stom gevoel....emotie's en andere troep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

stom gevoel....emotie's en andere troep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:00

Waarom hebben ze de mens gevoel gegeven?
Ik kan er afentoe niet mee omgaan hoor,vandaag weer tranen met tuiten gehuild.
Afentoe word het me gewoon teveel,het onverwerkte verleden en het heden.
Ik woon tijdelijk bij mijn vader maar ik voel me niet thuis, ondanks dat ik ze ontzettend dankbaar ben dat ze me opgevangen hebben.
Ik mis mijn vriendinnen,hoewel ik ze vrijwel elk weekend zie.
Ik mis de stal waar mijn paard stond voordat ik naar m'n vader ging.
Ik mis mijn moeder,waar ik heel mijn leven mee samen ben geweest en die vrij plotseling voor haar nieuwe vriend heeft gekozen.
Ik voel me gewoon niet fijn,niet "thuis",en daarnaast heb ik nog wat persoonlijke problemen die mijn gevoelens nog wat gecompliceerder maken.

Afentoe zou ik willen dat ik geen gevoel had,dat alles wat gebeurd me niet aangrijpt.
Helaas heb je dat echt niet voor t kiezen,wat er rondom je gebeurd,wat er gebeurd als je nog niet zelf mag kiezen.
Je hart is maar een spier,maar hij kan wel degelijk emotioneel pijn doen.
Afentoe vier ik dat ik nu geen vriend heb,en afentoe huil ik onzichtbaar omdat ik niemand heb waar ik bij kan schuilen...

lesilla

Re: stom gevoel....emotie's en andere troep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:02

Heb je al gedacht om een psycholoog te raadplegen zij kunnen je helpen verwerken, en zo leren met emoties omgaan

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:04

ja,dat ga ik ook zeker doen.ik heb al eens eerder gesprekken gehad,en dat hielp erg goed.
alleen wegens persoonlijke omstandigenheden kan het niet a la minute....

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:11

hmm dat is klote.. ik snap denk ik wel zo ongeveer hoe jij je voelt. Ik heb niet in precies de gelijke situatie gezeten, maar wel een beetje. Ik ben namelijk 8 maand geleden verhuisd naar Oostenrijk. Ik heb ook al mijn vrienden achtergelaten e.d. Ik heb het de eerste paar maanden ook ontzettend zwaar gehad en het is nu ook nog niet altijd makkelijk, maar het gaat steeds beter. Ik leer steeds meer mensen kennen en hoewel het nog niet zo is qua vrienden zoals ik in nederland had, weet ik het zo langzamerhand wel te accepteren en er mee om te gaan. Soms trek ik mij ook nog wel eens terug hoor, om een flink mijn tranen te laten lopen en soms beginnen mijn tranen gewoon te lopen zonder aanleiding, maar dat is dan gewoon opgekropt verdriet dat er ineens uit moet. Als je wil praten moet je me maar ff een PB sturen. Sterkte in elk geval en geloof me, je komt er wel weer bovenop, zolang je maar in jezelf blijft geloven en zolang je maar in het positieve van het leven blijft geloven. Geloof me, zo heb ik al heel wat dingen weten te overleven. (2 flinke depressies waarvan 1 zo erg was dat ik zelfmoord wou plegen)
Laat het me gewoon weten als je wil praten oid.
sterkte

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:40

poeh ey,dat lijkt me ook aardig moeilijk zeg...
maar ik neem aan dat je er wel zelf voor gekozen hebt?hoewel dat niet minder moeilijk maakt om alleen in een vreemd land te zijn.
ik houd je aanbod even in gedachte hoor...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 23:49

Bij mij helpt het heel erg om dan te gaan sporten, even je gedachten helemaal op iets anders kunnen focussen.
Ik ga ongeveer door een soort gelijk iets en kan me indenken dat je je rot voelt.

Probeer niet te blijven hangen in het "ik voel me rot", maar probeer je te bedenken hoe je sterker kan worden, even flink doorgaan, door juist nu door te zetten en te groeien als persoon.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:00

daarom rijd ik ook graag paard.. even helemaal daar op concentreren en lekker genieten van de natuur om me heen (ook een van de redene waarom ik hierheen wou, lekker de ruimte om je heen en lekker veel natuur.) Ik heb er zelf ook voor gekozen, maar je weet nooit van te voren wat er op je afkomt, je weet niet hoe zwaar het komt zijn. Maar ik weet wel dat ik er geen spijt van heb, want het is heel erg leerzaam en heb veel ervaringen opgedaan en ik zeg altijd maar, elke ervaring maakt je sterker, want dat is ook zo. Laatst gaf mijn vriendin me ook een goeie tip toen ik weer een beje depri was. Als je 's ochtends opstaat en je voor de spiegel of iets dergelijks staat, zeg dan heel bewust tegen jezelf. "Vandaag word het een goeie dag!" Ik dacht eerst goh wat stom, maar ik heb het geprobeerd en het hielp wel.
nogmaals mijn PB staat voor je open

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:38

Ja,paardrijden was voor mij ook altijd m'n uitlaatklep.helaas staat m'n paard al een jaar stil...
ik weet inderdaad dat je van elke ervaring sterker word,en ik zal altijd wel door blijven gaan alleen afentoe zijn er van die dagen dat ik het echt niet zie zitten.nu helpt het winterweer ook niet echt mee,daar ben ik wel gevoelig voor.

@myrthee:die tip ga ik onthouden!en inderdaad,je maakt bepaalde keuzes maar je weet nooit van te voren hoe het uitpakt.