Ik ben wel benieuwd hoe jouw stage eruit ziet..welke opleiding doe je en in welke mate van zelfstandigheid functioneer je?
Ik loop zelf nu 3 maanden stage op de afdeling P&O binnen een advocaten kantoor. Mijn stagebegeleider is zelf hoofd P&O en ook de enige in deze functie (geen p&o medewerkers dus) nu krijg ik heel sterk het gevoel dat ze van mij verwacht dat ik zelfstandig participeer in HAAR functie. Dat wil zeggen ik voer sollicitatie gesprekken en mag bij evaluatie gesprekken zitten..in de sollicitatie gesprekken stel ik ook mijn vragen maar heel diepgaand zijn mijn gesprekken niet, voor mijn gevoel logisch (ik zit er om te leren toch?)..daarnaast ben ik dus alleen maar aanwezig bij een evaluatiegesprek maar zij verwacht dus wel van mij dat ik ook actief deelneem in zo'n gesprek!! Je moet je dus voorstellen dat ik een 10e jaars advocaat tegenover mij heb en dat zijn omzet cijfers niet naar behoren zijn..dan moet ik dus gaan vragen waarom dat dan zo is? Dit gaat toch veel tever voor een stagiaire? Ook wil ze mij zaken laten bespreken met bijv. een stel secretaresses die niet tevreden zijn, dat kan toch niet? Werken jullie ook al zo zelfstandig in je HBO stage en werk je slechts op basis van terugkoppeling of mag je gewoon mee kijken en krijg je opdrachten van je begeleider?