantal jaar nog maar eens.!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 07:45

Wij hebben kaarten verstuurd met daarop, wij zijn getrouwd.Het was op een woensdag en ook nog eens gratis.Mijn vader en moeder en schoonouders en zwager waren er bij.Veel geld uitgeven vonden wij zonde,we hadden toen ook nog niet zo veel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 09:55

Ik hoor zelf trouwens ook bij de groep zonder-trouwdroom. Ik vind dat als je gaat trouwen je er toch een mooie dag van wil maken. En dat kost veel geld. Ik vind het zonde van het geld wat je er dan op 1 dag doorheen jaagt. Kunnen mijn vriend en ik een hele hoop leuke andere dingen voor doen.

Ik was twee jaar terug ceremoniemeester op de bruiloft van mijn tweelingzus. Er komt best veel bij kijken. Ik ga het niet allemaal opnoemen omdat er ook al links naar andere topics gegeven zijn. Dat lijkt me een beetje dubbel.
De voorbereiding was veel werk, maar op zich wel heel erg leuk om zo mee te maken. Als je gaat trouwen wil ik zeggen: Geniet ook van de voorbereidingen en alles er omheen, natuurlijk ook op de dag zelf, maar die is voorbij voor je het weet!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 10:07

Zelf ga ik 22 mei met mn aanstaande trouwen. Het is best een hoop geregel en vooral veel beslissingen nemen over hoe het voor ons en toch ook wel voor de gasten een mooie dag wordt. Met mijn vorige vriend moest ik ook echt niet aan trouwen denken voelde wel aan dat dat niet de man van mn leven was. Nu zijn mijn vriend en ik al 7 jaar samen waarvan we 5 jaar samenwonen en zijn we er helemaal aan toe om te trouwen . Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt maar als je een beetje bruiloft viert ben je wel een hoop geld kwijt maargoed we trouwen maar 1 x! Dus ja wat komt er bij trouwen kijken? dat is maar net hoe je die dag wilt vieren!