ex-vriend met (ex)vriendin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoleinn

ex-vriend met (ex)vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:12

Nou, wat een beleving weer het afgelopen weekend.
Eerst even de situatie: Ik had een vriend, dat is nu ongeveer zo'n jaartje uit. Dan had ik een hele goede vriendin, die is van school gegaan en we zijn elkaar een beetje uit het oog verloren. In heb begin zagen we elkaar nog vaak, langzamerhand is dat een beetje afgenomen. Als we elkaar zagen vonden we het allebei altijd helemaal leuk en vlogen we elkaar om de hals.

Oké, het verhaal Haha!
Een vriendin van me vertelde een tijdje geleden op de fiets op weg naar school dat ze mijn ex (voor het gemak noem ik 'm even J.) en mijn vriendin (voor het gemak even E.) samen had gezien bij het uitgaan. Ze stonden tegen elkaar aan, elkaar te strelen, klef te doen en kusjes te geven. Ze is er nog 2 keer omheen gelopen om dit zeker te weten dat zij het waren. Ik vond het heel raar, had er verder nog niks over gehoord en had haar ook nog op msn gesproken en ze had er niks over gezegd.
Nu kwam ik E. tegen dit weekend. Ik tik haar aan, zet m'n vrolijke gezicht op en riep een hele blije 'hee!'. Zij reageerde door heel even snel hoi te zeggen en haar hoofd snel weg te draaien en weg te lopen. (Heel raar al voor mij, want normaal was het dus altijd een 'vlieg elkaar om de hals' situatie) Toen kwam ik J de ex tegen, die zei niks en liep star voorbij.. Ik zei uit frustratie een beetje te hard: Ook hoi :S.. hij draaide zich om, stak z'n hand op en liep door..
Het bleek dat ze dus ongeveer al iets van een maand met elkaar bezig zijn..
Ik word gewoon kei-hard genegeerd door m'n ex en m'n (ex)vriendin. Is dit normaal? Ik vind niet dat ze verantwoording aan mij af moeten leggen omdat ze iets met elkaar hebben. Als ze gelukkig zijn met elkaar, ok, maar hadden ze er niet iets over moeten zeggen tegen mij? Of heb ik hier helemaal niks meer mee te maken? Wat vinden jullie? Ook wel eens zo iets meegemaakt?

Liefs,
(van een al héél lang meelezende 'Leven zonder paarden' bokker. Maar had nooit genoeg berichten!)

klijnliesje

Re: ex-vriend met (ex)vriendin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:16

Zoals je schrijft hij is jou ex... en haar had je ook tijdje geen contact mee. Naar mijn mening hoeven ze jou niets uit te leggen, maar ook niet te negeren volgens mij. Ik kan me er iets bij voorstellen dat ze zich opgelaten voelen tov jou. Tja het is niet voor niets je ex.. zoek lekker een nieuwe vriend voor zover je nog niet voorzien bent lijkt me het verstandigst. Liefs terug en niets van aantrekken hoor

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:17

Je zal hen moeten duidelijk maken dat het voor jou ok is... en pas dan gaan zij terug normaal kunnen doen (als ze dat al zullen kunnen)

Hun reactie is niet normaal en dit is wel jammer voor jou.

En ja, ik heb zoiets meegemaakt. Mijn vriendin ging mij vervolgens overal gaan slechtmaken (of probeerde ze toch, ze wouden zo'n anti Lientje kamp, en zijn helemaal alleen met elkaar geëindigd *LOL*

Nu heb ik intussen een superleuke vriend en proberen ze terug normaal te doen, maar los van een knikje moet ik werkelijk niets meer van hen hebben. Sorry: vriend & vriendin AF!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:19

Als ik het zo lees hebben jij en je exvriend en vriendin niet tot weinig contact meer? Het is natuurlijk zuur dat zoiets zo kan lopen, maar wat betreft de band tussen jullie hadden ze niet iets hoeven te vertellen lijkt mij? Denk trouwens wel dat dat per persoon verschilt. Wat je wel kan doen is duidelijk maken dat jij er niet mee zit.

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:30

Ik had met mijn vriendin nog wel contact. Op msn praatten we toch elke week wel, en bij uitgaan was het altijd gezellig kletsen en wat samen drinken. Ik zit er ook niet mee, maar vind het wel onterecht dat ik genegeerd wordt. Dat klopt niet helemaal toch?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:34

Beetje vreemd, misschien voelen ze zich schuldig naar jou toe? Maar dan kunnen ze lijkt mij nogwel gewoon gedag zeggen? Hun relatie hoeven ze aan jou niet uit te leggen, maar gewoon gedag zeggen als je iemand kent en je bent geen vijanden van elkaar moet toch kunnen lijkt me...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:34

Het is al een tijd uit tussen jou en je ex dus ik vind niet dat zij verantwoording naar jou toe af moeten leggen.
Het is wat anders als hij de relatie met jou had uitgemaakt voor haar... Dat is niet gebeurt.
Ik denk dat ze zich zelf geen houding weten te geven naar jou toe. Wil je bevriend met ze blijven? Neem dan zelf het voortouw en zeg dat je het leuk vind voor ze en dat je graag vrienden wilt blijven met allebei. Wil je dat niet? Dan snap ik niet zo goed waar je je dan druk om maakt..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:35

Meggiemeg heeft idd wel gelijk Lachen Als je vrienden wil blijven doe dan zelf het juiste voorbeeld nemen, als je dit niet wilt gewoon niet druk over maken Knipoog

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 17:36

Ik vind niet dat ze verantwoording moeten afleggen, maar ze kunnen wel gewoon normaal tegen jou doen vind ik.
Jij maakt er immers geen probleem van? Lachen

Marjoleinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 17:58

@meggiemeg: ik vind ook niet dat ze verantwoording aan mij af moeten leggen, zeg ik ook in de beginpost. Het is ook niet dat ik me er druk over maak maar ik vind het nogal gek, ik kan er zelf niet echt bij met m'n gedachten. Ik snap wel dat een houding geven wel moeilijk is, dat begrijp ik ook echt. Maar dat een vriendschap van 4 jaar dan in een keer weggegooid lijkt, dat vind ik zo ontzettend vreemd. Verder ben ik het wel helemaal met je eens, wou alleen even wat verder toelichten Lachen

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:15

Nou, dat ze met elkaar hebben/gaan prima, maar om jou daarvoor nou te gaan negeren vind ik een beetje apart.. Zeker na zoon lange vriendschap.. Als een vriendin dit bij mij zou flikken, nou ik had het er laten weten ook..

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:26

Een vriendschap van 4 jaar kan wel een stootje hebben toch?
Vraag het haar, geef aan dat je het jammer vind dat het zo gaat als nu. Krijg je dan geen eerlijk antwoord dan weet je genoeg. Denk dat het meeste voorkomt uit geen houding weten te geven. Het is toevallig dat je vriendin verliefd is geworden op iemand die jou ex is (of andersom), het is dan ook nog eens wederzijds. Hoe vaak komt dat voor...

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:37

Ik vind het een beetje raar van je vriendin.. Als ze echt een goede vriendin was, had ze je het wel kunnen vertellen vind ik. Misschien kun je beter even met haar gaan praten en vragen waarom ze nix heeft gezegd?

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 18:41

Tsja, jij en je ex zijn al een hele tijd uit elkaar en je vriendin zie je ook niet veel meer. Ik vind het niet zo vreemd dat ze hun relatie niet aan jou hebben gemeld.
En wat betreft het negeren: ik denk dat ze beiden niet weten hoe ze op je moeten reageren. Misschien zijn ze bang voor jouw reactie?

Als je contact wilt blijven houden zul je denk ik zelf de stoute schoenen aan moeten trekken en erover beginnen. Dan is het uit de lucht en kun je kijken of vriendschap er nog in zit.